Hij is een ruin, 7 jaar, PRE, loopt niveau 2 in belgie ( ik denk dat dat vergelijkbaar is met M-niveau in NL)
Ik vat kort samen:
Juli 2019 Peesblessure aan de tussenpees - aanhechting rechtervoorbeen. 3 maanden op de weide - ingespoten met PRP
Sept 2019 Paard loopt correct , alsnog gekozen om hem te castreren (was geen doen op de weide als hengst) - 6 weken rust
Oktober op pension voor de winter vertrokken. Paard blijkt mank.

Opini DA1: blessure niet genezen, paard moet 4 maanden in zijn stal blijven. (vond ik geen optie dus DA2 bijgehaald)
Opini DA 2: blessure is goed genezen, zit vocht op de peesschede. Ingespoten met hyaloronzuur en cortisonen.
2 weken rust ( enkel stappen)
November: paard mag werken, paard loopt niet helemaal rad.
Opnieuw DA 2: volledig kreupelheidsonderzoek uitgevoerd waarbij ze stelselmatig zijn hele been hebben verdoofd. Zelfs toen zijn been tot boven verdoofd was, liep hij niet helemaal goed maar ook zeker niet kreupel.
Nek op echo gezet, wervel gezien die heeeeeeeel klein beetje vocht had, ingespoten met hyaloronzuur en cortisonen.
December: joepie mijn paard loopt correct

Toen is hij 2 maanden gaan revalideren: voormiddag stapband en namiddag aquatrainer.
We zijn nu reeds een kleine maand onder het zadel bezig met trainen. Rustig opbouwen, veel stap, ...
Toch loopt hij niet helemaal goed op momenten. Aan de lounge soms ook niet helemaal correct.
Op de weide of los in de bak, niets aan de hand.
Volgens de dierenarts moet hij gewoon echt beginnen werken, rust roest zeggen ze.
Maar het voelt soms niet goed aan.
Hebben jullie ervaringen met paarden die na maanden herstel terug mogen trainen?
Kan het "normaal" zijn dat hij met momenten niet helemaal goed loopt?
Geef ik het een beetje tijd? Of ren ik meteen weer naar de dierenarts?