Blue gaat zaterdag voor het eerst weer in de groep in de Hitactief stal waar ze staat, na 3,5 maanden op boxrust (met uitloopje, grenzend aan de Hit) te hebben gestaan. Nu vind ik dit heel spannend en hoop ik op andere ervaringen hiermee.

13 oktober is Blue gediagnostiseerd met een meniscus blessure.

Nu staat ze sinds haar blessure in de stal met uitloop die grenst aan de Hit. Ze kan dus neuzen en kroelen met de andere paarden, het is dan ook fantastisch dat ze hier staat. Nu is de tijd op en moet ze weer de groep in, want de staleigenaar wil haar graag uit die stal hebben. Wat begrijpelijk is, want het zijn wen/ziekte stallen en het is niet de bedoeling dat een paard daar heel lang staat. Als ik haar nog langer op stal wil houden dan moet ze naar de andere stallen op het terrein. Hier kan ze niet naar buiten kijken (tralies voor de deur) en staat ze binnen. Ze heeft de eerste week hier ook gestaan en ik kan zeggen dat ik geen blij paard had en ze heel erg vervelend was naar haar buurvrouwen. Het is dus kiezen tussen twee kwaden, want het liefst had ik haar nog 1 maand in de stal met uitloop gehouden.
De groep is niet een hele rustige met ong 20 paarden. Ik ben dus bang dat ze in de groep een verkeerde beweging zal maken en we dan weer terug bij af zijn. Maar haar mentale welzijn is voor mij ook heel belangrijk en die gaat er op stal (de dichte stal) echt heel erg op achteruit.
Ik weet het dus niet zo goed

Alles is welkom!