Solistar schreef:Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Ja daar was ik naar op zoek. Bij mij is de training alleen niet minder geworden, hij heeft van jongs af aan nooit echt in training gestaan. Maar als ik het goed begrijp moet het beter worden als ik veel ga trainen (op de juiste manier natuurlijk)
Solistar schreef:Isabel schreef:Je zegt dat hij nooit getraind is, waarschijnlijk is dat je antwoord.
Oké, ik wist niet dat t alleen daardoor kon komen. Mijn andere bejaarde (pensionado) heeft geen weke rug, zou het dan gewoon zijn dat het ene paard er gevoeliger voor is dan de andere?
Solistar schreef:Isabel schreef:Je zegt dat hij nooit getraind is, waarschijnlijk is dat je antwoord.
Oké, ik wist niet dat t alleen daardoor kon komen. Mijn andere bejaarde (pensionado) heeft geen weke rug, zou het dan gewoon zijn dat het ene paard er gevoeliger voor is dan de andere?
Solistar schreef:Ik denk dat hij ook wat dik lijkt door de vorm van zijn buik, hij is op de ribben/manenkam niet dik, geen vetopslag oid. Wel voor het eerst makkelijk op gewicht te houden op deze stal, omdat hij hier in de kudde zo op zijn gemak is.
Ik ga de dierenarts eens om een mening vragen als ze hier zijn voor de gebitscontrole. Hoe ben jij erachter gekomen? Naar kliniek geweest voor foto's van de rug oid?
Solistar schreef:Ja dat begrijp ik, ik ben in de bak vooral bezig vanaf de grond (longeren, dubbele lijnen, lange teugel) om hem voorwaarts neerwaarts te trainen, dat gaat goed. Maar met rijden vindt hij dit erg lastig en ik heb op de huidige stal nog steeds geen fijne instructie kunnen vinden hiervoor. Vandaar dat ik toch het meeste vanaf de grond doe nu. Als ik rij, rij ik eigenlijk vooral in het bos. Ik moet toegeven dat dat vooral ritjes zijn aan lang teugeltje, waarbij hij in zijn eigen houding loopt. Maar ik ben nog steeds op zoek naar een fijne instructrice die mij in de bak kan helpen rijden. Ik heb alleen maar de tijd nu om 2, hooguit 3x in de week echt wat te doen (in de winter meestal nog wat minder), en ik weet niet of dat genoeg is zijn houding en bespiering te verbeteren.
Het zadel is een boomloos zadel en de pad is wat lang, het draagvlak van het zadel zelf niet. Dit is eigenlijk één van de weinige die kwa draagvlak wel paste en waar hij ook goed mee loopt. Ik ben begonnen met boomzadels, maar dat bleek erg lastig, vooral omdat hij zo'n korte rug heeft inderdaad.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers