[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:04

Bedankt! Ik heb vanmiddag inderdaad al een uur met hem gewandeld. Ga ik vanavond nog een keer herhalen dan.

Hoe lang duurt deze spannende fase? Hoe snel kan hb zich ontwikkelen?

We zijn op stal bezig met afwatering dus hij staat nu op stal terwijl hij normaal 24/7 buiten staat dus dat is nu extra vervelend. Ze staan maar een beperkt aantal uurtjes buiten omdat alle paddocks op 1 na overhoop liggen. Slechte timing

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:15

Idd, stappen en een schietgebedje. Veel meer kan je nu niet doen helaas.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:29

Bij de mijne is het binnen een uur al merkbaar als hij iets heeft gegeten wat dus niet goed gaat.

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:04

Grrr ik probeer al een tijdje een filmpje te uploaden.

Hij lijkt er goed vanaf te komen! Hij was gister zo gek als een deur en kom heel hard rennen ☺️ Beetje hardere kam nog maar wordt al iets minder!

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:33

Aukelizzy schreef:
Charaz schreef:
Beweging geven zodat hij zijn afvalstoffen kwijt kan


Dat indd. Heel veel meer kan je niet doen denk ik. Mijn duimen draaien in ieder geval voor je! Is denk ik de ergste nachtmerrie van ons allemaal.


extra schep gluco balance. Een keer wat meer hooi hoeft niet zo erg te zijn, meestal is vaker gras de boosdoener.

Beterschap

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:34

Fijn nieuws Elise! Van Nassau en de break over zijn geweldig

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:54

Citaat:
extra schep gluco balance. Een keer wat meer hooi hoeft niet zo erg te zijn, meestal is vaker gras de boosdoener.

Beterschap


Volgens mij was het paard juist ook uitgebroken en het gras op gegaan. Hoe gaat het nu met hem?

Zhuf gaat echt onwijs goed, haar afgelopen maandag geschoren en zr is lekker 3 a 4 keer per week aan het werk. Ook staat ze sinds deze week 30 tot 60
Minuten per dag op het gras. Meer gaat ze niet krijgen, maar kan ze even paard zijn.

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:04

Klopt, hij had juist op het gras gestaan, over hooi had ik mij geen moment zorgen gemaakt.

Hij doet het goed, mijn zorgen zijn weg! Bedankt voor je interesse!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:20

Goed.. ik kom me toch nog maar weer even melden... Was gestopt met volgen omdat ik me toch te veel aan trok van wat ik hier las en me vooral op Raya's eigen proces wilde focussen... Dat ging langzaam... héél langzaam de goede kant op. Tot 3 weken terug.... Vier weken geleden liep ze nog uit zichzelf te draven en dacht ik echt dat we er bijna doorheen waren. Maar toen kwam de regen na de lange droge periode en leek ze bijna letterlijk door haar hoeven te zakken. Haar hoeven waren na de laatste bekapping ook veel langer gebleven dan ik van m'n hoefsmid gewend was en toen hij twee weken terug weer kwam schrok hij zelf ook van hoe ze er bij stond. Ik gaf aan dat ik me zorgen maakte en hij zei 'ik ook'... Terwijl hij tot die tijd altijd positief was gebleven. Je zag ook niks aan haar voeten... 8 maanden lang had ze geen verbrede witte lijn, nu ineens meer dan een centimeter. Na het bekappen kreeg ze altijd wel een dip maar nu vele malen ergen, tot weer echt strompelen aan toe. Gelijk weer 24/7 op hoefschoenen gezet, dat hielp, en een week geleden heb ik de track weer laten frezen, dat hielp haar ook wel... Maar ze knapte maar weinig op en ik begon al over afscheid nemen na te denken... Dit kan gewoon niet langer... al 9 maanden onderweg en weer 'terug bij af'... hoe lang doe je een paard dit nog aan... Omdat ik toch wel zeker wilde weten hoe het er van binnen uit zag heb ik een afspraak gemaakt voor foto's, maar ik wist eigenlijk zeker dat die beroerd zouden zijn dus ook al geïnformeerd bij de Rendac en gisteren druk geweest om op m'n werk zo veel mogelijk te regelen en plannen zodat ik volgende week thuis kon blijven...
En dan komen de foto's en valt het éigenlijk mee wat je ziet... Nee, het is niet 100% goed, ja, er is een kanteling te zien, maar lang niet de hoeveelheid die ik verwacht had en geen sinker... Het is niet hopeloos, zei ook de dierenarts. En weg is je zekerheid... twijfel over hoe lang ga je nog door, gá je nog door... Hij beschrijft een behandeling waarbij ze twee weken in het gips gaan met de hielen op blokjes om de druk van de diepe buigpees af te halen, die aan het hoefbeen trekt. Daarna een ijzertje met wigjes en siliconenzool. Maar met die 2 weken gips moet het al zoveel verbetering geven dat ze pijnvrij lopen. Hij heeft hier veel succes mee, laat een recent filmpje van zijn eigen tuiger zien die eind augustus op 4 voeten hoefbevangen raakte, erger dan Raya nu is een die galoppeert weer als een maffe door de wei... Het is zó anders dan wat wat ik 'geleerd' heb dat nodig is, sowieso ben ik geen fan van ijzers... maar goed... wat we nu 9 maanden lang gedaan hebben werkt ook niet.
Ik heb dus besloten het die 2 weken te geven. Knapt ze daar inderdaad zo van op dan kunnen we verder in dat traject, dan kan ik haar ook weer volop beweging gaan geven, wat ze zo hard nodig heeft vanwege haar EMS/IR. Knapt ze in die 2 weken niet of onvoldoende op, dan trek ik de stekker er uit maar heb ik ook wel echt alles geprobeerd... Ik vind het zó lastig, wil haar gewoon niet langer onnodig laten lijden, maar aan de andere kant was er weer zoveel twijfel en dat sprankje hoop... Wat is dit toch een ongelofelijke rollercoaster...

capopjekop

Berichten: 30662
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:39

Ik was ook geen voorstander van ijzers maar soms kunnen ze echt helpen heb ik ervaren. Al was grietje toen 2 weken erg slecht na beslaan. Erna ging de stijgende lijn super snel. Hopelijk helpt het bij jullie ook. Sterkte.

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:55

Voor die twijfel heb ik Roos dit voorjaar niet op de foto gezet. Ze was zo slecht, ik wilde niet nog eens gaan twijfelen bij acceptabele foto's. Dat had ik in Januari al eens gehad, toen nog eens er doorheen getrokken. Maar nog een keer ging ik haar niet aan doen.
Die 2 weken vind ik heel redelijk, sterkte en succes.

Vandaag heb ik het eindelijk op kunnen brengen om een topic voor Roos te maken.
[IM] Nooit meer super Roos 2001-2018

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:03

Daarom had ik het eerder ook niet gedaan Dennis. Maar juist omdat de terugval nu zo plotseling ging van 'we zijn er doorheen' naar 'we beginnen bijna opnieuw' wilde ik nu toch weten hoe het er van binnen uit zag. Vooral omdat ze op de gefreesde grond eigenlijk gewoon goed loopt terwijl ze vandeweek het harde niet uit zichzelf op ging. Sinds ik de afspraak had staan natuurlijk wel en vandaag liep ze ook op het harde alweer beter... dat hielp natuurlijk ook niet met de twijfel. Daarnaast ben ik sinds een week met een andere behandeling begonnen (homeopathisch dus) en krijgt ze een extra spagyrisch middel van een collega die daar erg goede ervaringen mee heeft, maar dat krijgt ze nu nog te kort om echt serieus iets van te zeggen. Door die 2 weken gips te doen krijgt ook die behandeling nog een kans. Maar het is wel echt nu of nooit en ik moet zonder twijfel flinke verbetering zien, bij zo'n 'mwa... ze loopt misschien iets beter' beeld houd ik er mee op...

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:07

Tja, en toch raad ik ook jou, Francis, aan om contact op te nemen met de gebroeders van Nassau ... Al mijn ervaringen zijn terug te lezen .. óók de gevolgen van een door mij gemaakte beslissing om eerst door een andere 'expert' te laten helpen.
Díe manier van bekappen/beslaan/beslag/'behandelen' heeft Noah ( nog ..) heel veel meer pijn & ellende bezorgd dan nodig was en zou hem bijna fataal geworden zijn ware het niet dat ik in het 'afscheidsweekend' nog net op tijd contact kreeg met R. van Nassau.

Hij heeft, in samenwerking met mijn eigen smid, door zijn aanwijzingen en hulp absoluut en zeker te weten het leven van Noah gered!
Inmiddels 2 jaar na de HB vaststelling ( inclusief sincker en zoolbreuk -O- ) tel ik al mijn zegeningen en klop nu direct op alles dat hout is af wat ik nu ga zeggen : Noah kan nu volledig paard zijn met de andere paarden, inclusief weidegang !

Sterkte en succes .. ook met het nemen van beslissingen!

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:49

Francis wat een ellende de terugval van Raya, echt balen, bij de kliniek waar ik kom werken ze ook met gips, heb het destijds bij mijn pony, lang geleden, ook laten doen, die liep zo weg toen het gips eronder zat, gaf veel verlichting voor hem. nadeel is dat het er toch wel makkelijk afgaat, in het Merck Manual voor DA las ik; eerst een re-aligment en daarna hielen wat omhoog met bv gips. maar goed ik heb de wijsheid helaas ook niet in pacht. Van Nassau anders raadplegen erover?
ik wens je heel veel sterkte de aankomende tijd en hoop dat Raya heel goed opknapt,
hoe gaat het met Pippa?

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:52

Mooi topic Dennis over Roos, het gemis went nooit he, het blijft pijn doen, er blijven vragen rondgaan in mn hoofd, hoe is dat bij jou ?

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 22:16

Het blijft lastig. Roos haar dochter lijkt enorm op haar. In het donker moest ik altijd 2x kijken wie wie was. En nu schiet Roos ook nog regelmatig door mijn hoofd als Deedee in het donker bij me komt staan.
Nog steeds de vragen wat ik meer had moeten doen. We waren nog lang niet klaar. Ze werd in de sport nog altijd beter. Vorig jaar heeft ze nog kampioenschap gelopen, na bijna 3 maanden stappen, hoppa 3x 2span trainen(Deedee naast mijn andere pony's door getraind) en punten lopen in het L en 1e reserve staan voor de hippiade.
Vlak nadat ik haar heb moeten laten gaan kreeg ik de vraag of ik haar kleindochter terug wou hebben, een dochter uit de zus van Deedee. Net zo werkwillig en rustig lief oog, maar verder lijkt ze niets op Roos.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:01

Lique68, goed te horen dat het jouw paardje verlichting gaf. Raya's hoef wordt al 9 maanden volgens die realignment-trim bekapt, daar zit het probleem niet, maar werken doet het kennelijk voor haar ook niet. M'n bekapper zei in februari/maart 'geef het een half jaar'... en ondertussen zijn we 9 maanden verder en kunnen haar hoeven kennelijk niet eens een paar dagen regen aan. En zó nat was het niet op mijn track want die was gefreesd dus draineerde prima.
Ik kan anderen raadplegen maar dan zal ik van velen horen dat het achterhaald is of niet goed, maar ja.. wat die anderen een betere optie vinden is ook geen optie omdat ik haar dus geen maanden meer wil laten doorlopen. Ze is het zat, ze wil eigenlijk niet meer... de twee weken die deze dierenarts zegt dat het nodig heeft ('t gips dus) heb ik er nog voor over, wil ik het nog rekken. In die twee weken kan het twee kanten op. Of het slaat aan en ze is binnen die twee weken pijnvrij, in dat geval gaan we op zijn manier nog even door (na het gips komt er nog 6 weken een ijzer onder met een wigje en een zooltje), of het werkt niet en dan is het einde oefening, dan gooi ik de handdoek in de ring en laat ik haar gaan. Andere opties zijn er niet meer want Raya trekt dat niet meer. En mocht dat gips werken en haar pijnvrij krijgen, dan kan ik altijd voor het vervolg nog naar van Nassau, maar nu gaan we eerst voor de 'quick and dirty' aanpak.

Ik ga je topic morgen even lezen Dennis... nu even m'n zinnen op iets anders zetten... Sterkte in iedeer geval...

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 06:55

Heb je echt niet de mogelijkheid om haar pijnstillers te spuiten en naar van Nassau te rijden Francis? Ik ben er heilig van overtuigd dat ze je paardje kunnen redden en dat na beslag van van Nassau ze binnen no time pijnvrij is. Zhuf was al door alles en iedereen opgeven en nu loopt ze zelfs gewoon weer aan de longe en ga ik er binnenkort een zadel op leggen.

Ijzers met wig in combinatie met HB is iets wat heel veel DA nog voorstellen. Echter is het behoorlijk achterhaald en knappen 99 vd 100 paarden niet op maar worden alleen maar slechter. Door een wig aan de achterzijde te plaatsen komt er meer druk op het toon gedeelte, iets wat je bij HB ten alle tijden wilt voorkomen. Ook de tegendruk van een zool is iets wat heel veel paarden niet kunnen handelen, zelfs gezonde paarden niet, laat staan paarden die HB zijn. Ik zou zeggen contact van Nassau eens. Of je er vervolgens iets mee doet is aan jou, maar ik denk in dit geval dat hun de enigste zijn die jou kunnen helpen.

capopjekop

Berichten: 30662
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 07:16

Ik sluit me daar ook bij aan. Zij hebben al zo veel paarden met hb gered die door anderen zijn opgeheven. Ze zijn echte vakmensen en hebben zo veel ervaring met hoefbevangenheid.

In 2010 stond ik ook op het punt om grietje in te laten slapen. We hadden ook al bijna een jaar van alles geprobeerd met diepe dalen en opkrabbelen. Het leek toen een tijd beter te gaan en toen liep ze opeens weer dramatisch slecht. Ik was er klaar mee. Ik wilde haar niet langer de pijn aandoen. Naar van Nassau was het laatste wat ik wilde proberen na alle goede verhalen die ik hier had gehoord.

Ze is toen beslagen en ik kreeg op m'n kop dat ze nog steeds te dik was. Twee weken zag ze er belabberd uit dus ik hing al in paniek met Rob aan de telefoon en toen opeens ging het beter. Ze liep beter dan ze in tijden had gedaan. Ik ging in de wei met haar stappen. Ze kreeg ander hooi. Ze begon af te vallen en de keer erna waren ze zo tevreden dat ze het aandurfden zonder ijzers. Na langer opbouwen kon ik weer met haar werken. Dat is jaren goed gegaan tot dit jaar. Ze heeft ook ppid en begint nu wel oud te worden. Ik was eerst naar een andere kliniek gegaan die veel dichter bij is maar daar gaven ze het op. Dus nu lopen we weer bij Rob.

Ijzers met wig kan ik me weinig bij voorstellen. Die van mij werd juist achter lager gezet ipv hoger. Maar goed ik heb weinig verstand van hoeven

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:00

De combi van een wig met opgevulde en afgesloten zolen heeft Noah bijna het leven gekost .. ik sluit me dus volledig aan bij de vorige sprekers.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:21

Sorry maar hier word ik dus echt een beetje flauw van... Ik vind het fijn voor jullie dat jullie paarden zo goed geholpen zijn door v. Nassau, echt, maar ga een ander z'n beslissing niet in twijfel trekken, het is af FF-ing moeilijk genoeg, ik zou gisteren éigenlijk een afspraak maken om haar maandag in te laten slapen, had donderdag al een heel overleg met de Rendac omdat ik haar niet zo makkelijk aan de weg kan leggen, was op m'n werk al dingen aan't regelen zodat ik thuis kon blijven... Ik had de knoop al doorgehakt. De beslissing om tóch nog weer wat te proberen is al met genoeg twijfel en schuldgevoel gegaan want voor m'n paard hoeft het niet meer zo nodig. Ik voel me al een egoïst dat ik dit nog wil proberen.. 2,5 week max... dat is wat ik haar beloofd heb, dat is de tijd die deze dierenarts nodig zegt te hebben om een verschil te maken (nee, in 2,5 week is ze nog niet beter maar kan ik wel beslissen om te stoppen of door te gaan)

Nee, ik heb geen mogelijkheid om haar op de trailer te zetten, ik heb geen triailer en geen geschikte auto en daarnaast is de trailer en 'vertrekken' een enorm trauma voor haar dus dat gaat haar sowieso geen goed doen.
Ik snap dat zolen afsluiten niet handig is, maar het gips en de wiggen komen er maar 2 weken onder, geen maanden en ik heb zelf spul tegen rotstraal waarvan ik wil dat hij dat er tussen doet. Ik weet ook dat voorover zetten juist niet is wat je wilt (overigens gaat dat wel in combinatie met de toon kort zetten zodat er geen druk op de hoefwand komt van voren, het is wel een combinatie van bekappen en behandelen) Het gaat nu eerst om 2 weken, als ze die goed door komt ga ik door en dán wil ik misschien overwegen om de ijzers van v. Nassau er onder te laten leggen, maar ze móet eerst reageren op deze behandeling. Deze dierenarts heeft een kliniek aan huis waar hij meerdere paarden die al opgegeven waren heeft staan die momenteel erg goed gaan, hij heeft hier al langer heel goed resultaat mee zeg hij, zegt zijn assistente en de dame die ik later sprak aan de telefoon... daar moet ik dan maar op vertrouwen. Zijn eigen paard heeft eind augustus op 4 benen hoefbevangen gestaan en galoppeert weer door de wei op normale ijzers die hij standaard onder heeft.
Ik WEET dat dit een behandeling is die tegenwoordig afgeraden wordt, maar dat wat aangeraden wordt heeft al 9 maanden te weinig gedaan en geresulteerd in een paard wat eigenlijk volgende week ingeslapen zou worden. Dus alle meningen en goede adviezen ten spijt... kennelijk werkt niet elke behandeling voor elk paard (wat we natuurlijk eigenlijk al lang weten).

Ik ben zelf homeopaat en zou willen dat iedereen homeopathie gebruikt, ik zie zó vaak problemen voorbij komen waar mensen met reguliere behandelingen alleen maar verder van huis komen terwijl ik het met homeopathie vaak vrij vlot kan oplossen en nog blijvend ook... Ik zou die mensen zo graag overhalen om het te proberen....
Het gevaar bij ergens heilig van overtuigd zijn is dat je gaat 'prediken' en voorbij gaat aan de mening, gevoelens en situatie van een ander... Je wordt een soort 'jehova's getuige' die met een voet tussen de deur een ander je mening als enige waarheid door de strot probeert te duwen... Pas daar voor op want het wekt alleen maar weerstand op en ik zeg dit vanuit eigen ervaring.
Ik doe dat niet meer als het om homeopathie ga... noem de mogelijkheid maar laat het daar bij... ieder z'n eigen beslissing, ieder z'n eigen weg. Fijn dat mensen blij zijn met het werk van van Nassau maar het is niet de enige waarheid en niet voor iedereen op elk moment de enige juiste behandeling... Laat een ander in z'n waarde, ookal kiest die een weg die niet de jouwe is...

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:05

Ik vind het knap dat je voor jezelf zo duidelijk besloten hebt wat het pad is voor jouw paard en vooral wanneer het genoeg is. Met die 2,5 week ben je echt geen egoïst, je gunt haar een laatste kans en ook jezelf, zodat jij weet dat je alles hebt gedaan wat in jouw macht ligt. Het is zo ontzettend moeilijk, ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het je paard gaat helpen.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:21

Francis wat is het moeilijk om je paard zo te zien weer, alles spookt door je hoofd waar je goed aan doet en of je nog uberhaupt verder moet gaan. ik hoop dat Raya er heel veel baat bij mag hebben, mijn kliniek behaald goede resultaten met gips, bij mijn pony werd het zo aangelegd dat er geen druk op de toon stond, die had echt pijn, maar met de gipsjes er 1 dag onder sprong hij zo zn paddock uit,
zie je toch niet voor je, een pony van 1.25 die met een aanloopje van 3 passen zo eruit springt, hek was een meter! hij is ook helemaal genezen destijds van de hoefbevangenheid.

er zijn meerdere wegen te bewandelen. je moet kiezen wat voor jou en Raya het beste voelt en ook haalbaar /mogelijk is. Ik heb mn merrie niet op gips laten zetten, waarom ik weet het niet... achteraf....had ik maar dit of dat...misschien dan...als ik weer voor zou staan zou ik wel andere keuzes gemaakt hebben maar dat is alleen achteraf.
wens jou en Raya veel sterkte en hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:32

Jammer dat je je zo aangevallen lijkt te voelen Francis. Ik denk dat iedereen hier als geen ander weet hoe het is om in de situatie te zitten waar jij nu in zit. Feit is dat de gebroeders van Nassau verreweg het meeste ervaring hebben met dit soort situaties. Dat dit voor jou geen mogelijkheid is, is geen schande. Daar hoef je je niet zo voor te verantwoorden. Jou paard, jou keuze. Iedereen hier heeft denk ik het beste met jou en je paard voor, vandaar dat dit geopperd wordt.

Ik hoop dat de behandeling aanslaat. Ik zal voor je duimen.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:35

Dennis herken het wat je schrijft, ik heb de zoon van mijn merrie staan, lijkt niet (gelukkig) op haar qua uiterlijk maar wel in gedrag en ook zo lief. heb je haar kleindochter overgenomen?

Aukelizzy wat super dat het zo goed gaat met Zhuf! heerlijk voor je