Delaja schreef:Korte geschiedenis:
Paardlief is altijd gevoelig geweest met op steentjes lopen, is bekend met een geregeld vastzittend heilig been en was nooit makkelijk te laden in de trailer.
rumay schreef:En misschien je paardje eens goed laten checken op problemen in het lichaam, persoonlijk zou ik dan kiezen voor iemand die afgestudeerd da is en vervolg heeft met chiropractie, massage, osteo
Cowgirl schreef:Claustrofobisch dus...dan laten ze zich gewoon vallen of ze breken de tent af.
Ik denk zomaar dat wanneer je het schot eruit haalt het probleem over is.
Ir111 schreef:Delaja schreef:Korte geschiedenis:
Paardlief is altijd gevoelig geweest met op steentjes lopen, is bekend met een geregeld vastzittend heilig been en was nooit makkelijk te laden in de trailer.
Deze zaken kunnen goed met elkaar te maken hebben. Tenminste, als je paard zonder hoefbescherming over die steentjes loopt. Er wordt vaak onderschat hoeveel schade gevoelige voeten kunnen aanrichten.
Als je paard nog meer pijn in de voeten krijgt zou de boel zomaar kunnen verergeren.
Delaja schreef:Voeten zijn inmiddels bekeken door een andere hoefsmid. Hij staat hier in de omgeving bekend als heel kundig en ervaren. Hij gaf aan dat het niet aan de voeten kan liggen, omdat die op dit moment in principe gewoon goed zijn. Enige waar de vaste smid op moet letten is dat hij er niet teveel vanaf haalt met bekappen. Ik zal dus toch verder moeten kijken...
Cowgirl schreef:Claustrofobisch dus...dan laten ze zich gewoon vallen of ze breken de tent af.
Ik denk zomaar dat wanneer je het schot eruit haalt het probleem over is.
Rindin schreef:Delaja schreef:Voeten zijn inmiddels bekeken door een andere hoefsmid. Hij staat hier in de omgeving bekend als heel kundig en ervaren. Hij gaf aan dat het niet aan de voeten kan liggen, omdat die op dit moment in principe gewoon goed zijn. Enige waar de vaste smid op moet letten is dat hij er niet teveel vanaf haalt met bekappen. Ik zal dus toch verder moeten kijken...
Niet alle voetproblemen zijn door de hoefsmid zo even vast te stellen. Het klinkt mij in de oren alsof je paard gevoelige zolen heeft... Dan is de druk van die zool af halen een goede optie. Dus hoefschoenen of ijzers.
En als je verder wilt zoeken, dan moet je hem meenemen naar een kliniek voor een kreupelheidsonderzoek.
kiki1976 schreef:Ik zou toch eens verder kijken richting een lichte vorm van ataxie. Lijkt erg wat een paard van een vriendin ook had, en uiteindelijk na een bezoek van de kliniek deze uitkomst had.
Delaja schreef:kiki1976 schreef:Ik zou toch eens verder kijken richting een lichte vorm van ataxie. Lijkt erg wat een paard van een vriendin ook had, en uiteindelijk na een bezoek van de kliniek deze uitkomst had.
Ataxie is vorige keer ook naar gekeken, daar kunnen we dus met redelijke zekerheid van zeggen dat dat niet het geval is.
Wat we nu gaan doen is woensdag in de volgende trailer training het tussenschot eruit halen, kijken hoe dat gaat. En nogmaals de chiropractor die ook dierenarts is bellen, kijken of zij het verstandig vind om de rug nu op de foto te zetten...
Toch blijf ik het een lastig iets vinden want in de bak loopt ze eigenlijk gewoon prima, alleen buiten springt ze overkruist in galop, wat bij haar meestal duidt op een vastzittende rug. Maar daar merk je normaal in de bak ook wel wat van...
Rindin schreef:Overkruisd aanspringen is heel vaak een probleem van het bekken...
Hoe draaft je paard op een harde volte?
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers