friesam schreef:Hoe oud is dit paard en is hij getraind/wedstrijden op niveau?
Hij kan ergens vast zitten, gewoon jong en slungelig zijn, scheef zijn of een balans probleem hebben
Laism17 schreef:friesam schreef:Hoe oud is dit paard en is hij getraind/wedstrijden op niveau?
Hij kan ergens vast zitten, gewoon jong en slungelig zijn, scheef zijn of een balans probleem hebben
8 jarige pinto- arabier
De vorige eigenaar had hem een maand wedstrijdgericht getraind maar vond hem “ te klein “ toen ik hem kocht had hij ook wel een gemis aan spieren
Joop_K schreef:Gewoon een lesje nemen.
En vragen of ze het willen verhelpen. Dat doen ze binnen een uur.
Wel eerst instappen. En zeggen dat je hem na het uur uitstapt.
Anders pikken ze een kwartier van je.
hwn schreef:Joop_K schreef:Gewoon een lesje nemen.
Nou, dat vind ik maar kort door de bocht advies hoor. Heb zo mijn merrie gekocht: lesgever had gezegd tegen het eigenaresje: "paard zit helemaal vast, maar geen probleem hoor, eind van de les loopt ze aan teugel". Dat deed ze inderdaad (nou ja, in de krul), volgende les stond ze constant loodrecht te steigeren en durfde zelfs lesgever er niet meer op. Paard is dan "aangepakt" met sporen door nog iemand anders, durfde niet meer steigeren en begon dan aan te vallen in bijna alle omstandigheden (borstelen, leiden aan het halster...). Heb haar uiteindelijk overgekocht (was pensionpaard bij mij) en bleek te verrekken van de rugpijn door een fout zadel. Dus die "quick fix" oplossingen, sorry, daar zou ik mee oppassen.
Joop_K schreef:Gewoon een lesje nemen.
Maar als ze al gekruisd galopperen dan kan je beter een half uur nemen.
Citaat:Omdat zoals er eerder beschreven is balans en kracht een rol speelt.
Je kan hem tijdens de galop ook vragen te versnellen en nog een keer je binnenbeen naar achter leggen en hem met je binnen teugel naar binnen te sturen dan gaat meestal samen met versnellen op je binnen teugel.
Soms en meestal is hij uit zijn balans en springen ze in galop. Zo kan je dat ook doen om ze te laten kruizen.
Laism17 schreef:Hallo
Sinds 3 maandjes heb ik mijn eigen paardje en al sinds de aankoop heeft hij een probleem in de linkergalop. In het begin wou hij helemaal niet galopperen en toen hij het wel deed ging hij overkruist. Hij heeft dagen dat hij het super doet en dan de volgende dag lukt het helemaal niet . Mijn lesgeefster zegt “ gewoon blijven oefenen” maar begint er aan te twijfelen of hij nergens pijn heeft of vast zit. Heeft iemand hier nog ervaringen mee of tips alles is welkom ben hier nogal onervaren mee ☹️
Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 3 bezoekers