[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:19

Petra_O schreef:
Ik ben zo benieuwd! Ik vond haar vanavond al best vlot lopen, maar in de paddock stond ze toch weer zielig te zuchten. Ze heeft drie bloedzuigers per been gehad en nog een in beide oksels. Ze hebben er volgens mij een minuut of 20 op gezeten. Wat een bloedbad zeg...


Wel fijn ze ze vanavond al wat vlotter liep. Gaat ze nog een keer de bloedzuigers zetten?
Het lijkt me zo eng om te zien

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:23

Stal_Fiore schreef:
Petra, ja dat zal wel. Hier ook wel hoor. Het twee keer op een dag naar stal gaan voor de medicatie en dan de stress erbij wat je zult aantreffen is hier ook aardig killing.
We zullen vast nog wel een terugvalletje gaan krijgen zegt de bekapper, maar voor nu een heel klein vreugdedansje.


Inderdaad, elke dag voor en na werk naar stal en elke keer in de stress zitten... dan heb ik nog geluk dat ik thuiswerk, anders was het echt geen doen geweest. Aan de andere kant is normaal gesproken mijn paard echt mijn ontspanning na een lange saaie dag in mijn thuiskantoor... dan is nu echt wel weggevallen en er is echt geen lol meer aan...

Fijn dat je nu de goede kant op gaat zeg! Vreugdedansje is zeker op zijn plaats :D.

Stal_Fiore schreef:
Petra_O schreef:
Ik ben zo benieuwd! Ik vond haar vanavond al best vlot lopen, maar in de paddock stond ze toch weer zielig te zuchten. Ze heeft drie bloedzuigers per been gehad en nog een in beide oksels. Ze hebben er volgens mij een minuut of 20 op gezeten. Wat een bloedbad zeg...


Wel fijn ze ze vanavond al wat vlotter liep. Gaat ze nog een keer de bloedzuigers zetten?
Het lijkt me zo eng om te zien


Het was inderdaad best griezelig en erg bloederig... Ik heb met haar afgesproken dat ik vrijdag laat weten of ik het over twee weken nog een keer laat doen. Ik hoop echt dat ik hiermee de boel eindelijk stabiel kan krijgen.

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:36

Hoe lang ben je nu al bezig, ook al een behoorlijke tijd toch. Ik duim hard mee dat ze nu stabiel raakt

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:44

Sinds eind januari. Het lijkt al een eeuwigheid.

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:49

Dat is inderdaad ook al een flinke tijd.
Het wordt tijd dat we met z’n allen een vreugdedansje kunnen doen.

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:17

@Stal_Fiore: ik heb altijd begrepen dat wilgentakken en een maagzweer geen goede combinatie is omdat wilgenbast een soort natuurlijke aspirine is met normaal gesproken hele fijne eigenschappen maar wel een grotere belasting voor de maag. Wellicht iets om je nog even in te verdiepen? Wel super fijn dat het zoveel beter gaat!

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:55

Ik moet zeggen, als ik nog een keer bloedzuigers wil gebruiken dan zou ik het zelf doen. Alleen eens uitzoeken waar je ze kan kopen.
Ook ik ben best lang bezig geweest, Nicky is nu echt al weken lang super stabiel mede door de bloedzuigers.
Achteraf had ik het eerder moeten doen, maar ja ik was best sceptisch (eigenaardig dingetje zal ik maar zeggen haha)
En de schoenen hebben ook Nicky enorm geholpen in minder goede tijden. Die doe ik nu ook om met wandelen en bieden haar echt wel stevigheid en demping.
Vooral omdat ze tijdens wandelen nogal idioot kan doen

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:29

Die bloedzuigers werken toch alleen goed als de bevangenheid nog in de acute fase zit?

Swift, bedankt voor de waarschuwing. Ik ga me er in verdiepen. Gek dat de dierenarts het wel aangeeft.
Al hoewel ik nergens meer gek van op kijk met de kliniek en onze eerste behandeling van de bevangenheid.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:18

Stal_Fiore schreef:
Die bloedzuigers werken toch alleen goed als de bevangenheid nog in de acute fase zit?

Swift, bedankt voor de waarschuwing. Ik ga me er in verdiepen. Gek dat de dierenarts het wel aangeeft.
Al hoewel ik nergens meer gek van op kijk met de kliniek en onze eerste behandeling van de bevangenheid.


Dat weet ik overigens niet zeker. Ga het eens navragen.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:52

Stal_Fiore schreef:
Die bloedzuigers werken toch alleen goed als de bevangenheid nog in de acute fase zit?


Geen idee eigenlijk... Zal ik het eens aan mijn behandelaar vragen? Ivy liep gisteren slecht, maar vanmorgen eigenlijk boven verwachting goed... Ben benieuwd wat ik zo aan ga treffen.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:36

Petra_O schreef:
Stal_Fiore schreef:
Die bloedzuigers werken toch alleen goed als de bevangenheid nog in de acute fase zit?


Geen idee eigenlijk... Zal ik het eens aan mijn behandelaar vragen? Ivy liep gisteren slecht, maar vanmorgen eigenlijk boven verwachting goed... Ben benieuwd wat ik zo aan ga treffen.


Spannend! hoe ging het vandaag?

Ik heb vandaag voor het eerst weer serieus gewerkt met Nicky.
Nu was ik zelf iets te enthousiast haha, had balkjes erbij gepakt. Maar ik was even vergeten dat Nicky daar altijd als een debiel overheen gaat springen. (had beter een hindernis kunnen neerzetten)
na ongeveer 15 min beetje spelen en rommelen en werken gestopt, mevr was ook wel moe.
Ik wil dit nu gaan proberen toch regelmatiger te gaan doen, goed voor de kilo's en conditie.
Nog 81 dagen tot de overdracht!! Ik kijk er zo enorm naar uit. Heerlijk de knollies aan huis

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:50

Heerlijk vooruitzicht Marjo!
Fijn dat het zo goed gaat

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:56

Stal_Fiore schreef:
Heerlijk vooruitzicht Marjo!
Fijn dat het zo goed gaat


Ja nicky is ook echt wel heel erg blij.
Moet wel zeggen dat Nicky 1 voetje niet meer helemaal plat neerzet. Maar ze loopt er niet minder om.
Ze ging laatste ook alweer draven op het harde (iets wat ze altijd super fijn vond)

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:57

Wat fijn dat Nicky zo goed gaat!

Ivy loopt vandaag weer verassend goed eigenlijk. Pulsatie is ook bijna weg, alleen links voel ik nog iets.

Kyno

Berichten: 10441
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:17

Fijn dat Ivy vandaag weer goed was! Hopelijk zet dit door! :)

Nicky gaat zo te lezen ook goed, fijn hoor! En kan me helemaal voorstellen hoe je aan het aftellen bent tot je ze aan huis kunt hebben! :D

Ninthe gaat ook heel prima! Mooi stabiel beeld al een heel aantal weken eigenlijk. Staat ook inmiddels weer wat licht “in het werk”. (Lees 3x per week zo’n 20 minuutjes en dan puur wandelen, stapvoets werken aan de hand met kleine stukjes draf en wat horsemanship grondwerk)

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:20

Ik kan die pulsatie echt niet zelf voelen, vind t echt lastig.

Mijn paard gaat ook best lekker vooruit. Vandaag heeft ze even lekker blij gedaan in de paddock. Nu maar hopen dat ze zich morgen nog zo goed voelt en geen zere voetjes er aan over houdt. Ze is de linker haf.


hagelslag
Berichten: 9179
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:00

Ze was in ieder geval blij dat ze eruit was!

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:28

Ja, ze was zeker blij. Sowieso vind ik haar de laatste tijd mentaal ook erg opgeknapt. Ze is weer echt het paard zoals ik haar ken.

Ik hield m’n hart vast voor vandaag, maar ze loopt goed!

MarliesV

Berichten: 15247
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:17

Fijn Fiore, hopelijk blijft het zo goed gaan!

Hier een pony die meer op eten gefocust is nu ze op slow feeders staat en eigenlijk elke dag alleen maar met het eten bezig is omdat ze rest er niet bij staat.

Wel is ze super blij, voorwaards en doet de het dus qua rijden erg goed.

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:48

Fijn Marlies! Hoe lang heeft ze nu hooi uit de slowfeeders?
Ik merk dat die van mij na verloop van tijd rustiger werd op de slowfeeders. Alsof ze het vertrouwen heeft dat het er toch wel hangt.

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:58

Vandaag voor het eerst 5 minuutjes mogen wandelen. Ze vond het zo fijn!

Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15247
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:26

Ah ze kijkt heel blij en alert!

Vanaf 26 maart heeft ze hooinetten. Dus net twee weken.
Nu is ze altijd wel gefocust geweest op eten hoor, alleen nu boos soms als de rest de wei in mag en zij niet. Logisch maar ja, helaas geen keuze.

Kyno

Berichten: 10441
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:20

StalFiore wat staat ze er lekker vrolijk op! :) kan ze echt zichtbaar goed doen hè, even een wandeling. Zeker ook mentaal.

Marlies, de nieuwe situatie is vast even wennen voor haar. Opeens zit haar hooi in van die stomme netten waardoor het veel meer moeite kost om het er uit te krijgen, en mag zij daarmee aan het werk terwijl de rest lekker op het gras staat. :=
Na nog een aantal weken vindt ze het normaal gok ik, komt goed!

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:51

Vanmorgen mijn shetje toch weer slechter, het is dagelijks maar afwachten maar heb het idee dat het met koud weer toch erger is, herkennen jullie dit?

hagelslag
Berichten: 9179
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:34

Hoeveel slechter?
Ze kunnen soms ook slechter worden vlak voordat de hoefsmid moet komen.
Of toch ergens een grassprietje te hebben gegeten wat net 1 te veel was.