Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yenni schreef:het is de bedoeling dat ze voor de kar komt. En als rijpaard gebruikt gaat worden. Voor kinderen en volwassenen met een beperking denk aan autisme,ADHD,maar ook volwassenen met een niveau van bv een 3 jarige.Ik vind de benen zowiezo allemaal wat dikker, links achter lijkt extreem. Been stand vind ik er niet normaal uit zien.. Wat zijn jullie plannen met haar?
carla244 schreef:Hmm ik weet niet precies naar welk antwoord je opzoek bent maar ik zie inderdaad een koehakkige been stand en een bokhoef lijkt het als ik het zo zie. En wat dikke benen
Ik weet niet hoe oud ze is? Maar afhankelijk daarvan en hoe haar hele stand is kan de hoefsmid haar stand nog wat bijsturen/corrigeren in de groei.
Absolem schreef:Ze staat achter wat Frans. Veel friezen die niet op tijd gecorrigeerd worden staan wat Frans maar lang niet allemaal. Het is nu te laat om dit de corrigeren.
Wel zou ik haar wat laten zakken in de verzenen. Voor een enter staat ze nog heel stijl in haar benen. Aan de voorkant is dat niet zo erg bij een Fries zeker als ze voor de wagen gaat niet. Maar achter wil je dat liever niet omdat ze er naar gaan lopen en dan krijg je het bekende stuwen.
Ook zijn de benen iets volgelopen. Dus ik weet niet hoeveel ze op stal staat. Maar ze moeten minimaal 8 uur naar buiten kunnen. Of je moet gaan wandelen (rechte stukken geen rondjes).
Brainless schreef:@Absoleum
Ik vind zelf 8 uur buiten voor een jaarling veel te weinig.
TS
Een veulen/jong paard moet echt nog leren om evenwicht te krijgen.
Dus dat ze dreigt om te vallen komt niet door haar beenstand, maar doordat ze nog heel jong is.
Laat haar nog lekker veel in de wei met andere paarden spelen en daar wordt ze ook sterker van.
nynke2020 schreef:Van verzenen heb ik nog nooit gehoord. De eigenaar wil haar graag over een aantal jaren voor de kar kunnen spannen. Ze staan zoveel mogelijk op de wei. Wanneer ze op stal gezet worden. Ik loop met regelmaat over het erf met Nynke. Veel rechte stukken