Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cinnepin schreef:Gwenvd schreef:Oogkleppen op denk ik, had niet verwacht dat die paar
Weken nog dusdanig effect zouden hebben. Kan mezelf wel voor men kop slaan...
Dus ja eens met wat je zegt.
wat super dat je dit zelf ook ziet
Verder worden er al tips gegeven
Gwenvd schreef:Cinnepin schreef:
wat super dat je dit zelf ook ziet
Verder worden er al tips gegeven
Niks mis met een beetje zelfreflectie. Nu maar duimen dat T goed komt.
Bedankt voor de tips en ervaringen, een masseur wilde ik inderdaad al laten komen als T zadel er is.
Laibadji schreef:Heb dit ook meegemaakt. Slecht passend zadel en paard kreeg tactfouten in draf. Paard kon met zijn schouder niet voldoende bewegen waardoor hij compenseerde. Foute boel dus.
Zadelpasser er bij en zadel niet meer op mijn paard gelegd.
Paard heeft een jaar revalidatie nodig gehad + intensieve osteopathie. Daarnaast ook lange zoektocht naar een trainer die hiermee aan de slag wou en kon gaan. We hebben het er letterlijk rijtechnisch uit moeten rijden. Het was op de duur een automatisme geworden. Hij was het zo gewoon geworden om zijn lichaam verkeerd te gebruiken dat we nu reeds een jaar dit aan het ombuigen zijn. Plots heb ik een braaf paard, dat spieren krijgt en gelukkig is.
Ik hou de vinger aan de pols en van zodra ik merk dat mijn paard niet 100% loopt telefoontje naar zadelpasser en/ of osteo. Ik laat het zo ver niet meer komen.
Succes met je paard. Het komt goed maar waard geduldig. Laat de osteo liever eens te veel komen dan te weinig. Mijn paard is echt het voorbeeld dat tijd en goede zorg veel doet. Ik ben er van overtuigd dat bij jou ook alles goed komt! (Ik ben nu 2 jaar verder)
Astorga schreef:Loopt hij ook niet goed aan de hand of alleen niet goed onder de man? En hoe is het in vrijheid?
Als hij aan de longe zuiver loopt kun je voorzichtig longeren, indien niet zuiver ook niet forceren.