[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:39

Sterkte morgen Caroline :(:) .

Jeetje Ipsilonka, ook nog steeds aan de sukkel, dat duurt lang.

Als ik veel berichten zo lees, dan mag ik echt mijn handen dichtknijpen met mijn hb-er. Hij is een paar maanden goed ziek geweest en langzaam hersteld. Nu nog steeds prima in orde en geen enkele terugval meer gehad +:)+ . Hij loopt nog steeds op het gras (met masker) en het gaat prima. Ontzettend blij mee.

Voor iedereen veel sterkte! Het is echt een rotziekte.

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:41

Ja, ze is vorige week gedaan door mijn eigen smid, de ijzers van Hollands kroon verlegd. Maar draaien enzo blijft nog wel lastig. Gister voor het eerst in 2,5 maand weer een stukje langs de weg gestapt.

Anoniem

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:54

Pfff wat naar!

Hopen dat het nu een beetje de goede kant op gaat.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:17

Heel veel sterkte morgen Caroline, wat een moeilijk en zwaar besluit. Maar een besluit in het belang van je paard is het enige juiste besluit. :(:)

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:56

Dizzy schreef:
Ik meld mijn jammer genoeg ook weer....met slecht nieuws en kom eigenlijk om raad vragen aangezien ik zoveel lees/hoor.

In februari 2018 pulsatie gevoeld bij mijn B pony...Dan liep hij af en aan goed/slecht.

Na een hoefzweer heeft mijn smid de hoefwand te kort gezet (pony liep toen erg kreupel, maar geen gekanteld hoefbeen) en advies was ijzers voor.
Tijdens t dragen van deze ijzers liet smid de teen en hielen veel te lang.

In oktober een tegenslag door teveel weidegang tijdens mijn vakantie en rechts licht gekanteld hoefbeen. Op de foto was ook wLD te zien rechts en hoefwand flink los. Pony liep rechts nog wel ok, maar links begon ie wisselend te manken. Op foto bleek verkeerde hoefstand

Ben toen naar Van Nassau gegaan en die wilde eigenlijk niks doen (vond hoef te kort ondanks lange teen en hiel)....uiteindelijk een stuk losse. Hoefwand rechts weggehaald en ijzer er weer onder. Links (waar ie onregelmatig liep) niks gedaan. Moest tot eind januari 2019 metacam geven en veel bewegen, desnoods onder dwang.

Aangezien ik dit geen goed advies vond (zo lang wachten en metacam zonder dat er iets gedaan wordt een andere smid gezocht. Deze heeft ijzers er af gehaald en al wat aan stand gedaan. Pony liep een week veel beter en begon drukker te doen. Aangezien ik dacht ‘bewegenbewegenbewegen’ zoals Van Nassau aangaf heb ik hem bij de anderen gelaten met hoefschoenen aan.
Maar na een ochtend wild spelen liep ie op 3 benen.

Sindsdien ( 3 weken nu) opeens enorm pijnlijk/kreupel op rechts...foto’s gemaakt en hoefbeen is zo gekanteld dat t bijna door de zool heen is...reden waarschijnlijk te druk doen met de losse wand.

Nu (nieuwe da) moet pony pijnstillers en boxrust vanwege kanteling....hij heeft natuurlijk erge pijn, maar hoefbeen is nog niet door de zool.

Heeft iemand een paard waar t hoefbeen bijna door de zool is en hoe is dit verlopen?

Mijn Pony is al erg afgevallen. Nu niet meer dik.
Wel vermoeden EMS (vanwege dikke koker toen ie dik was).

Als hoefbeen door de zool komt laat ik hem inslapen ook al issie nog maar 3,5 jaar


Mijn merrie heeft bijna een zoolperfotatie. Vorig jaar januari bleek ze een zeer ernstige kanteling te hebben. Ondanks meteen rantsoen en goed beslag heeft ze toen alsnog een sincker gekregen. Echter zijn we nu een jaar later en gaat het onwijs goed met haar. Ze werkt drie keer per week en is heel mooi op gewicht. Ze staat op speciaal beslag waar ze nooit meer zonder kan. Ik ga hiervoor iedere 8 weken naar van Nassau.

Heel veel sterkte Caroline!

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:14

Heel veel sterkte Caroline, je hebt alles gegeven, zo te horen had hij het perfect voor elkaar bij jou!

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:09

Uit respect voor diegenen die nu dik in de ellende zitten ga ik even nergens anders op in dan op het pijnlijke feit dat er altijd omstandigheden kunnen en zullen zijn waarbij een rustig en goed begeleid overlijden van een leven eerlijker is dan overleven op een voor dát leven onwaardige manier.

Sterkte voor iedereen die dat nodig heeft ..

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:59

Caroline heel veel sterkte, je hebt er werkelijk alles aan gedaan, zo sneu voor jullie |( |( we begrijpen het., is helaas soms onvermijdelijk, hou je taai!!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:23

Heel veel sterkte toegewenst Caroline! :(:)

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:55

Heel veel sterkte. Moeilijke beslissing om te moeten nemen.

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:53

Sterkte vandaag met dit moeilijk moment.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:54

Sterkte Caroline!

lauret
Berichten: 395
Geregistreerd: 28-08-07

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:05

Caroline, heel veel sterkte toegewenst. Wat heb jij ontzettend veel gedaan. Ik herken mezelf er zo in, je wilt alles op alles zetten om alles eraan gedaan te hebben, eigenlijk ten koste van jezelf.

De mijne is ook nog steeds bevangen. Gister ochtend wilde de buut er niet helemaal in, ze had blijkbaar nog een hap hooi dus tufte het uit. Gisteravond at ze voor het eerst niet, dus ik zag het erg somber in. Na een vreselijke nacht waarbij ik elk uur minimaal 5 keer heb gezien, stond ze vanmorgen aardig en at ze weer. Wat een vreselijk nare ziekte is het toch. Dan denk je, ze gaat iets vooruit en vervolgens doe je weer 10 stappen terug.

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:24

Dank je wel allemaal. We gaan hem zo ontzettend missen! Alex is vanochtend om 9.30 heel rustig ingeslapen op eigen terrein met zijn neus ins zijn lievelingsbrokjes (waarvan hij al heel lang alleen maar een handje met zijn pillen mocht). Via deze weg wil ik jullie allemaal veel sterkte wensen met je zorgenkindjes, ze zijn al jullie aandacht waard!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:05

Wanderers schreef:
Uit respect voor diegenen die nu dik in de ellende zitten ga ik even nergens anders op in dan op het pijnlijke feit dat er altijd omstandigheden kunnen en zullen zijn waarbij een rustig en goed begeleid overlijden van een leven eerlijker is dan overleven op een voor dát leven onwaardige manier.

Sterkte voor iedereen die dat nodig heeft ..


Ontzettend mooi verwoord, en ik sluit me er dan ook helemaal bij aan.
Vreselijk dat je dit hebt mee moeten maken Caroline.. sterkte de komende tijd.. :(:)

fury58

Berichten: 166
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:08

lauret schreef:
Caroline, heel veel sterkte toegewenst. Wat heb jij ontzettend veel gedaan. Ik herken mezelf er zo in, je wilt alles op alles zetten om alles eraan gedaan te hebben, eigenlijk ten koste van jezelf.

De mijne is ook nog steeds bevangen. Gister ochtend wilde de buut er niet helemaal in, ze had blijkbaar nog een hap hooi dus tufte het uit. Gisteravond at ze voor het eerst niet, dus ik zag het erg somber in. Na een vreselijke nacht waarbij ik elk uur minimaal 5 keer heb gezien, stond ze vanmorgen aardig en at ze weer. Wat een vreselijk nare ziekte is het toch. Dan denk je, ze gaat iets vooruit en vervolgens doe je weer 10 stappen terug.


Wij hadden ook dit probleem heb toen de bute in een spuit met water gedaan en zo naar binnen gespoten.

fury58

Berichten: 166
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:12

CarolineCF schreef:
Dank je wel allemaal. We gaan hem zo ontzettend missen! Alex is vanochtend om 9.30 heel rustig ingeslapen op eigen terrein met zijn neus ins zijn lievelingsbrokjes (waarvan hij al heel lang alleen maar een handje met zijn pillen mocht). Via deze weg wil ik jullie allemaal veel sterkte wensen met je zorgenkindjes, ze zijn al jullie aandacht waard!


Sterkte Caroline, weet hoe het voelt als je alles gedaan hebt en hem/haar moet laten gaan.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:06

Een topic die ik niet graag zou stippen. Helaas is het niet anders..

Van de zomer liep mijn shetje na regen wat gevoelig en dit hield best lang aan. Duurde even voor ik het Door had, soms dacht ik een knikje te zien in draf voor de sulky, het was minimaal. Op rust gezet, tegels in het land waar ze droog kon staan. En het ging beter.

Vorige week zondag heeft het geregend. Dinsdag nog meegenomen op wandeling; 40 minuten naast mij draven op het harde. Woensdag dr laten staan want ze was wat erger gevoelig. Donderdag erger en mijn gevoel ze foute boel. Dus kliniek gebeld en vandaag konden we terecht. Vrijdags was ze nog gevoeliger, dus pijnstillers gegeven. En vandaag kliniek

Gelukkig had ik filmpjes van afgelopen dagen want Door de stress had ik een wilde hengst bij mij die over het erg vloog en maar lichte stijfheid of iets vertoonde. Ik had het al verwacht dus begonnen met de filmpjes tonen. Met voordraven, voltes etc viel alles mee. Toch foto's en ja hoor; beiden gekanteld... Ze zei dat het wss al langer aan de gang was...

De da was positief. Voor mij was het, ondanks mijn vermoede, heel slecht nieuws... Ze krijgt nu 2 weken pijnstillers en 'stalrust' (zeer beperkte beweging). Ze blijft op de paddock maar dan in een postzegel. Ze moet eind week wel al echt verbeteren, al ben ik een beetje bang voor morgen omdat ze vandaag zo wild heeft gedaan en een nacht op stal staat ivm oud en nieuw.

Verder op arm hooi ipv voordroog (krijgen ze voor de luchtwegen). Wordt ook nog wel een ding want arm gedorst hooi eet ze niet en het is een speciale shet; die gaat ook geen vies hooi eten als ze honger heeft maar krijgt dan koliek. Sukkel!

Voor nu duimen dat de pijnstillers weken en verder inlezen. Ze krijgt nu sinds paar dagen wel al magnesium bij. Glucobalance lees ik verder over en psyllium (krijg ik er helaas amper in). Ik wil haar ook nog op cushing testen. Wilde ik vandaag maar is ik geheel ontschoten te vragen....

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 10:58

Helaas slechte nieuws hier. Met mijn shet ging het na de kerst heel goed, hij begon beter te lopen en was meer vrolijk. Helaas twee dagen geleden stopte hij met eten. Da gebeld, hij dacht aan maagzweer vanwege Bute en gaf ons maagzuurremmers. Gisteren (dus dag na de da) wou hij nog steeds niet eten, behalve kleine stukjes wortel. Rond 23uur viel hij op de grond en begon te rollen en zweten. Da direct gebeld maar binnen 30min was zijn conditie veel erger. Volgens da had hij een darmdraaiing en geen kans. We hebben hem net voor nieuwjaar laten inslapen. Ik ben kapot. Het ging net beter met hem en dan gebeurt dit. Zijn toekomst was onzeker maar hij was goud waard voor ons.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:16

Wat een ontzettend naar nieuws... Heel veel sterkte!

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:10

Ach wat erg tuija van je lieve shetje, heel veel sterkte!!

Tanrdeda sterkte, hoop dat ie snel weer opknapt!.

ik kreeg psylium voorgeschreven voor de dunne mest,mest is nu weer goed, was weer bang voor een terugval, ben er nog niet gerust op, darmen werken wel weer goed denk ik.
t blijft oppassen.

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:18

Heel veel sterkte tuija_r.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:04

Wat triest Tuija, wens je veel sterkte met het gemis.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:39

Sterkte

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:47

tuija_r schreef:
Helaas slechte nieuws hier. Met mijn shet ging het na de kerst heel goed, hij begon beter te lopen en was meer vrolijk. Helaas twee dagen geleden stopte hij met eten. Da gebeld, hij dacht aan maagzweer vanwege Bute en gaf ons maagzuurremmers. Gisteren (dus dag na de da) wou hij nog steeds niet eten, behalve kleine stukjes wortel. Rond 23uur viel hij op de grond en begon te rollen en zweten. Da direct gebeld maar binnen 30min was zijn conditie veel erger. Volgens da had hij een darmdraaiing en geen kans. We hebben hem net voor nieuwjaar laten inslapen. Ik ben kapot. Het ging net beter met hem en dan gebeurt dit. Zijn toekomst was onzeker maar hij was goud waard voor ons.


Heel veel sterkte! Niet leuk om deze dagen je beste maatje in te laten slapen, maar dat is op geén enkele dag natuurlijk leuk!! :(:) -O-