Duo hoef

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zamba

Duo hoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 15:12

Hoi allemaal,

Al een tijdje ben ik met de smid bezig mijn paard beter op zijn voeten te krijgen. hij heeft een vrij dunne wand en een iets moeilijke stand. onderaan brokkeld zijn hoef makkelijk en zijn voeten groeien eeeerg langzaam.....

Nu lees ik veel goede dingen over Duo Hoef? zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? en ook echt merken dat dit wat doet?

Knabbel1070

Re: Duo hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:22

Ja heel positief hier! Mijn pony had/heeft een grote scheur in de hoef (door een onhandigheidje vorigjaar) maar hij scheurde steeds door ondanks invijlen van de smid. Ook had ze last van rotstraal/ slechte en zachte onderkant van de hoef. Nu geloof ik niet zo maar in ‘wondermiddeltjes’ maar een stalgenootje was heel positief en ik mocht het er een keer opsmeren. Nou geloof het of niet na 1 dag was er zelfs al een kleine verbetering! Na 2 weken was de rotstraal en slechte onderkant zo goed als weg! Ook scheurt de hoef veeel minder en is de grote scheur er nu aan het uitgroeien. Helaas is mijn pot nu op want ik smeerde er een redelijk dikke laag op. Maar ga zeker weer halen!
Enige jammere is is dat het in de winter hard word dus dan zou ik het in een ander potje doen.
Maar zeer zeker het proberen waard!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:29

Hier ook positief. Gestart met 2 weken elke dag en nu doe ik het ongeveer 1 a 2 keer per week. Wel ben ik er ook biotine bij gaan voeren.

Om het harde tegen te gaan: bewaar het op kamer temperatuur.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 15:30

Knabbel1070 schreef:
Ja heel positief hier! Mijn pony had/heeft een grote scheur in de hoef (door een onhandigheidje vorigjaar) maar hij scheurde steeds door ondanks invijlen van de smid. Ook had ze last van rotstraal/ slechte en zachte onderkant van de hoef. Nu geloof ik niet zo maar in ‘wondermiddeltjes’ maar een stalgenootje was heel positief en ik mocht het er een keer opsmeren. Nou geloof het of niet na 1 dag was er zelfs al een kleine verbetering! Na 2 weken was de rotstraal en slechte onderkant zo goed als weg! Ook scheurt de hoef veeel minder en is de grote scheur er nu aan het uitgroeien. Helaas is mijn pot nu op want ik smeerde er een redelijk dikke laag op. Maar ga zeker weer halen!
Enige jammere is is dat het in de winter hard word dus dan zou ik het in een ander potje doen.

doe je dan echt alleen de wand of ook ze zool insmeren?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:34

Ik smeer alleen de wand in. Het is echt top spul. Mijn pony heeft ook een extreem dunne wand. Helaas is dat genetisch bepaald en krijg je ook en dunne wand met DuoHoef niet dikker. Wel kan je de kwaliteit van de hoef verbeteren waardoor je minder kans hebt dat een toch al dunne wand gaat scheuren.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:20

Oh, ik doe wel de onderkant van de hoef. Die maak ik dan schoon met water en dan smeer ik hem in.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:23

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:24

Ik heb het toevallig besteld vandaag, hoefsmid raadde het aan wegens droge hoefjes. Op de website lees ik dat je de zool ook in kunt smeren als ze last hebben van een droge straal?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:24

Ook super positieve ervaring. Werkte echt binnen een paar dagen. Heb het ook voor rotstraal gebruikt en zelfs dat was binnen een mum van tijd weg. Voor mij niks anders meer!

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 16:29

Marie111 schreef:
Misschien kun je ook van binnenuit gaan werken? Bijvoorbeeld met Hoef en Pees van Ecostyle

https://www.ecostyle.nl/dier/paard/supp ... /hoef-pees

https://www.ecostyle.nl/dier/paard/verz ... fspray-pro

paard krijgt al brok met ene hoog aandeel silicium, ik weet dat een overschot daarvan niet zo goed is. Daarnaast heeft alles gwoon nog een beetje tijd nodig om goed te herstellen. We zijn zeker achter al een heel eind op weg. kan zo wel even een foto plaatsen.
Ben vooral heel benieuwd of het spul echt zo goed werkt of dat het voornamelijk een verkoop praatje is

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 16:31

Toen mijn paard bij mij kwam had hij achter eigenlijk alleen maar stompjes, en nu heeft hij ondertussen echt gewoon voeten!

Afbeelding

Bovenste foto staat hij letterlijk net op ijzers. Er zitten iets van 3 of 4 beurten tussen de foto's

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:36

Goed spul en werkt echt. Meer kan ik er niet over zeggen.

Knabbel1070

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:53

Zamba schreef:
Knabbel1070 schreef:

doe je dan echt alleen de wand of ook ze zool insmeren?

Meestal alleen de wand en dan heel soms als het uitkomt ook de zool.

Rianne1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:07

Ik gebruik het sinds 2 weken en zie al wel verschil. Maddy heeft droge brokkel hoeven ben benieuwd hoe het over 1,5 maand is wanneer de hoefsmid weer komt