Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Femek2902 schreef:Allereerst bedankt voor fijn meedenken allemaal!
@siskeh en Minoes: Hier zijn we mee begonnen, maar zullen we nog wat opvoeren. Met de grote hoeveelheid stro nu is de bovenste laag nog steeds vochtig na een dag. Om de stal dan weer schoon en droog te krijgen moeten we er dagelijks 2 grote kruiwagens uithalen, dat voelt al als heel veel. Maar het is inderdaad de makkelijkste weg om nu te proberen.
Capopjekop: Helaas geen afvoer, er liggen volledig betonnen platen onder de stal.
Scorpiohorse: Ik heb deze pony nu 5,5 jaar en hij heeft nooit anders gedaan. De eigenaar hiervoor heeft hem ook 5 jaar gehad en daar heeft hij ook nooit anders gedaan. Wel zie ik een verband tussen veel stress en veel plassen: Meer stress = meer plassen. En ik geloof zeker dat het meer binnen staan, niet kunnen wandelen en niet met vriendjes kunnen staan op dit moment voor meer stress dus meer plas zorgt. Maar dit kan ik helaas niet oplossen, dat is afwachten en hopen dat het allemaal zsm weer beter gaat.
JoliekeDH schreef:Dat vind ik wel echt een natte stal, zelfs voor een paard wat veel op stal staat.
Ik zou naast een oplossing voor het binnen staan ook eens uitzoeken óf hij inderdaad zoveel drinkt, en zo ja, of dit misschien een medische reden heeft.
Dit is wel heel erg uit de lucht gegrepen, maar bij bijvoorbeeld cushing is er ook een verband tussen een verhoogd stresslevel en meer klachten, waaronder bijv meer plassen. (Voor een overzichtje van andere symptomen zou deze link eens kunnen bekijken: https://www.phytonicsmed.com/ppid-bij-paarden)
Dat iets al jaren afwijkt is geen garantie dat er niks aan de hand is..