Sinds vorige winter heeft mijn merrie last van het los laten van de witte lijn. Vorig jaar zat er een klein beetje schimmels in volgens de smid, dus ben ik gestart met behandelen van de schimmels (weet zo uit
m´n hoofd even niet meer welke producten dit precies waren). Na enige tijd heeft mijn bekapper het weer goed gekregen maar nu is het helaas weer zover. In overleg met mijn smid ga ik de (preventieve) behandeling tegen schimmels weer starten en ze komt nu eerder terug. Wat kan ik er nog meer aan doen? Of beter nog, hoe is dit te voorkomen? Pony heeft helaas op dit moment wel overgewicht (omdat ik met een fikse blessure zit ligt de training even stil) en heeft door het warme weer vaak zonder grasmasker gestaan. Zou het samen kunnen hangen met overgewicht? Dat er hierdoor teveel gewicht op de draagrand komt?
Een aantal weken geleden liep ze wel wat gevoelig op de steentjes, maar de volgende dag was dit eigenlijk zo goed als weg.
Ik heb nu een natuurlijk bekapper voor haar, niet persé omdat ik voor natuurlijk bekappen ben (of tegen ijzers) maar dit is een vrouw. Mijn merrie heeft het niet zo op mannelijke hoefsmeden.

Groetjes