[VOLG]Weke rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 00:15

Update :

Van de week is de fysio geweest.
Hij had nog behoorlijk wat pijnlijke punten in zijn rug. En zn bekken stonden scheef. Zijn ribben links zitten vast en in de hals spier zaten wat pijnlijke punten.

De rugpijn was nog behoorlijk heftig. Dierenarts zij ook dat ik fysio moest gaan doen om het helemaal te verhelpen. Dus van de week was het zover. Jones hielt zijn rug een beetje als een dakje met zn ruggegraat erop zeg maar.. voorheen was dit mooi rond... ( hopelijk snappen jullie dit hahah ) Fysio heeft dry needling toegepast en wauuww wat een verschil. Ze rug kon weer ontspannen en ze hoofd/hals weer zakken. Ging direct op rust staan en hij hield zijn rug al zoveel mooier. Geen dakje meer en weer ontspannen spieren.

Zijn bekken hebben een klap met de hamer gehad haha.

Dit is het enige wat ze voor nu heeft gedaan. Dit was al best veel en we willen niet weer teveel in 1 keer behandelen. Dus over 2 weken komt ze nog een keer om verder te behandelen. En dan weer kijken wanneer weer. Waarschijnlijk dan eerst 1 x in de maand. En als het goed gaat uitbouwen naar minimaal 2 x in het jaar.

Ze was erg te spreken over hem. Ze heeft al veel nakomelingen van Apache behandeld en was ook voorzichtig in het begin met Jones. Aangezien er veel nakomelingen slaan en heftig reageren. Maar ze zei dat hij de eerste was die zo lief en zachtaardig van karakter is. Leuk om te horen.

Nog leuker..
Zei kon totaal geen pijnreactie krijgen op de kissing spines. Ze heeft hem behoorlijk geforceerd en daar gaf hij geen pijn op. Dus is zij ook overtuigt dat de pijn die hij heeft echt spieren zijn en niet vanuit de kissing spines. Blij mee.

Na de behandeling kon hij best stijf zijn. Dus rustig longeren, veel stappen, drafje, galopje en klaar.
Volgende dag dit ook gedaan, simpel aan het halstertje en wauww. Zoveel beter en rustiger. Ik heb eindelijk weer de oude Jones terug ( kwa gedrag )

Hij wil weer knuffelen, legt zn koppie weer op mn schouder en is weer lekker speels en lollig. En ook niet meer zo enorm sensibel en angstig.
Wat heb ik dat gemist van hem.

Wel is hij best veel afgevallen door pijn en stress van alles van de afgelopen tijd. Hij wou daardoor namelijk ook heel slecht eten. Liet alles staan.
Gelukkig eet hij nu wel weer alles. Dus ook weer begonnen met de Fibrebeet om de kilo's weer terug te krijgen, was ik begin vd zomer mee gestopt omdat hij mooi op gewicht was en zijn brok alleen genoeg was.

Nu krijgt hij op een dag 2 kilo pavo energy control en een halve schep Fibrebeet wat geweekt ongeveer 1/3 van een emmer is.
Wat worteltjes, daar is hij dol op.
2 x per dag hooi en 12 tot 14 uur pd op de wei ongeveer.

Ikzelf heb wel echt een dipje gehad.. moest het echt verwerken en baalde enorm en vondt het moeilijk om positief te blijven. Vooral omdat hij dus ook zo moeilijk weer was in de omgang. Had echt het gevoel dat afgelopen jaar helemaal verloren was en ik weer alle training opnieuw moest doen. Dit terwijl we zo ontzettend goed opweg waren. Het rijden ging voorheen ook echt zo geweldig. Alles voelde zo vertrouwt. En voor mijn gevoel was dat allemaal weg en komt het ooit weer terug?
Het gaat nu wel weer beter en ben zeker weer wat rustiger erover. Maar het is soms best moeilijk. Ik wil dit paard zo graag het aller beste leven geven en de beste zorg en training geven. En ik hoop ook dat dit mij dit gaat lukken. Ik ga er in elk geval enorm mn best voor doen Ik hoop dat we samen nog heel veel leuke dingen mogen gaan doen. En dat hij gezond, pijnvrij en heel oud mag worden bij mij.

Zo weer een heel verhaal. Sorry als het een beetje lang wordt. Maar tis ook een beetje van me af schrijven soms haha.

Hieronder een filmpje van de happy/speelse Jones.
En nog wat mooie foto's

https://youtu.be/vAbFqMOlfZI


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Dee_Es

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:29

Ik vind het zo mooi wat je allemaal doet voor dat paard. Ik snap dat het frustrerend is dat jullie nu even een paar stappen terug zetten maar die band tussen jullie is er gewoon nog dus ik denk dat als je nu weer gaat het rijden je sneller terug bent op het niveau waar jullie waren.

Van een fysio behandeling kunnen ze flink beurs zijn en ook even hun balans kwijt raken dus idd lekker even de longe totdat hij zijn lijf weer een beetje snapt.

Maar hou vol hoor samen, ik heb vertrouwen in jullie twee.

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:31

Heel begrijpelijk dat je een "dipje" had. Ik denk dat menigeen een flinke dip hiervan zou krijgen. Is toch een rottige uitslag, helemaal als je paard opeens zo ziet veranderen terwijl het juist zo de goede kant op ging.

Heel fijn om ook een soort van bevestiging van de osteo/ fysio te hebben dat hij geen reactie geeft op de kissing spines. Jullie doen het zo goed samen, komt helemaal goed!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 00:21

Dee_Es schreef:
Ik vind het zo mooi wat je allemaal doet voor dat paard. Ik snap dat het frustrerend is dat jullie nu even een paar stappen terug zetten maar die band tussen jullie is er gewoon nog dus ik denk dat als je nu weer gaat het rijden je sneller terug bent op het niveau waar jullie waren.

Van een fysio behandeling kunnen ze flink beurs zijn en ook even hun balans kwijt raken dus idd lekker even de longe totdat hij zijn lijf weer een beetje snapt.

Maar hou vol hoor samen, ik heb vertrouwen in jullie twee.


Dankjewel!!

Klopt hij is zn balans ook een beetje kwijt. Valt linksom erg op de buitenschouder momenteel. Dus zijn nu ook aan de hand wat renvers en schouderbinnen aan het meepakken en heb nu 4 x weer gelongeert en gaat alweer wat beter gelukkig. Plus dat zn linker ribben nog wat vast zitten, dat wordt de volgende keer behandeld. Dan zal dat ook wel weer wat beter worden denk ik!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 00:25

Weidebloem schreef:
Heel begrijpelijk dat je een "dipje" had. Ik denk dat menigeen een flinke dip hiervan zou krijgen. Is toch een rottige uitslag, helemaal als je paard opeens zo ziet veranderen terwijl het juist zo de goede kant op ging.

Heel fijn om ook een soort van bevestiging van de osteo/ fysio te hebben dat hij geen reactie geeft op de kissing spines. Jullie doen het zo goed samen, komt helemaal goed!



Klopt. Het ergste vondt ik ook dat hij zo in gedrag veranderde.. wou niks meer van me weten, super angstig en sensibel.. en dat was een vreselijke domper juist omdat dat zoveel verbeterd was en ik kende hem niet zo erg angstig en sensibel.. toen heb ik wel even gedacht van gaat mij dit ooit wel lukken.
Maar zeker nu na de fysio gaat het zoveel beter weer. Dus weer een lichtpuntje! En idd zo ontzettend blij dat de fysio en dierenarts super positief zijn.
Dankjewel

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:00

Je bent nog steeds goed bezig! Jones mag blij zijn dat hij bij jou terecht is gekomen.
Wat nog wel zou kunnen dat heeft mijn paard gehad dat hij door de pijn en stress maagzweren gekregen heeft. Ik heb die van mij toen Gastri comp gegeven. Niet heel duur en werkt super!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 23:28

Destiny22 schreef:
Je bent nog steeds goed bezig! Jones mag blij zijn dat hij bij jou terecht is gekomen.
Wat nog wel zou kunnen dat heeft mijn paard gehad dat hij door de pijn en stress maagzweren gekregen heeft. Ik heb die van mij toen Gastri comp gegeven. Niet heel duur en werkt super!


Dankjewel..

Waar merkte jij aan dat je paard maagzeer had? Ben wel benieuwd zou maar zo kunne namelijk.

Nu moet ik zeggen dat na de fysio behandeling hij weer eet als een slootgraver.. is ook weer wat aangekomen nu.

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:14

Mijn paard at ook heel goed beetje te goed wamt hij was te dik, maar merkte het met aansingelen dan werd hij heel narig en als je met je hand tussen zijn voorbenen ging vond hij ook echt niet grappig. Ook hield hij door de pijn van de maagzweer vast in zijn rug en CTO waardoor hij niet uit zijn schouders kon komen veel struikelde en met zijn staart zwiepte. We hadden al een vermoeden en het is toen bevestigd door Annika ten Napel met de lecher antenne. Nadat de Gastri Comp begon te werken kon je hem weer tussen zijn voorbenen aanraken en reageert hij niet meer bij het aansingelen.

Annika heeft hem toen ook behandeld voor de rest van zijn lijf en door hem te leren uit zijn schouders te komen en daar los te laten nu dat hij geen pijn meer heeft in zijn maag struikelt hij ook niet meer.

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-20 22:14

Destiny22 schreef:
Mijn paard at ook heel goed beetje te goed wamt hij was te dik, maar merkte het met aansingelen dan werd hij heel narig en als je met je hand tussen zijn voorbenen ging vond hij ook echt niet grappig. Ook hield hij door de pijn van de maagzweer vast in zijn rug en CTO waardoor hij niet uit zijn schouders kon komen veel struikelde en met zijn staart zwiepte. We hadden al een vermoeden en het is toen bevestigd door Annika ten Napel met de lecher antenne. Nadat de Gastri Comp begon te werken kon je hem weer tussen zijn voorbenen aanraken en reageert hij niet meer bij het aansingelen.

Annika heeft hem toen ook behandeld voor de rest van zijn lijf en door hem te leren uit zijn schouders te komen en daar los te laten nu dat hij geen pijn meer heeft in zijn maag struikelt hij ook niet meer.

Ah oke!!
Bedankt voor je uitleg.

Jones reageert verder nooit op aansingelen of iets dergelijks. Maar kan de fysio eens vragen of ze ook iets vindt in de maagstreek.
Ze komt 1 sept weer voor Jones

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 22:55

0ndanks dat we niet kunne rijden wel even weer foto's gemaakt. Had verwacht dat hij zou flippen omdat het al zo'n held op sokken is.. maar meneer was supee relaxed en braaf zo leuk!!
Hier wat foto's Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 07:47

Mooie foto’s!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 11:06

karijn schreef:
Mooie foto’s!

Dankjewel!!

Morgen komt de fysio weer!!
Ben benieuwd wat ze er nu van vindt.
Hij is al weer mooi aangekomen in gewicht gelukkig.

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 15:09

Nog wat foto's van het longeren van vandaag. Hij kan nu ook in galop zn hoofdhals laten zakken. Super blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo trots hierop!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 16:43

Fysio is vanochtend geweest, en ze is super tevreden. Hij had nog wat kleine dingetjes maar zn rug bij de kissing spines is helemaal pijnvrij. Geen enkele reactie meer. En mag van haar weer beginnen met rijden. Dat zou vanaf nu juist ook weer goed zijn!.

Dus we gaan weer opbouwen. Eerst meer een keer longeren met zadel. En daarna gaat mn vriend er weer op beginnen. We gaan alles heel rustig aan doen. Eerst rustig op kunnen stappen. En pas als Jones ontspannen is gaan we verder. Maar heb er heel veel zin in en vindt het ook wel weer spannend.

Over 3 maand wordt hij weer behandeld. Maar we zijn goed bezig!.
Zo leuk

ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:07

Gaaf! Ben benieuwd en blijf braaf volgen.

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:01

Goed nieuws dus! Weer lekker rustig oppakken! Succes!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 21:08

Yeah.. we hebben weer gereden.
Na een paar keer wezen hangen etc vandaag de stap genomen en is mijn vriend opgestapt en is gaan stappen. Jones heeft geen stap verkeerd gestapt en liep heel mooi relaxed door de baan. We hebben links en rechtsom een paar rondjes gestapt en het daarbij gelaten. We willen dat hij weer een goeie ervaring ermee krijgt en er niet teveel van hem verwacht wordt. Volgende week gaan we nog een keertje en langzaam aan gaan we het uitbouwen.

Afbeelding

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 21:30

Heb ook eindelijk de rontgen foto

Op deze foto zie je dat het net wat te dicht bij elkaar staat met achter de schoft. De rest is allemaal goed.Afbeelding

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 00:33

Ondanks dat ze van een maand terug zijn toch nog een reactie op de poederfoto's, wat zijn ze gaaf!

Blauw en paars staan hem ook wel erg goed. :D



Ik wil trouwens even kwijt dat ik het zo knap vind wat je voor Jones doet! Hij weet het niet, maar hij heeft een baasje dat, ondanks zijn mankementen en alle tegenslagen van het afgelopen jaar, altijd weer de moed bijeenraapt om met hem verder te gaan. Dat haar best doet om hem te trainen op een manier waar hij fysiek beter van wordt en investeert in professionals voor de onderdelen waarbij ze dat niet zelf kan. Een baasje dat belangeloos naar hem blijft kijken, naar zijn kunnen en zijn grenzen.

Als je had geschreven dat hij met pensioen het land op was gegaan dan had ik je ook een lief, moedig baasje gevonden. Maar jij doet zoveel meer dan dat.

Dat is in mijn ogen zeker een compliment waard. <3

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:23

@ Silverdapple, helemaal mee eens!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 15:18

silverdapple schreef:
Ondanks dat ze van een maand terug zijn toch nog een reactie op de poederfoto's, wat zijn ze gaaf!

Blauw en paars staan hem ook wel erg goed. :D



Ik wil trouwens even kwijt dat ik het zo knap vind wat je voor Jones doet! Hij weet het niet, maar hij heeft een baasje dat, ondanks zijn mankementen en alle tegenslagen van het afgelopen jaar, altijd weer de moed bijeenraapt om met hem verder te gaan. Dat haar best doet om hem te trainen op een manier waar hij fysiek beter van wordt en investeert in professionals voor de onderdelen waarbij ze dat niet zelf kan. Een baasje dat belangeloos naar hem blijft kijken, naar zijn kunnen en zijn grenzen.

Als je had geschreven dat hij met pensioen het land op was gegaan dan had ik je ook een lief, moedig baasje gevonden. Maar jij doet zoveel meer dan dat.

Dat is in mijn ogen zeker een compliment waard. <3


Wat ontzettend lief, ben er sprakeloos van hoe je het schrijft..
Dankjewel, doet me goed!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 17:53

Hallo,

Gisteren weer grondwerk les gehad van Janet Bos. We zijn begonnen met werken aan de hand. Super leuk om te doen en juist super goed voor het rechtrichten en ikzelf leer weer iets nieuws bij.

Ze was erg te spreken over de vorderingen met Jones. Zij vindt hem mentaal ook veel sterker geworden. En is veel opener geworden naar mensen toe en minder schichtig. Ook kon ze zien hoe eenkennig hij is haha.. ze wou wat voordoen, Maar hij reageerde niet op haar en raakte helemaal in de war. Uiteindelijk zelf gedaan en hij snapte direct wat ik bedoelde haha. Grappig om te zien dat je na 1 jaar toch al zo op elkaar ingespeeld kan zijn.

Ik zal binnenkort het even filmen.

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 18:19

Werken aan de hand is ook echt heel leuk om te doen en ook goed voor je eigen conditie! Zal het je lukken op een gegeven moment hem ook naast je te laten draven of is hij daar te groot voor??

Die van mij is er ook heel sterk door geworden. Sterke rug en achterhand veel meer corestability en komt veel meer uit zijn schouders.
En baasje ook getrainde buik en rugspieren

Dit is die van mij uit een artikel in de hoefslag met de staleigenaresse.
Afbeelding

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 00:26

Destiny22 schreef:
Werken aan de hand is ook echt heel leuk om te doen en ook goed voor je eigen conditie! Zal het je lukken op een gegeven moment hem ook naast je te laten draven of is hij daar te groot voor??

Die van mij is er ook heel sterk door geworden. Sterke rug en achterhand veel meer corestability en komt veel meer uit zijn schouders.
En baasje ook getrainde buik en rugspieren

Dit is die van mij uit een artikel in de hoefslag met de staleigenaresse.
[ [url=m/CKuXW5.jpg]Afbeelding[/url] ]
oh gaaf!!! Prachtige foto.

We hebben al kleine stukjes draf meegenomen, en dit ging best goed. Maar hij moet nog meer gaan kantelen in z'n bekken en daarbij op het achterbeen komen. Hij is voor nu nog te stuwend om er rustig naast te kunnen lopen haha. En we zijn voor nu meer bezig om z'n trauma voor het bit er meer uit te krijgen. Aan het halster loopt hij niet meer achter de loodlijn. Maar zodra er een bit in hangt gaat hij veels te diep lopen en is het moeilijk om z'n neusje eruit te krijgen. Dus dit hoop ik ook met werken aan de hand te kunnen verbeteren en het vertrouwen in het bit weer terug te krijgen.

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:51

Wat voor bit heb je?