Vorige week vrijdag trof ik mijn vriendje Conner aan met een acute pijnlijke mond, hij wilde niet eten door de pijn. Wel was hij nog gewoon zijn vrolijke zelf. Temperatuur was iets verhoogd, dit deed mij denken aan een ontsteking aan een kies/tand.

Omdat de DA op stal kwam voor stalgenootjes, heb ik hem ook even naar Conner laten kijken. DA gaf mij 2 tubes met antibiotica voor het weekend.
Zondag viel mij op dat de stand van zijn linkerkaak wat apart stond en dit was ook zeer pijnlijk. Er leek ook wat vocht bij te zitten.
Maandag werd zijn kaak erger en is er een paardentandarts bij geweest. Zijn gebit was helemaal in orde, dus daar ligt het niet aan. Zijn mond ging heel slecht open. De arts begon te denken aan een fractuur in zijn onderkaak. Temperatuur was normaal.
Gisteren is de paardenarts weer geweest, met röntgenapparatuur en al. Op de foto's was gelukkig niets geks te zien. Het sluit nog geen fractuur uit, omdat het natuurlijk geen CT-scan is, maar in de delen die zichtbaar waren, zat niets. Toen hij suf gemaakt werd, begon hij erg te 'pompen'. Na temperaturen bleek zijn temperatuur 39,4

Haar advies voor nu was nog 2 weken aankijken met pijnstillers en goed bijvoeren. Als het niet wegtrekt, weer bellen. Ze dacht aan een hematoom of abces.
Helaas is het op de foto's niet goed te zien:
Vanmorgen links

Vanmorgen rechts

Gisteren

Heeft iemand hier ervaring mee, of al eerder iets vergelijkbaars gezien? Ik ben zeer benieuwd naar andere ervaringen.
Liefs,
Amy