Zijn dit ondergeschoven hielen?
Of heeft iemand advies, ik ben er iig niet tevreden over en mijn paard loopt ook niet fijn.

ellepel schreef:op een aantal foto’s lijken de hoeven toe aan een bekapbeurt.
heb je dit al gevraagd aan je smid / bekapper?
Katyatje schreef:Ik denk dat ondergeschoven hielen hier het minste van je zorgen zijn op dit moment. Hoeven zijn gigantisch veel te lang en daarom flaren en barsten ze overal.
Ik zou hier zo snel mogelijk een goede smid of bekapper bij halen. Hier kan je paard inderdaad niet comfortabel op lopen.
Nynkster schreef:dit paard is echt wel weer enorm toe aan een bekapbeurt. Wat voor interval heb je voor bekappen?
Als de rest van de hoeven in vorm worden gehouden kan er ook gewerkt worden aan de hielen. maar alleen aan de hielen en de rest zo laten heeft geen zin
maralyn schreef:Ondergeschoven hiel.
Te lange teen.
Flares.
Tijd voor n kundige bekapper.
Elias7 schreef:maralyn schreef:Ondergeschoven hiel.
Te lange teen.
Flares.
Tijd voor n kundige bekapper.
Mijn gevoel klopt dus, bedankt.
Hij word altijd om de 8 weken bekapt maar het word alleen maar erger.
Ik dacht echt dat ik een kundige had gevonden
Moet wel zeggen dat hij ijzers heeft gehad maar er nu al 1 jaar vanaf is, maajt dat nog wat uit?
julius_juut schreef:Pfoe, dit vind ik best wel heel slechte voeten voor acht weken niet bekapt. Heb je toevallig ook foto's van kort na het bekappen?
De voetstand zou ik zelf niet gelukkig van worden, en persoonlijk zie ik weinig in 'nog een kans geven'. Iemand die een bepaald beroep uitoefent en dat slecht doet hoeft niet weer te komen. Beetje hetzelfde als in een heel slecht restaurant nog een keer gaan eten omdat ze wel de kans moeten krijgen deze keer de aardappels niet verbrand op je bord te leggen.
Elias7 schreef:Weten jullie misschien een goede hoefsmid in regio Arnhem of die daar komt?
Elias7 schreef:pillow schreef:Je noemt dit ondergeschoven verzenen. Hielen zijn hakken en die zitten ergens anders.
Ohw haha okee
Nielojram schreef:Elias7 schreef:Weten jullie misschien een goede hoefsmid in regio Arnhem of die daar komt?
Neem ajb contact op met Jaap Tuinenga, hij heeft geen website, maar wel Facebook.
Hij gaat dit regelen voor je, prima te betalen, 35 euro per keer.
Echt een hele goede bekapper/smid.
nessinator schreef:Ik kan je alleen maar vertellen bij welke smeden je níet moet zijn in de regio Arnhem.
Of de verzenen daadwerkelijk ondergeschoven zijn kunnen we vanaf deze foto's niet zien, daarvoor hebben we een foto van de onderkant van de hoeven nodig. In ieder geval staat hij niet heel lekker meer op zijn hoeven, maar dat is hierboven al meer benoemd.
Gebruikers op dit forum: Bytespider en 2 bezoekers