Hoefschoen ergernis

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoefschoen ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:28

Zoals de titel zegt, ik zit met een hoefschoen ergernis. In juli bestelde ik de hoefschoenen in de link. Aanvankelijk zaten ze netjes aan, tijdens het passen ook prima begeleid geweest door de mensen van hoofwear. Filmpjes gemaakt van het aan en uit doen en ook foto's. Conclusie was dat ze netjes aan zaten en goed waren.


https://photos.app.goo.gl/NxrS85SamGKrMr8Y7

In augustus gewoon kunnen rijden, paard liep er vlot mee weg. In september even out geweest, tegen de tijd dat we terug konden rijden moest de smid komen. De dag na het bekappen schoenen aangedaan, wat erg moeizaam ging en na de rit schuursporen op de hoef. Contact met hoofwear, geen verklaring gekregen, behalve dan dat de schoenen te klein zouden zijn? Hoe kunnen schoenen die in juli netjes aan pasten, in oktober plots te klein zijn? Nog een poging ondernomen om blootvoets te rijden, wat dik tegen viel en dan toch maar eens ijzers eronder, wat goed beviel. Gisteren waren die aan vervangen toe en bleek dat mijn paard de 1ste keer beslaan als zeer traumatisch ervaren heeft, er viel geen land mee te bezeilen. Dus hoefschoenen gewassen, ze op de verwarming laten drogen en vanmorgen op zijn grootste gezet. Schoenen ging vlot aan, leken goed te zitten en paard liep super. Toch wederom schuursporen op de hoef na een tochtje van nog geen 5 km. Frustratie alom dus en breek me de mond niet over het aan doen van deze schoenen. Vlot aan en vast gaan ze zeker niet.

Het rotte is dat er weinig hoefschoenen zijn die geschikt zijn voor mijn paard. Zijn hoeven zijn 125 mm breed en 120 mm lang. Volgens de maattabellen zijn er wel schoenen geschikt, maar de meesten lijken qua systeem op de explora magic, waar ik dus niet gelukkig mee ben. De enige andere optie is de cavalor flex in maat 2, maar ik word niet vrolijk van de afmetingen. Ze zijn even breed als lang, waardoor ik bang ben dat ze gaan draaien. Heb in ieder geval al contact opgenomen met een passervice en wacht op hun antwoord.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-21 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Hoefschoen ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:31

Ik ben erg blij met flexboots, deze zijn dunner waardoor ze zich makkelijker aanpassen.

Nu is het we niet gek dat hoeven die nog moeten vormen zo snel veranderen. Bij mij verwachten we dat binnen een half jaar de huidige schoenen niet meer goed passen. Dit is door de Hoefschoen passed ook netjes uitlegt bij het passen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:40

StonedRomy schreef:
Ik ben erg blij met flexboots, deze zijn dunner waardoor ze zich makkelijker aanpassen.

Nu is het we niet gek dat hoeven die nog moeten vormen zo snel veranderen. Bij mij verwachten we dat binnen een half jaar de huidige schoenen niet meer goed passen. Dit is door de Hoefschoen passed ook netjes uitlegt bij het passen


Goh, bij een paard in de groei en op 6 maand tijd, kan ik me idd wel voorstellen dat voeten veranderen. Mijne is 5, hoeven zijn in juli 14 dagen na bekappen opgemeten en begin oktober pasten ze al niet meer de dag nadat de hoefsmid was geweest. Ik kan fout zijn, maar dit lijkt me echt wel super snel.

Edit: als ik de maattabel van flex boots bekijk, is de 120 tss de 115 en 125 mm breed en tss de 120 en 130 mm lang. Maakt dat ze in de breedte zeer nipt zijn en verder te lang zijn. Heb ik dus met andere schoenen ook. Vandaar dat ik zo met mijn handen in mijn haar zit.

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Hoefschoen ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:02

Ik heb eigenlijk een betere ervaring met Equischoen dan bij Hoofwear. Ik kan niet echt spreken van een slechte ervaring met Hoofwear, maar ik had wel de indruk dat ze bij Equischoen toch net iets behulpzamer waren en net iets meer met je mee willen denken.
Nu, of zij het meteen gaan kunnen oplossen weet ik ook niet, mijn issue was van een andere aard, maar een mailtje naar hen waarin je het probleem uitlegt is gratis. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:16

Gini schreef:
Ik heb eigenlijk een betere ervaring met Equischoen dan bij Hoofwear. Ik kan niet echt spreken van een slechte ervaring met Hoofwear, maar ik had wel de indruk dat ze bij Equischoen toch net iets behulpzamer waren en net iets meer met je mee willen denken.
Nu, of zij het meteen gaan kunnen oplossen weet ik ook niet, mijn issue was van een andere aard, maar een mailtje naar hen waarin je het probleem uitlegt is gratis. :)



Ik ben echt mega blij met deze reactie! Ben gisteren idd op equischoen uitgekomen en zag dat zij heel wat pasconsulenten op hun website hadden staan. Heb via mail wat meer info over het passen gevraagd, wacht hun antwoord even af en kan dan alsnog eens bellen of verder mailen.