Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amen schreef:Het resultaat van geen vaste hoefsmid en te lang wachten.
Groot risico dat ze dan gevoelig gaan lopen.
Of ponie niet op t harde laten lopen. Niet op ponykamp.
Of zorgen dat er voorijzers onder geslagen worden en je die na 8a8 wkn weer laat verwijderen.
Jessica_K schreef:Wat sneu voor je pony. Hoefschoenen kunnen inderdaad uitkomst bieden, maar het gaat je binnen 4 dagen waarschijnlijk niet lukken om goed passende hoefschoenen te vinden.
Tijdelijk hoefijzers zou ik niet voor kiezen, je beschadigt daarmee toch de hoefwand en het is de vraag of een pony die geen ijzers gewend is daar direct goed mee zal lopen.
Je geeft aan dat hij vooral op het harde en steentjes gevoelig loopt. Als het echt alleen dat is en je met ponykamp alleen op zachte ondergronden loopt kun je altijd proberen hoe het gaat.
Verder geef ik je de tip je pony regelmatig (eens in de 6 weken) te laten bekappen ipv als ze echt lang worden. Nu moet de hoefsmid er zo veel af halen dat de hoefstand van je pony in een keer drastisch wordt aangepast, het is niet zo gek dat hij dan een paar dagen wat minder lekker loopt.
Adjepatatje8 schreef:We hebben net even gekeken,
en het is echt rechtsvoor aan de voorkant te kort. aan de zijkanten zit de rand nog net iets boven de zool maar aan de voorkant erboven. Zou je een klein stukje zool weg kunnen laten halen door de Hs of Da. Zodat hij daar niet meer op loopt.
het gaat echt over een klein stukje, maar hij loopt vreselijk
Adjepatatje8 schreef:Vandaag is de smid geweest en hij is idd te kort bekapt. Door een oude scheur in zijn hoef is er een klein gaatje ontstaan en daardoor loopt hij wat gevoelig. Het is tov van gisteren enorm verbeterd.De smid zegt dat het goed komt en hij op het zachte gewoon gereden kan worden en het harde eventjes ontwijken.
SETEFURII schreef:Adjepatatje8 schreef:Vandaag is de smid geweest en hij is idd te kort bekapt. Door een oude scheur in zijn hoef is er een klein gaatje ontstaan en daardoor loopt hij wat gevoelig. Het is tov van gisteren enorm verbeterd.De smid zegt dat het goed komt en hij op het zachte gewoon gereden kan worden en het harde eventjes ontwijken.
En heb je ook wat advies gehad om dat gaatje te verzorgen? Klinkt als een porte d'entre voor schimmels en white line disease. En geloof me, daar ben je flink zoet mee!