Hoefschoenen: hoe wat waar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Hoefschoenen: hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 09:05

Nu ik wat meer buiten ga rijden ben ik aan het rondkijken naar hoefschoenen. Pony heeft goede sterke hoeven, maar ze slijten uiteraard wel door de (extra) beweging en ook zijn er hier veel paden met kleine steentjes.

Nou zijn er zo ontzettend veel mogelijkheden dat ik graag jullie ervaringen hoor waar ik het beste kan beginnen met kijken.

Ik zoek iets dat makkelijk aan te doen is;
zacht is (pony heeft gevoelig huidje dat gauw openligt)
vergevingsgezind is met kleine veranderingen van hoefvorm.

Iemand ideeën wat goed zou passen in deze situatie?

MyrtheJ

Re: Hoefschoenen: hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:10

Ik hoor goede dingen over de Equine Fusion maar zelf geen ervaringen mee. Ik zou denk ik zelf, als je de mogelijkheid hebt, naar Hoofwear zelf toe rijden. Dan kun je verschillende modellen passen en krijg je advies over het beste model. https://www.hoofwear.com/

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:57

Ik heb hele goede ervaringen met de flex hoof boots. Flexibel, schuurt niet en sluit ontzettend mooi aan op de hoef.

Tip: via Equischoen kun je passets bestellen en zo kun je van verschillende soorten hoefschoenen kijken welke het beste passen bij je paard. Haar advies is ook zeer prettig! www.equischoen.com