Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marije_1997 schreef:Geen idee of het wat oplost, maar misschien ijzers met 2 lippen? Dit is ook beter voor het afrollen heb ik begrepen
hwn schreef:als ik het zo lees, was het paard 3 maand geleden ijzerloos ok, en door foute bekapping gevoelig geworden. Waarom dan direct ijzers eronder? Neem contact op met de hoefsmid van de vorige eigenaars, doe het paard hoefschoenen om en/of zet hem op rust op zachte ondergrond tot de hoeven weer ok zijn.
Op voorwaarde dat je paard bij aankoop natuurlijk niet stiekem op pijnstillers stond.
Humpiedumpie schreef:Vind de hoeven vrij kort ook om eerlijk te zijn, misschien daarom (tijdelijk) een ijzer om wat aan te groeien? En ik zie idd twee verschillende voorvoeten.
Hoe is je paard gehuisvest? Loopt ie veel op het harde?
Knikmops57 schreef:Hoefijzers aan de voorvoeten moeten een lip hebben en voldoende opzet om het afrollen te bevorderen, en dat is bij dit paard niet aanwezig.
Ubz_paard schreef:Knikmops57 schreef:Hoefijzers aan de voorvoeten moeten een lip hebben en voldoende opzet om het afrollen te bevorderen, en dat is bij dit paard niet aanwezig.
Serieus?, waar haal je die wijsheid vandaan over die lip?
Misschien kun je je eens verdiepen in het breakover beslag waar de gebroeders Van Nassau beroemd mee zijn geworden. Google maar eens.
Mijn advies voor de topicstarter: Stuur eens een mail met je verhaal/probleem incl foto's naar bijvoorbeeld de Nederlandse Vereniging van Hoefsmeden. Als je daarnaast ook advies wil vanuit de visie van bekappers raadpleeg dan ook de beheerders van de Facebook groep Ijzerloos bekappen eens.
Dan krijg je in ieder geval met zekerheid advies van professionals.
Hier zie ik sommige adviezen en constateringen voorbij komen (en ja, ik weet het ze zijn goedbedoeld) die tenenkrommend zijn.