strakke rug: welke oefeningen?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dorothea

strakke rug: welke oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 18:39

De stukjes zijn op hun plaats gevallen...hoofdschudden...moeilijk in galop aanspringen...moeilijk in de ontspanning lopen....tja, dat krijg je bij een slecht passend zadel...
En nee, ik heb niet zo maar wat op z’n rug gegooid (zadels aangemeten door twee gerenommeerde bedrijven - waarin ik inmiddels nog 0% vertrouwen heb - info per PB), altijd laten controleren etc. Maar goed. De zadels waren ‘gewoon’ niet geschikt voor een rondgeribt paard met een lange schoft en een extreem korte rug. Dat ik dat zelf niet had gezien hè, hoe dom kan een mens zijn.
Inmiddels het volgende zadel laten aanmeten, met de hoop dat het nu wel eindelijk goed is, ik wil namelijk nog lang van m’n paard genieten.
Maar die strakke rug dus. Ik rij niet meer, longeer veel (maar dat wordt natuurlijk ook een beetje saai voor hem). Wat ik ik nog meer doen voor z’n rugspieren? Bepaalde oefeningen, massages, osteopaten...? Ik hoor het graag.

www.wereldasielen.nl kijk hier eens op voordat je naar het zonnige Zuiden vertrekt....zomercampagnes>vakantietips
En dan ineens is ze er niet meer: de liefste hond van de wereld. Zsa Zsa, rust zacht in de grote hondenhemel. Ik mis je...
Je spreekt vloeiend Frans en je wilt wat bijverdienen op free-lance basis? PB me voor meer info!

Evelijn

Re: strakke rug: welke oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:46

Ik zou een ervaren fysiotherapeut laten komen en daarmee bespreken hoe je dit beste kan aanpakken.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:25

Laten controleren door de fysio en met hem/haar een behandelplan af te stemmen.

[o]

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 06:19

Oké strak plan ;)

www.wereldasielen.nl kijk hier eens op voordat je naar het zonnige Zuiden vertrekt....zomercampagnes>vakantietips
En dan ineens is ze er niet meer: de liefste hond van de wereld. Zsa Zsa, rust zacht in de grote hondenhemel. Ik mis je...
Je spreekt vloeiend Frans en je wilt wat bijverdienen op free-lance basis? PB me voor meer info!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 07:18

Misschien is lange lijnen ook leuk ter afwisseling op het longeren?

15-03-2016 ^&+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 07:23

Goede eerste stap is waarschijnlijk eerst fysio/osteo,, daarna heb je een stukje "revalidatie" Dingen als stretchoefeningen, pasjes achterwaarts, balkjes, netjes over de rug aan de longe e.d. Een goede Fysio/Osteo kan/hoort daar advies over te geven ik vind dat dit echt bij de fysio/osteo hoort, het revalidatie/opbouw advies is IMO een groot onderdeel van de behandeling

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie