Sinds eind februari verzorg ik er een paardje bij die lang heeft stilgestaan. Dit omdat mijn eigen paardje helaas een peesblessure heeft opgelopen door een trap/onverwachte beweging.
Nu heeft dit paardje (ook meerdere keren op bokt geweest rond 2013-2014 Twainy) en behoorlijke grasbuik gekregen. Toen ik met haar begon zag je haar ribben, het gras heeft het behoorlijk bijgetrokken.
Nu zit ik een beetje te denken is het verstandig om deze merrie weer voorzichtig onder het zadel op te pakken, ze is gewoon zadelmak (wel 18 jaar nu). Of kan dit zeer schadelijk zijn voor haar rug? Longeren en grondwerk doe ik 3x in de week sinds eind februari dus ik snap ook dat veel verschil nog niet te zien is, aangezien er ook nog wel wat gewicht bij mocht.
Ik heb alleen een vrij slechte foto waar haar buik niet goed opstaat omdat mevrouw liever knuffels geeft dan geduldig staat te poseren

het paardje staat trouwens 24/7 in een loopstal met andere paarden en gaat van 10-3 de wei op zo ongeveer, ze kan 6 dagen in de week de wei op. Ze krijgen alleen ruwvoer