Paard tikt zichzelf aan.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Veraaaaah

Paard tikt zichzelf aan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 21:32

Sinds een week of 2/3 tikt mijn paard zichzelf regelmatig aan. Dit heeft ze hiervoor nooit gehad. Het zit op/onder de kogel.

Nu ben ik sinds die tijd wat meer bezig met haar op het achterbeen zetten. Zou het hiermee te maken kunnen hebben? Verder loopt ze mooi soepel en heeft ze nergens last van.

Ik wil liever geen peesjes gebruiken ivm hitte maar elke keer een open wondje is ook niks.

Iemand tips? Zou het iets rijtechnisch kunnen zijn?

Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Paard tikt zichzelf aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:38

Gewoon peesbeschermers om als je intensief gaat rijden en volgende bekapbeurt even overleggen met de smid.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:39

Zou toch gaan rijden met peesbeschermers als ik jou was.

Even overleggen met de smid lijkt een goed plan :-) Dat ze wat sneller het voorbeen weg kan halen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 21:40

Ja heb vandaag met beschermes gereden en alles was mooi dicht. Ga het inderdaad toch even met de smid overleggen, zeker omdat ze het nooit gehad heeft!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 07:05

Die van mij moet ik helaas zelfs buiten zetten met bescherming om.
Omdat ik ook merkte dat dat gewoon te warm was ben ik uitgekomen op de Harry's Horse Compositi Protec.
Vind ze nog altijd afschuwelijk, maar ze werken als een tierelier!! Geen warme benen meer na een hele dag met die dingen buiten te staan.