Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:10

Perryx schreef:
Mijn vraag was of iemand dit herkent. Ik vroeg niet om advies, en om via pb uitgescholden te worden voor van alles en nog wat. Want mensen gaan mij massaal haat berichten sturen. Zeer asociaal. Typisch bokt..


Er is in ieder geval een persoon die dit herkent in dit topic: jij.

In Januari schrijf je nog dat jouw dierenarts aangegeven heeft dat jouw paard moeite heeft met bewegen in zijn rechter achterbeen. Het advies was dry needling, gerichte training en duivelsklauw (natuurlijke pijnstiller.)
Nu is het November en zijn de klachten van de afgelopen jaren nagenoeg hetzelfde. Met andere woorden: dry needling, de duivelsklauw en de andere supplementen zijn niet genoeg. Jouw paard heeft zelfs met al die steun nog pijn.

Hij heeft spat in zijn beide achterbenen en een slechte knie achter. Dit is een verouderd beeld want de laatste jaren zijn er geen nieuwe foto's gemaakt (voor zover ik kan lezen). Wat dus wil zeggen dat het oude beeld niet is verbeterd, en misschien inmiddels is verslechterd.

Je geeft al natuurlijke pijnstilling, je hebt al geprobeerd met training zover te ondersteunen dat het paard minder moeite/pijn heeft. Op het moment dat je al jaren tegen dezelfde problemen aanloopt met als duidelijke reden lichamelijke aandoeningen die niet meer kunnen verbeteren, loopt ooit de weg dood.

Als hij nu beter gaat lopen met de metacam weet je dus zeker dat hij normaal pijn heeft. Dan is het aan jou om de beslissing te nemen met de opties die je dan nog hebt:
- Onderzoeken waar dat (verder) vandaan komt en of het behandeld kan worden.
- Het paard onder pijnstilling houden zodat hij van zijn pensioen kan genieten zonder pijn.
- Je paard laten gaan.

Zware keuzes, en ik snap dat het niet makkelijk is voor jou. Veel sterkte. :(:)

A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:11

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd. Het dringende verzoek om met respect met elkaar om te gaan, dankjewel !

Goof

Berichten: 28978
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:15

Perryx schreef:
mnka schreef:
Ts, wat is het doel van dit topic? Je vraagt wat het hoog van de staart dragen kan zijn, ik zie allemaal bezorgde bokkers antwoord geven en ik zie jou heel geiritteerd antwoorden. Wat voor antwoorden had je zelf verwacht?



Mijn vraag was of iemand dit herkent. Ik vroeg niet om advies, en om via pb uitgescholden te worden voor van alles en nog wat. Want mensen gaan mij massaal haat berichten sturen. Zeer asociaal. Typisch bokt..


De bokkers die je haatberichten via pb sturen zijn gewoon sneu ts.

Maar waarom vraag je hier advies over? Je hebt eerder al eens precies hetzelfde topic geopend, verwacht je nu ander advies?
Ik heb je zelfs eens een keer zien posten dat 'een paard dat de staart hoog of scheef draagt rug- of andere fysieke klachten heeft en nagekeken moet worden'.
Je weet het dus wel bij een ander. Is het nu te dichtbij voor je?

Ik hoop van harte dat de metacam idd in overleg met een arts is en dat er een onderzoek uit volgt.
De volgende stap is helemaal nirt om je hele paard voor 1000 euro op de foto te zetten, je volgende stap is al je klachten van de afgelopeb 5 jaar voorleggen bij een goede kliniek die op basis daarvan kunnen adviseren met welk onderzoek je het beste kunt beginnen.

Amber_anne

Berichten: 6961
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:16

Perryx schreef:
Amber_anne schreef:
Ts ik lees hier heel veel wat je niet bereid bent om te doen maar wat ben je wel bereid?
Wat is je eigen plan hierin en hoe zie jij een uitkomst


Heb je ook gelezen wat ik allemaal al heb gedaan dan? En zoals ik al zei paard gaat week op metacam en als ie beter gaat lopen worden er buigproefen gedaan


Ja ik heb gelezen wat je allemaal hebt gedaan maar dat verandert niks aan mijn vraag.

Als het positief is na de metacam wat ga je dan doen?
Als het negatief is wat ga je in dat geval doen?

Wat is je doel van dit alles en hoe zie je het leven van je paard verder voor je?

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 22:17

Als hij beter gaat lopen worden er buigproefen gedaan en dan verder kijken.

En als hij hetzelfde blijft lopen dan is er dus niets aan de hand

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:17

Ik denk dat heel veel mensen die het herkennen het eens zijn met de mensen die het alleen van anderen weer kennen. Snap je wat ik bedoel? Puntje bij paaltje; als een paard net zoals jouw paard de staart draagt, is er vaak meer aan de hand.
Dat het nog niet gevonden is, is een ander verhaal.

Wat zou de Metacam doen? Volgens de DA bedoel ik.

Want Metacam is niet het aanpakken van de bron, maar de symptomen.

Amber_anne

Berichten: 6961
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:20

Maar ik neem aan uit dit dat je doel is om te rijden?

Wat als er een advies komt waarmee je niet kan rijden? Ga je rr dan accoord mee dat je paard met pensioen moet?

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 22:21

AlwaysH schreef:
Ik denk dat heel veel mensen die het herkennen het eens zijn met de mensen die het alleen van anderen weer kennen. Snap je wat ik bedoel? Puntje bij paaltje; als een paard net zoals jouw paard de staart draagt, is er vaak meer aan de hand.
Dat het nog niet gevonden is, is een ander verhaal.

Wat zou de Metacam doen? Volgens de DA bedoel ik.

Want Metacam is niet het aanpakken van de bron, maar de symptomen.



En dan word er gezegt dat ik jullie advies afkraak en niets mee doe.

Jullie kraken mij net zo hard af met wat ik wil en ga doen. Wees blij dat ik bereid ben om er naar te kijken?! Ondanks dat ze gezegt hebben dat het niet nodig is.

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 22:21

Amber_anne schreef:
Maar ik neem aan uit dit dat je doel is om te rijden?

Wat als er een advies komt waarmee je niet kan rijden? Ga je rr dan accoord mee dat je paard met pensioen moet?



Wat denk je zelf.....

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:22

Perryx schreef:
En als hij hetzelfde blijft lopen dan is er dus niets aan de hand


Ja, want zo simpel zit het leven en een paardenlijf in elkaar....... :roll:

Ik trek me terug uit het topic. Het wordt mij te pijnlijk. Succes ermee. Hoop dat het dier gauw van zijn pijn verlost wordt.

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:25

Perryx schreef:
En dan word er gezegt dat ik jullie advies afkraak en niets mee doe.

Jullie kraken mij net zo hard af met wat ik wil en ga doen. Wees blij dat ik bereid ben om er naar te kijken?! Ondanks dat ze gezegt hebben dat het niet nodig is.


Mijn vraag was waarom je de metacam moet geven. Niets meer, niets minder. :)

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:27

Perryx schreef:
Als hij beter gaat lopen worden er buigproefen gedaan en dan verder kijken.

En als hij hetzelfde blijft lopen dan is er dus niets aan de hand


Waarom buigproeven? zijn kogels achter en een knie zijn slecht. Een buigproef komt ie zowieso niet door dus, en zal imo ook weinig toevoegen. Tenzij je erachter komt dat hij ook voor problemen heeft, maar wat dan? Wat ga je dan doen?

Als hij hetzelfde blijft lopen met metacam zijn er ook nog een hoop andere opties dan "niets aan de hand".

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 22:27

AlwaysH schreef:
Perryx schreef:
En dan word er gezegt dat ik jullie advies afkraak en niets mee doe.

Jullie kraken mij net zo hard af met wat ik wil en ga doen. Wees blij dat ik bereid ben om er naar te kijken?! Ondanks dat ze gezegt hebben dat het niet nodig is.


Mijn vraag was waarom je de metacam moet geven. Niets meer, niets minder. :)



Om te kijken of hij beter gaat lopen, of hij dus ergens pijn heeft.

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 22:28

Drifter schreef:
Perryx schreef:
Als hij beter gaat lopen worden er buigproefen gedaan en dan verder kijken.

En als hij hetzelfde blijft lopen dan is er dus niets aan de hand


Waarom buigproeven? zijn kogels achter en een knie zijn slecht. Een buigproef komt ie zowieso niet door dus, en zal imo ook weinig toevoegen. Tenzij je erachter komt dat hij ook voor problemen heeft, maar wat dan? Wat ga je dan doen?

Als hij hetzelfde blijft lopen met metacam zijn er ook nog een hoop andere opties dan "niets aan de hand".



En waarom zijn zijn kogels ineens slecht dan??? Dat heb ik nooit gezegd whaha

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:29

Ik heb geen röntgenogen dus dat lijkt me een beetje voorbarig.

Wel heb ik tijd gestoken in het delen van mijn ervaring en je een helpende hand geboden. Maar ik heb me weer eens vergist in de mens en zal mijn “amateurs advies” verder voor mij houden. Het kwam uit een goed hart. Waar het terecht komt is het zo te zien verre van warm.

Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 04-11-18 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote vab verwijderd bericht verwijderd

Amber_anne

Berichten: 6961
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:29

Perryx schreef:
Amber_anne schreef:
Maar ik neem aan uit dit dat je doel is om te rijden?

Wat als er een advies komt waarmee je niet kan rijden? Ga je rr dan accoord mee dat je paard met pensioen moet?



Wat denk je zelf.....


Als ik had geweten wat je zou doen zou ik het niet vragen

Veel mensen doen hun paard dan weg, laten het inslapen zijn verschillende opties hoor.

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 22:31

Ik val dus kennelijk niet onder "veel mensen"

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:33

Perryx schreef:
Drifter schreef:


Waarom buigproeven? zijn kogels achter en een knie zijn slecht. Een buigproef komt ie zowieso niet door dus, en zal imo ook weinig toevoegen. Tenzij je erachter komt dat hij ook voor problemen heeft, maar wat dan? Wat ga je dan doen?

Als hij hetzelfde blijft lopen met metacam zijn er ook nog een hoop andere opties dan "niets aan de hand".



En waarom zijn zijn kogels ineens slecht dan??? Dat heb ik nooit gezegd whaha


Correctie: sprong. Maar dat maakt de rest van mijn vragen niet minder actueel.

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 22:35

En wat zijn volgens jou de opties als hij met metacam hetzelfde blijft lopen?

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:36

Jongens, laat dit meisje nou toch lekker haar ding doen, want niemand zal haar op andere gedachten kunnen brengen. Helaas ten koste van haar paard.

Elke keer als ik een topic van haar tegenkom, gaat dit op deze manier.
TS reageert onredelijk en onbeschoft.. madame weet alles beter.

Amber_anne

Berichten: 6961
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:37

Perryx schreef:
Ik val dus kennelijk niet onder "veel mensen"


Maar waarom als je paard dan nu laat merken dat hij last heeft. Anders had je niet al deze topics geopend. Rijd je er nog op?

Als je niet de hele medische molen in wilt zet het paard dan lekker op rij pension en doe werk vanaf de grond

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:43

Perryx schreef:
En wat zijn volgens jou de opties als hij met metacam hetzelfde blijft lopen?


Als je nou in plaats van aanvallend tegenvragen te stellen eens rustig op de rest van de inhoud reageert kunnen we hier daarna misschien over verder praten.

Goof

Berichten: 28978
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:43

Perryx schreef:
En als hij hetzelfde blijft lopen dan is er dus niets aan de hand


Als er niks aan de hand was zou je in de eerste plaats al geen metacam gaan geven, dus die vlieger gaat niet op.

knollentuin
Berichten: 10409
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:47

Ik stel nog een vraag, de foto die je op eerst pagina postte, jij noemt t een moment opname, heb je een andere beter foto? Want ik krijg nog buikpijn van deze foto en mede door die foto en het beeld dat die foto schetst heb ik m'n Posts gefundeerd.
Als je geen betere foto dan dat kan laten zien veranderd er niks aan m'n mening, laat ik t erbij en wens ik je veel wijsheid en en een spiegel toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:55

welmoed__ schreef:
Jongens, laat dit meisje nou toch lekker haar ding doen, want niemand zal haar op andere gedachten kunnen brengen. Helaas ten koste van haar paard.

Elke keer als ik een topic van haar tegenkom, gaat dit op deze manier.
TS reageert onredelijk en onbeschoft.. madame weet alles beter.

Of ts heeft allang met de da een plan klaar liggen om dit aan te gaan pakken. ;) En voordat jullie gaan zeuren om bewijs, neem dat nou maar gewoon eens aan.