[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9214
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:55

Wat appart zeg.
Hoelang geleden was ze bekapt
?
Had jij toen ook bloedzuigers geprobeerd of was dat weer iemand anders

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 23:00

Ik heb inderdaad laten behandelen met bloedzuigers, de laatste keer was afgelopen woensdag. Ze is vanmorgen bekapt, maar het is nog niet zo lang geleden en er is niet veel af gegaan. Direct na het bekappen liep ze iets voorzichtig, maar verder goed.

Ze kan echt van het een op het andere moment omslaan. Vrijdagochtend liep ze prima, zaterdag en zondag heel slecht, vanmorgen goed en een paar uur later stond ze weer naar achteren te hangen...

Slmt9

Berichten: 4885
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 00:04

Wat naar Petra, heel veel sterkte :(:)

hagelslag
Berichten: 9214
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 07:16

Petra_O schreef:
Ik heb inderdaad laten behandelen met bloedzuigers, de laatste keer was afgelopen woensdag. Ze is vanmorgen bekapt, maar het is nog niet zo lang geleden en er is niet veel af gegaan. Direct na het bekappen liep ze iets voorzichtig, maar verder goed.

Ze kan echt van het een op het andere moment omslaan. Vrijdagochtend liep ze prima, zaterdag en zondag heel slecht, vanmorgen goed en een paar uur later stond ze weer naar achteren te hangen...



Wat raar

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 07:31

De dierenarts weet het ook niet zo goed meer... Ze lijkt in ieder geval niet acuut bevangen. Ze reageert ook nauwelijks op pijnstilling. De dierenarts die er gisteren was dacht ook nog aan iets in het hoefkatrolgebied, maar daar past het achterover hangen weer niet bij.

capopjekop

Berichten: 30694
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 07:56

Wat rot zeg. Ik denk wel dat het idd slim is naar de kliniek te gaan. Daar hebben ze voor mijn gevoel net wat meer mogelijkheden dan je dierenarts thuis. Wordt het een lange rit?

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:03

Ik denk ongeveer drie kwartier met de trailer, dus dat valt wel mee. Helaas is pony niet veel gewend, ze heeft nog bijna nooit op de trailer gestaan en is altijd erg onrustig. Misschien van tevoren even een streepje tranquigel erin...

hagelslag
Berichten: 9214
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:04

Hoe voerde je haar momenteel?
Maar het is echt flink bizar

Kyno

Berichten: 10444
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:43

Wat naar Petra! Echt slopend hoe het bij jullie verloopt. Ik duim met jullie mee dat ze in Utrecht een duidelijke oorzaak kunnen vinden en behandelen. Ik hoop dat de rit met de trailer rustig zal verlopen voor haar. :(:) heel veel sterkte!!

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:29

Petra_O schreef:
Ik denk ongeveer drie kwartier met de trailer, dus dat valt wel mee. Helaas is pony niet veel gewend, ze heeft nog bijna nooit op de trailer gestaan en is altijd erg onrustig. Misschien van tevoren even een streepje tranquigel erin...


Bah wat naar dat het zo tegen zit.
Duimen draaien! Hopelijk komen ze er op de kliniek achter!

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:57

hagelslag schreef:
Hoe voerde je haar momenteel?
Maar het is echt flink bizar


Ze krijgt hooi (is getest en heel laag in suikers) gemengd met stro en een vitaminekorrel. Ze is niet eens echt te dik... Het rantsoen is nagekeken door een deskundige en van haar mag ik zelfs nog meer voeren

hagelslag
Berichten: 9214
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:00

Petra_O schreef:
hagelslag schreef:
Hoe voerde je haar momenteel?
Maar het is echt flink bizar


Ze krijgt hooi (is getest en heel laag in suikers) gemengd met stro en een vitaminekorrel. Ze is niet eens echt te dik... Het rantsoen is nagekeken door een deskundige en van haar mag ik zelfs nog meer voeren


Wat raar, gewoon raar

MarliesV

Berichten: 15255
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:21

Heeft die van jou geen spierprobleem ipv hoef probleem. Ooit een shet gehad van mijn opa die spier bevangen was maar alles vertoonde van hoef bevangen.
Bloed laten trekken en dat was helemaal mis.

Wat rot joh, hoop echt dat Utrecht wat voor je kan betekenen.

Schrijf je even goed op wanneer er wat aan de hand is, met wat ze heeft gedaan (bekapt/bloedzuigers /beweging), gegeten en het weer er bij?
Misschien dat er een patroon te ontdekken is.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:31

MarliesV schreef:
Heeft die van jou geen spierprobleem ipv hoef probleem. Ooit een shet gehad van mijn opa die spier bevangen was maar alles vertoonde van hoef bevangen.
Bloed laten trekken en dat was helemaal mis.

Wat rot joh, hoop echt dat Utrecht wat voor je kan betekenen.

Schrijf je even goed op wanneer er wat aan de hand is, met wat ze heeft gedaan (bekapt/bloedzuigers /beweging), gegeten en het weer er bij?
Misschien dat er een patroon te ontdekken is.


Daar dacht ik ook aan inderdaad, aan spierbevangen. Maar ze loopt rechtsvoor slechter. Er is geen pijl op te trekken...

ik ben nu inderdaad een tijdlijn aan het maken met wat we allemaal hebben gedaan en wanneer, ik heb in mijn agenda bijgehouden wanneer de medicatie is aangepast. Mijn dierenarts gaat nu als het goed is in overleg met Utrecht om te zorgen dat ik in ieder geval morgen terecht kan.

Ik ben in ieder geval helemaal op, het is zo ongelofelijk zielig om haar zo te zien.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:47

Nu komt de dierenarts er ineens mee dat vervoeren in het acute stadium geen goed idee is... terwijl ze gisteren nog zei dat pony niet acuut bevangen toont. Ik heb gezegd dat ik haar gewoon zo snel mogelijk in Utrecht wil hebben. Dit is thuis niet meer te hanteren zo en ik wil gewoon duidelijkheid en zekerheid.

CoRiNa1983

Berichten: 1769
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:13

Petra_O schreef:
Nu komt de dierenarts er ineens mee dat vervoeren in het acute stadium geen goed idee is... terwijl ze gisteren nog zei dat pony niet acuut bevangen toont. Ik heb gezegd dat ik haar gewoon zo snel mogelijk in Utrecht wil hebben. Dit is thuis niet meer te hanteren zo en ik wil gewoon duidelijkheid en zekerheid.


Ik zou bellen met Utrecht en evt. Daar je filmpjes naartoe sturen en met hun overleggen. Daarin kun je ook meenemen wat de bevindingen waren en zijn van jou DA nu.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:20

Het is geregeld, ik mag morgen om 10 uur. Ik ben doodsbang voor slecht nieuws....

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:29

Petra_O schreef:
Het is geregeld, ik mag morgen om 10 uur. Ik ben doodsbang voor slecht nieuws....


Erg spannend! Heel veel succes en ik zal duimen voor jullie op goed nieuws, of in ieder geval geen slecht nieuws! :(:)

CoRiNa1983

Berichten: 1769
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:33

Iedereen die naar de DA of kliniek gaat hoop altijd op goed nieuws natuurlijk.

Maar ik denk altijd beter slecht nieuws en zekerheid dan aan blijven modderen in onzekerheid want dat vind ik totaal niet eerlijk tegenover een dier.

Ik heb maanden geleden ook slecht nieuws gehad en dat resulteerde helaas in maar 1 optie en dat was inslapen nog steeds is het verdriet erg groot maar de zekerheid dat dit het beste is is wel een troost.

Ik duim voor goed nieuws, sterkte en succes.

Slmt9

Berichten: 4885
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:20

Sterkte Petra. Kan me voorstellen dat het vreselijk verdrietig is om je dier zo te moeten zien :(:)

capopjekop

Berichten: 30694
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:36

Fijn dat je snel terecht kunt. Ik herken die angst ook heel erg. Ik vond het fijn om naar een goed aangeschreven kliniek te gaan waar ik vertrouwen in had, uiteindelijk is duidelijkheid toch het beste.

Grietje heb ik toen ook met pijnlijke pootjes 2 uur enkele reis meegenomen naar van Nassau. Soms is het niet anders. Ik heb haar toen overigens wel een hogere dosis buut gegeven. Maar ze liep wel aanzienlijk beter terug naar de trailer na het bekappen. Op de kliniek hebben de meeste smeden toch net wat meer ervaring met probleemvoetjes.

Eliana

Berichten: 5473
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:19

Sterkte en succes morgen Petra!

MarliesV

Berichten: 15255
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:24

Hier werd mij juist gevraagd haar in te laden ivm de foto's. Heb toen zelf geweigerd maar die van mij stond erg instabiel.

Hopelijk komt er morgen wat uit waar je mee door kan!

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:38

Ach Petra wat een tegenvaller weer! Ik had gehoopt dat ze zou opknappen. Ik duim voor je morgen in Utrecht. Snap dat je haar niet wil vervoeren maar dit is ook niks.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:11