[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:26

dat is rot nieuws Caroline ...dat wil je niet te horen krijgen! zijn er foto's gemaakt? weet niet precies hoe het bij jouw dier is wat je al gepobeerd hebt . is er bv re-aligment bij t bekappen gedaan, speciaal beslag geprobeerd? of op schuimplaat zie tekst Wanderers..
mijn merrie was ook bevangen door Cushing, heel lastig onder controle te krijgen, prascent ook opgehoogd al? Geen idee hoe jouw DA is, maar ik ervaar dat DA het met HB vrij snel opgeven of het tijdbestek waarin het paard goed moet zijn korter zien dan dat je in de meeste ervaringen hoort en leest. heel veel sterkte in ieder geval gewenst

mysa

Berichten: 10486
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:31

Naar hoor Caroline, ik heb dat advies ook gehad. Toen een second opinion gevraagd en die d.a. heeft de medicatie omhoog gegooid en nog dezelfde avond liep ze al minder beroerd. Daarna ging het alleen maar steeds een beetje beter. Wil niet zeggen dat het in jou geval ook de moeite waard is, maar ik vind een frisse blik van een andere d.a. zelf wel erg fijn. Vooral als het om zulke drastische beslissingen gaat.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:13

Ik heb even terug gelezen.. je geeft al best wat he aan medicatie Caroline...
Heel erg naar allemaal... Ik ga wel mee met Mysa.. een second opinion misschien... mijn dierenarts zei destijds toen ik het allemaal niet meer zag zitten.. inslapen kan maar 1x. (Hoewel die van mij nu ook bevangen staat en als het weer zo heftig uitpakt als de vorige keer stop ik de strijd ook denk ik)

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 06:40

Wat een rotnieuws Caroline. Ik heb dat advies ook gehad van een kliniek. Ik kreeg er geen vrede mee en ben naar mijn oude kliniek gereden voor een second opinion. Daar vonden ze dat advies veel te voorbarig en ze loopt inmiddels zonder pijnstilling. Als ze daar ook hadden gezegd het is klaar dan had ik er wel vrede mee gehad voor mezelf. Anders was het waarschijnlijk aan me blijven knagen

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:40

De ellende is dat ik weet dat ik hem hier ws. wel doorheen zou kunnen laten komen - maar wel met veel pijn voor hem. En gezien de kans dat hij na 1 of 2 maanden weer op de been weer iets anders krijgt wil ik hem dat nu niet meer aan doen al zou ik hem veel liever bij me houden ... Want naast de hoefbevangenheid nu, heeft hij dus ook Lyme en Cushing. En door eerdere hoefbevangenheidsepisodes krijgt hij als het erg koud is last van winterbevangenheid. Maar met 20 graden plus is het ook heel moeilijk voor hem want door de cushing kan hij zijn temperatuur slecht regelen. Dat zijn dus allemaal steeds terugkerende dingen. Alles is hier op hem aangepast: we hebben een paddock paradise gemaakt omdat hij niet op het gras kan (of in ieder geval pas vanaf eind juni en dan max een uurtje per dag). We testen het hooi op niet teveel suiker. Hij krijgt supplementen op maat. Loopt structureel elke dag - we slaan nooit over om zijn IR te managen (behalve nu dan want nu gaat het echt niet). Etc. Etc. maar het lijkt erop dat ik hem toch moet laten gaan ;(

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:13

Soms helpt er niks, heel veel sterkte ;( , je doet alles al denk ik |(

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:47

wat een ellende, dat het niet mag baten terwijl je er alles aan doet, heel verdrietig, het is zo moeilijk te beslissen dat het genoeg is geweest, ik wens je heel veel sterkte

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:51

CarolineCF schreef:
De ellende is dat ik weet dat ik hem hier ws. wel doorheen zou kunnen laten komen - maar wel met veel pijn voor hem. En gezien de kans dat hij na 1 of 2 maanden weer op de been weer iets anders krijgt wil ik hem dat nu niet meer aan doen al zou ik hem veel liever bij me houden ... Want naast de hoefbevangenheid nu, heeft hij dus ook Lyme en Cushing. En door eerdere hoefbevangenheidsepisodes krijgt hij als het erg koud is last van winterbevangenheid. Maar met 20 graden plus is het ook heel moeilijk voor hem want door de cushing kan hij zijn temperatuur slecht regelen. Dat zijn dus allemaal steeds terugkerende dingen. Alles is hier op hem aangepast: we hebben een paddock paradise gemaakt omdat hij niet op het gras kan (of in ieder geval pas vanaf eind juni en dan max een uurtje per dag). We testen het hooi op niet teveel suiker. Hij krijgt supplementen op maat. Loopt structureel elke dag - we slaan nooit over om zijn IR te managen (behalve nu dan want nu gaat het echt niet). Etc. Etc. maar het lijkt erop dat ik hem toch moet laten gaan ;(



Ik begrijp je wel, denk ik..
Die van mijn raakte in april zwaar bevangen met flinke kanteling. Aan 1 voet door overbelasting na peesblessure..
Alles weer in orde maar ze heeft cushing..
Nu reageert ze niet lekker op de prascend en die dosering hebben we verlaagd en daardoor nu weer aan die voet bevangen .
Zij staat op een grote paddock met inloopstal, geen weidegang meer. Vanwege zomereczeem al een zo goed als suikervrij voedingspatroon en de nodige supplementen

Je wilt alles voor ze doen maar soms kan je niets meer doen als dat je al doet.

Sterkte :(:)

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:13

Caroline wat rot! Sterkte met je keuze.


Hier afgelopen donderdag foto's laten maken en bloed getest op ems, welke negatief was.

Minimaal gekanteld hoefbeen,lichte zwelling Links voor, verder geen afwijkingen.

Ondanks de geringe kanteling, het niet positief testen op cushing en ems heeft hij erg veel pijn, verschillende kneuzingen en bloeduitstortingen op de zool en witte lijn.

Het is niet het type paard wat stil kan staan, hij wil actief betrokken zijn .
Besproken met de da, hij geeft hem 3maanden maximaal om pijnvrij te komen, anders is de kans op een geheel 100% pijnvrije toekomst zeer gering.

Voor mij ligt die termijn korter.
Ik wil niet maanden lang sukkelen met hem, terug vallen en opnieuw beginnen.

Voor mij ligt de termijn op ongeveer de helft daarvan.
Dan zijn we bijna een half jaar aan het puzzelen en klooien.

Voor wie foto's wil zien kan via pb.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:14

crazyshar schreef:
Caroline wat rot! Sterkte met je keuze.


Hier afgelopen donderdag foto's laten maken en bloed getest op ems, welke negatief was.

Minimaal gekanteld hoefbeen,lichte zwelling Links voor, verder geen afwijkingen.

Ondanks de geringe kanteling, het niet positief testen op cushing en ems heeft hij erg veel pijn, verschillende kneuzingen en bloeduitstortingen op de zool en witte lijn.

Het is niet het type paard wat stil kan staan, hij wil actief betrokken zijn .
Besproken met de da, hij geeft hem 3maanden maximaal om pijnvrij te komen, anders is de kans op een geheel 100% pijnvrije toekomst zeer gering.

Voor mij ligt die termijn korter.
Ik wil niet maanden lang sukkelen met hem, terug vallen en opnieuw beginnen.

Voor mij ligt de termijn op ongeveer de helft daarvan.
Dan zijn we bijna een half jaar aan het puzzelen en klooien.

Voor wie foto's wil zien kan via pb.


En wat ga je doen naar die 3 maanden wat de dierenarts zegt? Voor jou ligt de termijn korter zeg je, betekend het dan dat je het niet een kans wilt geven? Aangezien het echter mininaal wel paar maanden kan duren voordat echt genezen is.

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:31

Inderdaad minder natasha dan zou ik hem laten inslapen.
Een paard wat zo geniet van het leven heeft geen leven als het moet stil staan en pijnleiden.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:06

Het ligt ook inderdaad heel erg aan het karakter van een paard of en hoe lang je door kunt gaan.
Ik heb er eentje lopen met chronische HB, theoretisch op, maar in de praktijk kijkt ze nog altijd even wakker uit haar ogen dan toen ze nog jong en kerngezond was, ze geniet van het leven, ondanks haar beperking (oa niet meer vlot kunnen draven).
Ze ervaart vast wel ongemak, maar ze lijkt er totaal niet mee te zitten en is echt nog niet klaar met haar leven.

Terwijl de andere, altijd maf en aan het rennen en klooien en graag willen werken voor de wagen, echt de kop erbij laat hangen nu hij een paar weken niet in orde is.
Bij hem moet ik het echt snel zien op te lossen, want hij gaat het geen maanden trekken, gewoon omdat hij er niet tegen kan zo te zijn.
En dat moet je ook meenemen in je keus, is mijn mening.
Hoe naar ook. Als je paard niet meer wil, niet meer geniet, is het klaar.

In ieder geval sterkte Caroline met je beslissing.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:48

Is iedereens eigen beslissing. En snap banyu wel. Je paard heeft wel tijdje herstel nodig . Kan lang duren. Mijn pony is vaker HB geweest en tot nu toe nooit over gedacht om hem te laten gaan. Hij doet het nu super en ben daar echt wel blij mee.
Ik geef hem de tijd ervoor. Ooit komt de beslissing zeker.

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:24

Voor mij is het net zoals isapaardje zegt,
Hij heeft de wil om te lopen,loopt zich altijd kapot, ook toen ie nog wel goed was ging hij constant door zijn grenzen heen.
Hij heeft geen rem en geen respect voor zijn eigen beperkingen.
Daar moet ik hem echt serieus in tomen.

Het is er het paard niet naar om maanden stil te staan,1 of 2maanden wat op te bouwen en weer terug te vallen.

Qua werk staat hij al van voor de zomer stil, simpel weg omdat het niet goed voelde, ondanks dat hij toen geen tekenen vertoonde.

Dus het stukje "geen tijd geven" gaat hier niet op, hij staat al 3\4 jaar stil, met nu 3maanden flinke pijn...

Edit: daarnaast kende ik banyu privé en heb ik geen zin om door haar beoordeeld te worden.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:41

Sharon, ik bevooroodeel je helemaal niet. Jammer dat je dit zo ziet. Ik vind het oprecht sneu voor je, vooral ook omdat Balou nog jong is.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:39

Ik meld mijn jammer genoeg ook weer....met slecht nieuws en kom eigenlijk om raad vragen aangezien ik zoveel lees/hoor.

In februari 2018 pulsatie gevoeld bij mijn B pony...Dan liep hij af en aan goed/slecht.

Na een hoefzweer heeft mijn smid de hoefwand te kort gezet (pony liep toen erg kreupel, maar geen gekanteld hoefbeen) en advies was ijzers voor.
Tijdens t dragen van deze ijzers liet smid de teen en hielen veel te lang.

In oktober een tegenslag door teveel weidegang tijdens mijn vakantie en rechts licht gekanteld hoefbeen. Op de foto was ook wLD te zien rechts en hoefwand flink los. Pony liep rechts nog wel ok, maar links begon ie wisselend te manken. Op foto bleek verkeerde hoefstand

Ben toen naar Van Nassau gegaan en die wilde eigenlijk niks doen (vond hoef te kort ondanks lange teen en hiel)....uiteindelijk een stuk losse. Hoefwand rechts weggehaald en ijzer er weer onder. Links (waar ie onregelmatig liep) niks gedaan. Moest tot eind januari 2019 metacam geven en veel bewegen, desnoods onder dwang.

Aangezien ik dit geen goed advies vond (zo lang wachten en metacam zonder dat er iets gedaan wordt een andere smid gezocht. Deze heeft ijzers er af gehaald en al wat aan stand gedaan. Pony liep een week veel beter en begon drukker te doen. Aangezien ik dacht ‘bewegenbewegenbewegen’ zoals Van Nassau aangaf heb ik hem bij de anderen gelaten met hoefschoenen aan.
Maar na een ochtend wild spelen liep ie op 3 benen.

Sindsdien ( 3 weken nu) opeens enorm pijnlijk/kreupel op rechts...foto’s gemaakt en hoefbeen is zo gekanteld dat t bijna door de zool heen is...reden waarschijnlijk te druk doen met de losse wand.

Nu (nieuwe da) moet pony pijnstillers en boxrust vanwege kanteling....hij heeft natuurlijk erge pijn, maar hoefbeen is nog niet door de zool.

Heeft iemand een paard waar t hoefbeen bijna door de zool is en hoe is dit verlopen?

Mijn Pony is al erg afgevallen. Nu niet meer dik.
Wel vermoeden EMS (vanwege dikke koker toen ie dik was).

Als hoefbeen door de zool komt laat ik hem inslapen ook al issie nog maar 3,5 jaar

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:44

De mijne vindt t geen probleem op stal
Trouwens (in tegenstelling van t paard van Sharon) Kijkt nog opgewekt trouwens en vermaakt zich met wilgentakken. Ook krijgt hij overdag nog een rustgevende pasta, dus slaapt veel.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:00

Had het paard van Wanderes geen zoolperforatie? Of vergis ik mij dan met iemand anders? Wel heel erg naar zeg.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:45

Dizzy schreef:
Ik meld mijn jammer genoeg ook weer....met slecht nieuws en kom eigenlijk om raad vragen aangezien ik zoveel lees/hoor.

Sindsdien ( 3 weken nu) opeens enorm pijnlijk/kreupel op rechts...foto’s gemaakt en hoefbeen is zo gekanteld dat t bijna door de zool heen is...reden waarschijnlijk te druk doen met de losse wand.

Nu (nieuwe da) moet pony pijnstillers en boxrust vanwege kanteling....hij heeft natuurlijk erge pijn, maar hoefbeen is nog niet door de zool.

Heeft iemand een paard waar t hoefbeen bijna door de zool is en hoe is dit verlopen?

Mijn Pony is al erg afgevallen. Nu niet meer dik.
Wel vermoeden EMS (vanwege dikke koker toen ie dik was).

Als hoefbeen door de zool komt laat ik hem inslapen ook al issie nog maar 3,5 jaar



In april stond die van mij vreselijk bevangen. Kon en wilde niet meer lopen.. foto gemaakt en een hoefkanteling van 12%
Zij heeft eigenlijk bijna geen ruimte meer om verder te kantelen.
Zij is toen op hoge dosering bute ascal en tranquigel op stal gezet (zij past zich gelukkig heel goed aan aan haar situatie) want zij mocht ook echt niet lopen.
Dit heeft echt wel een tijd geduurd en ook lang op de Bute (met maagbescherming) maar zij is daar wel goed van hersteld.
Zij stond al op ijzers en met speciaal beslag ging dit goed en nog steeds.

Mocht haar hoefbeen verder gaat kantelen is het bij ons wel einde verhaal

(Ze staat nu wel licht bevangen maar dat heeft andere oorzaak en is lang zo heftig niet als in April)

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:46

Isapaardje schreef:
Het ligt ook inderdaad heel erg aan het karakter van een paard of en hoe lang je door kunt gaan.
Ik heb er eentje lopen met chronische HB, theoretisch op, maar in de praktijk kijkt ze nog altijd even wakker uit haar ogen dan toen ze nog jong en kerngezond was, ze geniet van het leven, ondanks haar beperking (oa niet meer vlot kunnen draven).
Ze ervaart vast wel ongemak, maar ze lijkt er totaal niet mee te zitten en is echt nog niet klaar met haar leven.

Terwijl de andere, altijd maf en aan het rennen en klooien en graag willen werken voor de wagen, echt de kop erbij laat hangen nu hij een paar weken niet in orde is.
Bij hem moet ik het echt snel zien op te lossen, want hij gaat het geen maanden trekken, gewoon omdat hij er niet tegen kan zo te zijn.
En dat moet je ook meenemen in je keus, is mijn mening.
Hoe naar ook. Als je paard niet meer wil, niet meer geniet, is het klaar.

In ieder geval sterkte Caroline met je beslissing.


Dank je wel Isapaardje. Morgen om 09.00 uur komt de veearts hem inslapen. Er is nog nooit iets in mijn leven geweest wat zo moeilijk is en zoveel pijn doet als dit besluit. Ik hoop nog steeds op een wonder op iets wat maakt dat ik dat besluit nog even mag uitstellen. Maar het valt me op dat mensen toch het idee lijken te hebben dat je dit "zo maar" besluit. Omdat het even niet uitkomt of zo. En ik kan jullie vertellen dat ik me daar niets bij voor kan stellen.

Hij heeft op 4 zakjes buut + asperine niet teveel pijn. Dat wil zeggen hij heeft in eder geval niet teveel pijn in de eerste uren nadat hij zijn medicatie heeft gekregen. Om die reden geef ik het eerste zakje rond 07.00 uur - zodat dit vast kan inwerken. En rond 09.00 uur de tweede badge. Een halfuur daarna is het voldoende ingewerkt om hem naar de paddock te brengen. Daar geniet hij zeker zoals nu in de zon bij zijn hooiruif en dan begin ik weer te twijfelen..... Zou hij het niet toch redden? Kan ik het niet nog even aankijken?

Maar ik kan hem niet bij zijn vriendje zetten (die is te wild) en dat is zo sneu. En vanaf een uur of 15 a 16 uur begint hij te wiebelen op zijn beentjes. Dan doet het dus wel pijn ondanks dat hij als 450 kilo paard pijnstilling krijgt voor een paard van 750 kilo. Ik rek het dan nog tot 17.30 voordat ik het derde zakje pijn buut erin doe en rond 20.30 voor de nacht de vierde badge. Maar ... hij krijgt dus ook al (sinds 3,5 jaar) praescend en daardoor heeft hij snel maagproblemen en is gevoelig voor koliek. Ook al krijgt hij er ook nog maagbeschermer / ulcer gold en probiotica bij, in deze dosis kan ik wachten op forse maagissues. Ik zie hem al vrij vaak geeuwen. Afbouwen van die buut is echter ook geen optie. Tsja en dan?

Ik denk dat er in de afgelopen zes weken voor 1500,- aan medicatie en artsenbezoek in is gegaan. Met veel liefde - ik ben blij dat ik het kan betalen. Dit jaar - inclusief 2 x foto's, de behandeling van de lyme en medicatie, zijn cushing medicatie, behandeling van de koort en hoest afgelopen zomer alleen aan veearts rekeningen makkelijk 3.000,- . Let wel dit zijn alleen de medische kosten voor dit ene paard (dan heeft hij nog niet gegeten). Toch zou ik als ik een jaar extra tijd - op paardwaardige wijze zou kunnen kopen voor hem dat bedrag morgen opnieuw uitgeven. Ik kan hem namelijk eigenlijk echt niet missen en wil hem zo graag bij me houden. Maar de vraag is wat ik hem aandoe. Zo snel de vorst komt hebben we nl het volgende probleem. Dan krijgen we de winterbevangenheid ws. weer terug.

Als ik jullie vertel wat we voor dit dier gedaan hebben dan denken jullie dat we knettergek zijn. We voeren alleen getest hooi (minder dan 10% suiker / koolhydraten). Krijgt elke dag beweging - laag tempo maar wel dagelijks - om de ir goed te managen. Paddock Paradise gemaakt omdat hij de wei niet in kan maar we hem wel een leuk leven gunnen met zijn vriendjes. Toen kreeg hij zandkoliek. Voerplekken daarna allemaal aangepast en nu ruim rondom de ruif rubber tegels zodat ze - blootvoets - zonder gevaar kunnen eten. Ook kunnen we eigenlijk al die jaren niet echt weg / op vakantie omdat Alex zoveel extra zorg nodig heeft. Los van aangepast dieet en pillen die op tijd verstrekt moeten worden kan hij niet zonder schoenen verplaatst worden van de paddock naar zijn box. Hij heeft namelijk platvoeten en dunne zolen van de cushing. Er hoeft maar 1 klein steentje op het pad te liggen en hij heeft een zoolkneuzing. En dan hebben we zijn probleem om om zijn temperatuur te regelen. Vanaf een graad of 20 krijgt hij het snel warm, vanaf een graad of 24 heeft hij extra hulp nodig om de warmte te regelen. En bij vorst dus weer andersom. Toch zou ik ook dat allemaal met heel veel liefde graag nog jaren voor hem doen. Waar kan ik tekenen?

Maar ja dan komt nog iets bij want ook ik heb dit najaar een zware operatie moeten ondergaan voor een levensbedreigende ziekte. En dan merk je dat de zorg voor dit paard iets is die je nauwelijks van anderen kunt verwachten, zelfs van mijn man die best ver gaat voor mij is dit wel een zware extra zorgtaak(en toen was Alex dus nog goed en niet bevangen). Mijn operatie is goed afgelopen en sinds een week of drie kan ik weer alles zelf voor hem doen, maar er is nog steeds een vrij forse kans dat het binnen de komende paar jaar terug komt en als het terug komt is de kans dait ik het overleef niet heel groot. En wat dan met dit paard? Er is geen rusthuis wat dit wil doen ...

Ik schrijf het allemaal maar op zodat jullie je beseffen dat er veel complexiteit achter een besluit tot inslapen kan liggen. Zeker bij paarden die al meerdere chronische ziektes hebben. Toch zal het besluit vrijwel elke eigenaar veel pijn en verdriet kosten. Dus alsjeblieft veroordeel niet te snel.

mysa

Berichten: 10486
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:53

Je hoeft je dus niet te verontschuldigen, ik herken het meeste. Het is inderdaad heel erg intensief. En dat geeft niet, zolang het wat oplevert. Dat is bij Alex nu niet meer het geval. Dan houdt het gewoon op. Heel veel sterkte!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:56

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst Caroline.
Ook al wil je het niet en hoop je op een wonder weet je zelf wanneer het genoeg geweest is. Hoe moeilijk dat ook is.

Ik heb aan 'maar een shet' meer uit gegeven in een jaar dan waar jij hier over praat. Maar die shet was (en is) nog steeds wel mijn koningin die nog dagelijks in mijn leven aanwezig is.
In alle (mooie) herinneringen, in haar dochter die hier loopt (en gruwelijk op haar lijkt), in haar kleindochter (uit haar andere dochter die op het eerste oog helemaal niet op haar lijkt maar in de praktijk meer op haar oma lijkt dan op haar moeder) en in alles wat ze mij geleerd heeft in 14 jaar.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:07

Caroline.. je bent hier helemaal niemand uitleg verschuldigd. Y;(
Het is een onwijze k*t beslissing die je moet maken.. soms gaat het niet meer. En dan kunnen we rekken en rekken en rekken om alsnog dezelfde beslissing te moeten nemen..
Ik wens je heel veel sterkte :(:)

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:32

Beste Caroline, wat een vreselijk besluit. Hier ook nog lang niet alles op de rit, ik herken het proces. Onwijs veel sterkte morgen :(:)

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:37

Veel sterkte Caroline