Jumping in weide?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

woemp

Jumping in weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 20:49

Hallo

Door het Coronavirus heb ik opeens geen stalling meer voor mijn paarden. Ik ben van de ene avond op de andere ze moeten gaan ophalen en nu staan ze thuis in de weide ( maar dit was eigenlijk nog niet voorzien)

Ik heb altijd dagelijks gereden maar zou ik hier nu in de weide ook een stuk mogen afspannen en dat gebruiken als piste om te stappen, draven, galopperen en springen? Of krijg ik hierdoor bij de paarden peesproblemen/ kreupelheid?

Het is zandleemgrond die in de zomer wel hard is.

Of wat zouden jullie doen?

Ik heb geen trailer en kan ze nu ook nergens heen brengen tot alles weer open is...

Bowo

Re: Jumping in weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:11

Is de bodem vlak (als in, geen plotselinge kuilen oid), dan waarom niet? Paarden kunnen best wat hebben, alleen in van die perfecte bakken rijden is helemaal niet goed voor de coördinatie en proprioceptie.
Wanneer de bodem keihard is, is (hoog) springen misschien niet zo'n slim idee, maar waar de grens ligt over wanneer wat nog kan worden gedaan, moet je zelf beslissen, aan de hand van hoe het erbij ligt en hoe je paard loopt

woemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 21:17

Bowo schreef:
Is de bodem vlak (als in, geen plotselinge kuilen oid), dan waarom niet? Paarden kunnen best wat hebben, alleen in van die perfecte bakken rijden is helemaal niet goed voor de coördinatie en proprioceptie.
Wanneer de bodem keihard is, is (hoog) springen misschien niet zo'n slim idee, maar waar de grens ligt over wanneer wat nog kan worden gedaan, moet je zelf beslissen, aan de hand van hoe het erbij ligt en hoe je paard loopt

Ik spring normaal 90 cm met een d pony. Zou dat te hoog zijn?