Hoefschoenen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

irisskib

Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 16:35

Hoi
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik ben op zoek naar hoefschoenen voor mijn Tinker maar er zijn zoveel verschillende dat ik niet meer weet welke nou goed zijn.
Ik heb de keuze gemaakt om naar hoefschoenen te kijken in overleg met mijn hoefsmid omdat mijn paard nog last heeft van het gat waar een zweer in heeft gezeten. De zweer is eruit en nu mogen we rustig aan opbouwen.
Ik wil haar zolen graag beschermen omdat ze in het bos gevoelig loopt als er bijvoorbeeld een steentje of takje ligt.
Ik zou dus hoefschoenen willen waarmee ik alleen ga rijden, verder heeft ze ze niet nodig.
Welke zouden jullie aanraden en hoe weet ik welke maat ik nodig heb?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met ervaringen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:49

Het klinkt alsof een pas sessie van hoofwear ideaal voor jou zou zijn. Dan kun je meerdere schoenen proberen en uiteindelijk het perfecte model in de juiste maat kiezen.

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 20:16

Gypsy schreef:
Het klinkt alsof een pas sessie van hoofwear ideaal voor jou zou zijn. Dan kun je meerdere schoenen proberen en uiteindelijk het perfecte model in de juiste maat kiezen.

Oké, ik zal me daarin eens verdiepen
Heeft iemand toevallig ervaring met ze fra cavallo?

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:34

Ik heb zelf renegade viper. Echt een aanrader. Makkelijk schoon te maken en om te doen!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:53

Ik heb de equine fusion active jogging shoe. Gekocht om een week van gevoelige voeten na de bekapbeurten te overbruggen, maar inmiddels maken we er iedere rit eigenlijk gebruik van. Schuiven niet, veroorzaken geen schuurplekken, en mijn paard liep er zo op weg zonder er raar over te doen.
Ze zijn alleen wel onhandiger met schoonmaken aan de binnenkant, maar daarvoor is mijn oplossing dan weer gewoon om de hoef zo schoon mogelijk te hebben voor je de schoen om doet. De buitenkant is redelijk glad/waterafstotend, dus modder o.i.d. laat je even drogen en borstel je er zo af.
Het is een behoorlijke investering, maar ik ben er ontzettend blij mee als alternatief voor ijzers!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:03

Ik ben destijds bij Smit in Rijssen geweest en ontzettend fijn geholpen.
Het is al wel lang geleden dus je zou even moeten zoeken of hij dat nog doet.
Hij werkte toen ook samen met een paar goudsmeden op andere plekken in nl die ze ook konden aanmeten volgens mij.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:36

Ik heb zelf iets mindere ervaringen met hoofwear, ook met een passervice die met hoofwear samenwerkt. Ik heb hele fijne ervaringen met equischoen. Ze zitten in België en leveren ook in Nederland. Je kunt daar hoefschoenen op proef huren om uit te proberen. Fijne communicatie en denken mee. Zo ben ik op de floating boots uitgekomen. Stevige lichte schoen zonder klittenband. Mijn merrie heeft platte ronde hoeven en loopt scheppend. En nog blijven ze zitten, ook in de blubber.