De situatie:
9 jarige ruin, bijna 2 jaar geleden gekocht. 2 maanden na aankoop peesblessure, pees genas goed maar lang gesukkeld met allerlei vage klachten.
Half jaar later was hij plots mank op 4 benen, dierenarts zei door teveel aan suikers, kliniek zei door gebrek aan beweging door de boxrust door de peesblessure.
Uiteindelijk is hij positief getest op PSSM en is hij door het aangepast dieet erg opgeknapt

Paar maanden later, opnieuw een peesblessure aan hetzelfde been.
Deze keer besloten om hem een jaar op de weide te gooien en dan weer re zien. Pees was na enkele weken alweer slank en zag geen onregelmatigheden

Tot hij plots overduidelijk mank was aan zijn andere voorbeen.
Bleek zijn hele hoefwand los te zitten.
Hij heeft bijna een jaar geleden een stom wondje opgelopen, dit was bijna uitgegroeid en nu is er toch White line disease opgekomen.
Alles is weggesneden 31 augustus, gips rond voet, hij krijgt dagelijks pijnstillers en heeft ook AB gekregen. Hij heeft pulsaties op 4 benen en ontlast zijn voet veel en overbelast het been met de peesblessure. Zijn hele lichaam is van slag door dit in combinatie met de PSSM.
DA zegt dat ik 6 tot 12 weken pijnstillers moet blijven geven, maar deze ochtend was hij nog slechter dan de voorbije weken.
Iemand hier ervaring mee? Zou hij hoefbevangen zijn door de pijn?
Ik vraag me af of ik er nog goed aan doe, hij is zeker niet comfortabel

Het initiële wondje (december 2019)

30 augustus

31 augustus nadat hoefsmid is geweest

Met gips