Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:06

ElviraKelan schreef:
Als een paard niet geniet dan zou je hem echt niet horen hinneken en briesen
Een volmondig ja zeker geniet hij


Hij kan amper op zn voeten staan...........briesen en hinniken doen ze zelfs als ze bijna dood zijn. Je maakt er zelf een heel romantisch verhaal van, maar een paard wat je zijn voeten niet meer kan uitkrabben omdat hij pijn heeft en blijkbaar al meerdere keren bevangen, anders hoef je niet zo te voeren, dan zou ik toch ff mijn oren krabben en iets anders gaan nadenken.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:09

Rolfje schreef:
ElviraKelan schreef:
Als een paard niet geniet dan zou je hem echt niet horen hinneken en briesen
Een volmondig ja zeker geniet hij


Hij kan amper op zn voeten staan...........briesen en hinniken doen ze zelfs als ze bijna dood zijn. Je maakt er zelf een heel romantisch verhaal van, maar een paard wat je zijn voeten niet meer kan uitkrabben omdat hij pijn heeft en blijkbaar al meerdere keren bevangen, anders hoef je niet zo te voeren, dan zou ik toch ff mijn oren krabben en iets anders gaan nadenken.

Weet je... ik ga hier noch mij, noch de mening van de smid, dierenarts en niet te vergeten de eigenaar verdedigen
En ik laat mij zeker niet vertellen dat ik er een romantisch verhaal van maak.
Dit alles kan je nl niet beoordelen van achter je beeldschermpje
Fijne avond verder want volgens mij ging het hier ook niet over mij

Hannanas
Berichten: 13025
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:15

Ts ik begrijp dat je in paniek raakt.
Je zegt dat hij compleet is nagekeken maar jij voelt en weet als eigenaar dat het niet goed zit. Vervolgens krijg je van iedereen bevestiging van jouw argwaan over je paard en wordt je enorm negatief.

Bokt is een prachtig informatief medium. Als je er wilt we kwalitatief met je mee gaan denken heeft het geen enkele reden met van die rare uitspraken te gaan gooien maar kun je beter stap voor stap uitslagen en informatie over je paard compleet gaan delen.

- wat is er precies allemaal vastgesteld
- hoe (röntgen van welke onderdelen, bloed, echo, scan etc)
- door wie (dierenarts, fysio, osteo etc)
- wat heb je al geprobeerd (voeding, medicijnen, pijnstillers, supplementen, training)

Het lijkt mij iig slim om nu niet op dit paard te gaan zitten. Bewegen houdt wel meer in dan rijden. Je kunt ook iedere dag een uur actief gaan wandelen met hem.

Briesen is geen enkele garantie van genieten. Briesen kan ook uit ongemak of pijn. Net als rennen, bokken, hinniken, zadelen toestaan etc.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 04-11-18 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:16

Rolfje schreef:
ElviraKelan schreef:
Als een paard niet geniet dan zou je hem echt niet horen hinneken en briesen
Een volmondig ja zeker geniet hij


Hij kan amper op zn voeten staan...........briesen en hinniken doen ze zelfs als ze bijna dood zijn. Je maakt er zelf een heel romantisch verhaal van, maar een paard wat je zijn voeten niet meer kan uitkrabben omdat hij pijn heeft en blijkbaar al meerdere keren bevangen, anders hoef je niet zo te voeren, dan zou ik toch ff mijn oren krabben en iets anders gaan nadenken.

Als hoeven uitkrabben het enige is wat ongemakkelijk is, dan hoeft die pony toch niet gelijk dood?

Ze kan er nog mee wandelen, pony trekt af en toe een sprintje, die vergaat heus niet van de pijn.

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:27

Mijn paardje draagt zijn staart ook wat hoger dan normaal. Mijn paardje is gezond met bekende zwakheden (artrose in de hals, zwakke knieën,.. ) wat we duidelijk ondervinden tijdens het rijden is dat mijn paard zich graag in een houding zet, meestal mooi in het krulletje. Daarmee gepaard zet hij zijn rug toch wat vast, de kunst is dus om hem niet in een vaste houding te laten lopen, maar hem continue te vragen om los te laten. Kan best zijn dat mijn paard zijn staartdracht hieraan gelinkt is, het is tenslotte een verlengde van de rug. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:28

TS, het lijkt me slim om je even terug te trekken op social media, wat betreft Perry. Zowel hier op bokt als op fb. Ik ben al eerder bij je langs geweest om je te helpen, en ik bied dat bij deze nog eens aan om samen weer naar Perry te kijken. Het is lastig, dat weet ik, en je weet wel waar Perry zijn probleempunten liggen, dat hebben we regelmatig besproken. :)

Even ter geruststelling, de laatste keer dat ik er was een half jaar geleden denk ik, zat Perry goed in zijn vel. Ja, hij is wat stijver dan een gemiddeld paard, en lastig nageeflijk te rijden, maar op dat moment zag ik nog geen kreupel paard of een paard wat niet meer onder het zadel zou kunnen. Ik heb er ook even op gezeten en ook dat voelde niet top, maar ook niet heel slecht. Stijf idd, en hij kan gewoon niet lekker meer in de aanleuning komen, maar niet onregelmatig en ik zou de eerste zijn die daar iets over zou zeggen.
In een half jaar tijd kan er veel veranderen, dus vandaar het aanbod om eens mee te kijken met Lindy :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-18 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:31

Sorry Joolien maar vind jij het dan gepast om met een terug trek advies van social media, de ts bij haar voornaam te noemen en het paard zijn naam? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:33

MiniMeLona schreef:
Sorry Joolien maar vind jij het dan gepast om met een terug trek advies van social media, de ts bij haar voornaam te noemen en het paard zijn naam? :?

Ik heb haar naam even aangepast, goed dat je het zegt. Paard zijn naam staat gewoon in haar profiel ;)

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:37

En wat is de geruststelling Joolien dat jij dat paard gezond vindt?

Anoniem

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:39

Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar Joolien. Heb jij een medische achtergrond wat de paarden betreft dat jij dit kunt bepalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:41

Rolfje schreef:
En wat is de geruststelling Joolien dat jij dat paard gezond vindt?

Stjonge, wat wil je dan horen? Dat het idd een kreupel rotbeest is? Ik wilde gewoon laten weten dat er iemand is die heeft mee gekeken. Nee, ik ben geen da maar kan wel redelijk adviseren over hoe het paard erbij staat en wat je evt ermee kunt doen. Gewoon uit aardigheid, om haar kosteloos te helpen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:50

TS dit lijkt mij een top aanbod van Joolien
Twee weten er nl meer dan 1

Rolfje volgens mij zet ik maar een foeiknop op je
Zo kan ik ook wel aan mijn berichten komen door alles wat positief is naar negatief te draaien

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 21:08

Idee is nu een week metacam. Kijken of hij beter gaat lopen, zo ja dan kijken we verder. Anders niet.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 21:11


Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:13

Perryx schreef:
Idee is nu een week metacam. Kijken of hij beter gaat lopen, zo ja dan kijken we verder. Anders niet.


Goed plan! Probeer alleen aan bute te komen ipv metacam, dat werkt beter.

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:13

:wow: en dat ga je op eigen houtje geven? Vind ik nogal wat. Zou ik wel willen weten of m'n paard z'n maag wel goed is anders loop je het risico ook nog op een maagperforatie.
Ik snap niet dat je niet met dit paard naar een kliniek gaat. Hoe je reageert op goede adviezen van posters hier verbaasd me nog meer. Jij stelt een vraag ,je krijgt advies en je gaat tegen iedereen tekeer.
Het is jouw paard jouw verantwoordelijkheid.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 21:16

knollentuin schreef:
:wow: en dat ga je op eigen houtje geven? Vind ik nogal wat. Zou ik wel willen weten of m'n paard z'n maag wel goed is anders loop je het risico ook nog op een maagperforatie.
Ik snap niet dat je niet met dit paard naar een kliniek gaat. Hoe je reageert op goede adviezen van posters hier verbaasd me nog meer. Jij stelt een vraag ,je krijgt advies en je gaat tegen iedereen tekeer.
Het is jouw paard jouw verantwoordelijkheid.



Sorry hoor maar dit gaat uiteraard in overleg met de dierenarts ...

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:17


Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 21:17

Rolfje schreef:
Perryx schreef:
Idee is nu een week metacam. Kijken of hij beter gaat lopen, zo ja dan kijken we verder. Anders niet.


Goed plan! Probeer alleen aan bute te komen ipv metacam, dat werkt beter.



Mijn da raad mij metacam aan dus dat ga ik proberen.

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:18

knollentuin schreef:
:wow: en dat ga je op eigen houtje geven? Vind ik nogal wat. Zou ik wel willen weten of m'n paard z'n maag wel goed is anders loop je het risico ook nog op een maagperforatie.
Ik snap niet dat je niet met dit paard naar een kliniek gaat. Hoe je reageert op goede adviezen van posters hier verbaasd me nog meer. Jij stelt een vraag ,je krijgt advies en je gaat tegen iedereen tekeer.
Het is jouw paard jouw verantwoordelijkheid.


Van een weekje buut krijgen ze geen maagperforatie hoor! Hoevaak doen veeartsen metacam wel niet voorschrijven? Geen enkel paard wordt eerst gecheckt op zijn maag. Beetje bangmakerij dit bericht.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:18

Ik zou je paard ook medisch laten doorlichten om iets lichamelijks uit te sluiten!

Ik herhaal mezelf nog maar eens.

Mijn eerste indruk op basis van het verhaal: paard is structureel verkeerd gereden en getraind en zit daardoor helemaal vast in de bovenlijn. Verkeerde training kan ook voor ernstige overbelasting en schade aan bijvoorbeeld. de halswervels zorgen.
Ik zou zeker voor röntgenfoto's gaan van de nek en aanhechting hoofd.
Artrose is een zeer pijnlijke aandoening en onderschat dat niet.

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:18

Perryx schreef:
Mijn da raad mij metacam aan dus dat ga ik proberen.

Komt omdat ze aan metacam meer verdienen per pot :+

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:19

Perryx schreef:
Over rug foto's gesproken lees dit even door [VN] Dierenartsenkoepel FEEVA: rugfoto’s niet nodig



wat heet het maken van foto's bij een aankoop keuring te maken met paard wat nu duidelijk klachten uit rug,heupen,lendenen en bekken veroont te maken?

dit is appel met peren vergelijken.


Maargoed.

Ik neem aan dat je dus net een weekend arts gesproken hebt en dit besluit met hem/haar genomen hebt?
ik hoop voor je paard echt dat hij iets laat merken zo dat je verder gaat kijken dan dit.

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:21

Rolfje schreef:
knollentuin schreef:
:wow: en dat ga je op eigen houtje geven? Vind ik nogal wat. Zou ik wel willen weten of m'n paard z'n maag wel goed is anders loop je het risico ook nog op een maagperforatie.
Ik snap niet dat je niet met dit paard naar een kliniek gaat. Hoe je reageert op goede adviezen van posters hier verbaasd me nog meer. Jij stelt een vraag ,je krijgt advies en je gaat tegen iedereen tekeer.
Het is jouw paard jouw verantwoordelijkheid.


Van een weekje buut krijgen ze geen maagperforatie hoor! Hoevaak doen veeartsen metacam wel niet voorschrijven? Geen enkel paard wordt eerst gecheckt op zijn maag. Beetje bangmakerij dit bericht.


Ik heb het over de metacam en dit is geen paniek bericht maar ervaring uit omgeving, ik vind t bijzonder dat ts op zondag dit advies van de dierenarts krijgt overigens

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 21:22

Rolfje schreef:
Perryx schreef:
Mijn da raad mij metacam aan dus dat ga ik proberen.

Komt omdat ze aan metacam meer verdienen per pot :+



Nou als ik alles moet doen wat hier geroepen word dan ben ik wel een miljoen kwijt hoor gaat echt nergens over dit.