Nu is er al een aantal maanden gedonder in de kudde en 3 weken geleden liep hij weer acuut niet goed. Geen idee wat er gebeurd is, maar gezien de vele wondjes en bulten is er behoorlijk geknokt. Nog steeds is het onrustig overigens, voor mij een reden om een andere stal te zoeken. Daar kunnen we over een paar weken terecht en tot die tijd is het uitzingen. Apart zetten is geen optie, want dan maakt hij zich enorm druk en dat is ook weer belastend voor de groep. Maar in de groep is hij ook met van alles druk bezig.
Ik heb het toen ik het constateerde een week aangekeken en de dierenarts gebeld toen het niet verbeterde.
Ik heb deze filmpjes gemaakt. Had hem net afgespoten en hij had gerold, dus let niet op de viezigheid

Conclusie van de dierenarts: pijn in de lage onderrug. Daardoor stijf en een onregelmatige pas.
10 dagen Metacam en 14 dagen rust of aan de hand stappen. In de 2e week laten draven aan een halstertje aan de lijn als hij niet protesteert. Ook om te kijken of het verbetert.
Morgen zitten we op 14 dagen. Gisteren heb ik hem voor het eerst even laten draven en het is nauwelijks verbeterd. Linksom maakt hij de pas rechtsachter iets korter, rechtsom is hij echt goed onregelmatig. Stap is goed. Hij sleept ook wat rechtsachter.
Morgen komt de chiropractor en maandag moet ik de dierenarts terugbellen om verder te kijken.
Zien jullie iets wat ik tot nu toe over het hoofd zie? Iets om mee te nemen naar de chiropractor en dierenarts....