Een jaar geleden kreeg mijn paard een blessure (desmitis mediale suspensory tak ReVoor) door 3 maal op korte tijd zijn voorijzer af te trappen..
DA heeft toen PRP ingespoten, 4 maanden enkel stappen (aan de hand of onder het zadel) en aquatraining en helaas ook strikte boxrust

Uiteindelijk kregen we in augustus groen licht om terug te beginnen draven, in oktober mochten we weer beginnen galopperen. Bij elke controle vroeg ik naar de weidegang maar steeds negatief antwoord.
In november werd paardlief echt te gek onder het zadel en ben ik 1 maal per week beginnen longeren.
Dan ontplofte hij enkele minuten en dan is hij braaf, het gekke is 'er af' en ik had een braaf paard onder het zadel.
Helaas was de controle in december niet goed, er was een ontsteking te zien in zijn kogel en DA zei dat de oorzaak zijn gebok aan de longe was. Dus opnieuw enkel weken enkel stapwerk

Ik heb langzaam weer opgebouwd en de laatste controle was zijn pees en kogel volledig genezen. Maar paard is niet rad (en hij was in het verleden nooit mank, zelfs niet toen hij de blessure had)
DA zei dat het kwam door teveel aan suiker in voeding, ...
Uiteindelijk ben ik voor een second opinion in de kliniek geweest, daar zeiden ze dat het iets veel voorkomend is na zo'n lange boxrust. Ze raden dan ook 24/7 weidegang aan maar ik moet dit dus gaan opbouwen.
Alleen, hoe pak ik dit nu het beste aan?

Voorheen tijdens de blessure kwam mijn paard 2, 3 keer per dag uit zijn stal (stappen, stapmolen, rijden)
Ondertussen ben ik verhuisd naar een stalling met een uitloop aan zijn stal die 24/7 open staat.
Helaas kan ik dit stukje niet verder uitbreiden.
Ik heb een binnenbak ter beschikking waar ze los in mogen (30x50)
En dan zijn er enkele paddocks waar ze alleen of per 2 de hele dag opstaan (ik schat 15x30)
En dan de weide zelf maar die zijn direct heel groot en ze gaan er per 4, 5 op.
Ik denk het best eerst hem rijden en dan op een paddock alleen (wel contact met buurpaarden) of zou dit idee te riskant zijn? Ik wil hem uiteraard graag zoveel mogelijk buiten hebben maar ik wil liever geen nieuwe blessure en wil dit goed aanpakken!
Sommigen zeggen, geef een beetje verdoving, anderen raden dit dan weer af, ...