[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stal_Fiore

Berichten: 9366
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:42

Zeker gevaarlijk nu het gras.
Die van mij komt er niet op.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:58

Hier weer een positief beeld vanochtend, ze was een paar stappen wat stijf uit de box, daarna liep ze heel goed. Ik heb nu ook het idee dat ze van bewegen beter wordt en meer uit zichzelf gaat lopen. hopen dat het nu de laatste loodjes zijn...

Stal_Fiore

Berichten: 9366
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:39

Wat goed Petra!

Die van mij gaat ook steeds beter! Zo fijn.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 21:19

Het mag ook wel een keertje inmiddels, ik ben er zo klaar mee. Ik zou zo graag willen dat ze gewoon zonder pijn rond kan scharrelen en dat ik weer gewoon met plezier naar stal kan gaan... Dat zal jij ongetwijfeld ook hebben. Wat is dit ongelofelijk slopend zeg.

Eliana

Berichten: 5468
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 21:26

Het is zo frustrerend he dat het een lang proces is! En elke x die terugvallen weer..
Die van mij is sinds december eindelijk stabiel, en nu weer een blij ei maar dat heeft dus ook een half haar geduurd. En zo mega bevangen was ze geen eens..
Afbeelding

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:09

Het was helaas weer beroerd vanochtend... Ze ging zo goed de laatste tijd, maar het lijkt of we helemaal terug bij af zijn.

affy2000
Berichten: 129
Geregistreerd: 09-07-12

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:12

Met al deze verhalen vraag ik me af of de mijne wel echt hoefbevangen is geweest 2,5 maand geleden. Liep binnen een 3 weken weer goed en is nu weer volop onder het zadel en op het gras... Was wel met die erge kou en na een injectie, die het risico vergrootte..

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:17

affy2000 schreef:
Met al deze verhalen vraag ik me af of de mijne wel echt hoefbevangen is geweest 2,5 maand geleden. Liep binnen een 3 weken weer goed en is nu weer volop onder het zadel en op het gras... Was wel met die erge kou en na een injectie, die het risico vergrootte..


Die van mij was een aantal jaren geleden geblesseerd en kreeg toen een steroïden injectie in benen. Vervolgens binnen 24 uur zeer hoefbevangen door de medicatie. Dit was overigens met een week/ twee weken beter en daarna ook zo weer op gras en eenmaal hersteld van blessure ook weer onder zadel. Dus dat was een heel ander soort bevangenheid dan nu door het gras. Dus zou kunnen hoor!

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:22

Zo heeft die van mij het ook al een keer gehad inderdaad. Het kan hoor. Ik ga mij smid maar bellen, het rechtervoorbeen is dik tot de knie. Misschien toch een zweer...

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:26

affy2000 schreef:
Met al deze verhalen vraag ik me af of de mijne wel echt hoefbevangen is geweest 2,5 maand geleden. Liep binnen een 3 weken weer goed en is nu weer volop onder het zadel en op het gras... Was wel met die erge kou en na een injectie, die het risico vergrootte..


Mijn shet is ook niet super lang beroerd geweest. Die knapte direct op met pijnstillers, binnen enkele dagen. Wel lang doorgegeven en die zomer nog wat gevoelige periodes gehad als het weer anders werd, maar dat was minimaal en te overzien. En ze was toch echt HB met een kanteling.

Ik verdenk haar echter nu weer op een onregelmatigheid. Het is heel minimaal. Vorig jaar ook af en toe, maar met schoenen was het prima dus die draagt ze altijd. Nu als ze heel druk is voor de wagen lijk ik af en toe een knikje te zien bij enkele passen. Maar het is zo minimaal dat ik er m'n vinger niet kan opleggen. Is wel afgelopen weken begonnen, met het groeiende gras langs de kanten die ze stiekem mee pakt.

hagelslag
Berichten: 9150
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:34

Petra_O schreef:
Zo heeft die van mij het ook al een keer gehad inderdaad. Het kan hoor. Ik ga mij smid maar bellen, het rechtervoorbeen is dik tot de knie. Misschien toch een zweer...



Dat zou idd een hoef zweer kunnen zijn

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:46

Ze wil rechts vooral op de teen staan, is hem erg aan het ontlasten. Ik hoop zo op een zweer... Als dat het niet is ga ik haar van de week naar Utrecht brengen. Dit gaat zo niet meer

Stal_Fiore

Berichten: 9366
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:58

Ah nee Petra, wat ongelooflijk piep!

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 23:21

Petra_O schreef:
Ze wil rechts vooral op de teen staan, is hem erg aan het ontlasten. Ik hoop zo op een zweer... Als dat het niet is ga ik haar van de week naar Utrecht brengen. Dit gaat zo niet meer


Oh wat naar en rot zeg.... Je voelt je zo machteloos. Heel dikke knuffel. Hopelijk dat ze snel weer de betere kant op gaat :(:)

Eliana

Berichten: 5468
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:47

Ai wat vervelend Petra, wat een zorgen zo he.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:20

Ik heb haar net weer even zien lopen en het is nu heel duidelijk rechtsvoor. Hopen dat de smid wat kan vinden morgenochtend!

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:16

Wat balen petra. Blijft toch keer op keer zorgelijk.

Nicky gaat nog steeds super. Ik denk dat ze last had van de bekapping. Volgende keer nog iets minder lang wachten. Ga nu proberen elke 7 dagen bij te vijlen.

Verder ben ik hun track weer aan uitbreiden. Elke dag schuif ik het draadje op, en dan kunnen ze straks weer een sprintje trekken van 100 m.
En aftellen nu is wel echt begonnen voor ons nieuwe huis. Volgende week zaterdag duurt het nog precies 2 maanden.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:04

De smid heeft niets gevonden, maar pony loopt weer heel aardig... schiet mij maar lek, ik snap het niet meer. Vanmiddag telefonisch overleg met de dierenarts.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:14

Petra_O schreef:
De smid heeft niets gevonden, maar pony loopt weer heel aardig... schiet mij maar lek, ik snap het niet meer. Vanmiddag telefonisch overleg met de dierenarts.


Je hebt geen hoefschoenen toch? Wellicht toch het overwegen waard zeker op de dagen dat ze iets minder loopt.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:35

Ze heeft wel hoefschoenen, maar ze staat nu zonder in een stukje zand. Als ze in de paddock met verharde gedeeltes loopt, heeft ze altijd haar schoenen aan. Van het weekend was ze zo beroerd dat ze bijna alleen maar heeft gelegen, vanmorgen stapte ze vlot in het rond en liet zich ook zonder problemen bekappen.

Febeeeee
Berichten: 37
Geregistreerd: 21-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:41

heeft er iemand nog een goeie tip voor hoefschoenen voor shets? waar moet ik op letten, hoe weet ik welke maat etc?

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:54

Ik heb zelf equin fusions gehad en softrides. Van de equin fusions kreeg ze al snel schuurwondjes en ze liep er slecht op. De pad die erin zit is ook maar dun. De softrides waren duur en heb ik uit Amerika laten komen (waren toen nog niet te koop in Nederland in 2010). Daar heeft ze veel aan gehad, nooit wondjes. Makkelijk aan en uit te trekken en verschillende soorten pads die erin passen. Ook een speciaal voor bevangen paarden.

Tips om te passen heb ik niet. Ik heb toentertijd verschillende schoenen vergelijken en gekeken welke het beste bij de vorm van haar hoeven pasten

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:32

Ik vond de Cavallo’s fijn, makkelijk aan en uit te doen ook. Voor t opmeten had ik mijn hoefsmid en daarna nog een paar zelf opgemeten. Op de site vd hoefschoen die je wil staat vaak wel hoe je kan opmeten.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:50

En hier is het weer mis... vanmorgen liep ze aardig, vanavond was het om te janken... Dierenarts is erbij geweest en het is allemaal niet erg typisch voor bevangenheid, maar wat het dan wel is weten we ook niet echt. Ze hangt wel naar achteren, maar geen pulsatie en ze reageert nauwelijks op de visiteertang. Ze kan ook gewoon voetjes geven. Ze loopt heel erg stijf en pijnlijk, maar kan zo ineens redelijk vlot wegstappen. Ze hebben me nu verwezen naar de kliniek in Utrecht en ik moet zo snel mogelijk een afspraak maken. Maar even kijken of ze daar morgen bereikbaar zijn...

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:52

Petra_O schreef:
En hier is het weer mis... vanmorgen liep ze aardig, vanavond was het om te janken... Dierenarts is erbij geweest en het is allemaal niet erg typisch voor bevangenheid, maar wat het dan wel is weten we ook niet echt. Ze hangt wel naar achteren, maar geen pulsatie en ze reageert nauwelijks op de visiteertang. Ze kan ook gewoon voetjes geven. Ze loopt heel erg stijf en pijnlijk, maar kan zo ineens redelijk vlot wegstappen. Ze hebben me nu verwezen naar de kliniek in Utrecht en ik moet zo snel mogelijk een afspraak maken. Maar even kijken of ze daar morgen bereikbaar zijn...


Och wat naar Petra! Hopelijk kun je sn in Utrecht terecht en kunnen ze jullie beide helpen! :(:)