Hoefschoenen tijdens weidegang

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Hoefschoenen tijdens weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 15:29

Hallo,

Voor mijn nu hoogdrachtige merrie zoek ik een oplossing tegen het snel slijten van haar hoeven.
Elke zomer is het weer een strijd en eindig ik op ijzers.
Vorig jaar liep ze zelfs kreupel en waren er zooltjes nodig.

Ze heeft erg weinig hoefgroei en wat ze heeft slijt er snel af wanneer het droog is en ze in de wei loopt. Ze schraapt namelijk ook graag wanneer het haar niet snel genoeg gaat of ze het zat is in de wei.

Nu ze het veulen krijgt vind ik ijzers geen optie, maar kunnen hoefschoenen zoveel uren gedragen worden?

Ik hoor graag adviezen! Ze heeft al biotine gehad maar dit hielp niks... tevens heb ik duo hoefvet

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:07

kijk eens op de site van hoofwear.com daar staan bij bijvoorbeeld "medische hoefschoenen" genoeg die geschikt zijn voor lang gebruik overdag of hele dagen indien nodig.
en ook bij de gewone hoefschoenen zijn er die fijn genoeg zitten voor langere tijd.
wel echt goed de hoeven opmeten of vraag advies aan klaas feuth. ( van hoofwear).

judithM

Re: Hoefschoenen tijdens weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:55

Mijne heeft door bevangenheid gevoelige voeten. Ijzers zijn geen optie ivm slechte witte lijn etc. Hij heeft ongeveer 12 uur per dag de equine fusion ultra aan buiten. Gaat perfect! Nooit schuurplekken gehad. Ook wandel ik met hem met de schoenen. Echt een aanrader als dat jzers geen optie is en bloot ook niet. Ik doe er wel vilten zooltjes in en die vervang ik regelmatig. Dit tegen ' zweetvoeten' . Als de voeten echt te hard worden ( hij doet het beter op hardere voeten) dan doe ik af en toe de viltjes nat in de schoenen zodat er vocht intrekt

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 22:26

Bedankt voor de tips! Ga hoofwear is voor advies vragen!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:23

Mijn shet loopt de hele winter op equine fusion all terrain schoenen. Gaat heel goed.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:40

Ipsilonka schreef:
Mijn shet loopt de hele winter op equine fusion all terrain schoenen. Gaat heel goed.

Ik heb deze ook maar vind ze wat stug. De ultra heeft een zachtere achterkant.