Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
Mloes schreef:Dank voor je reactie!
Op zich hoeft niks meer, vind het ook prima dat we alleen nog stapritjes / wandelingen kunnen maken. Zolang ze maar pijnvrij is inderdaad.
Maar stel we laten een DA komen, hoe zou een revalidatietraject eruit zien bij zo'n oude pony? Ze gaat bijna nooit in een trailer dus die stress zou ik haar al willen besparen. En boxrust gaat 'm ook niet worden, dat wil ik haar niet aandoen (mocht dat een optie zijn voor revalidatie).
Zou het ook niet gewoon beter worden in de tijd?
anjali schreef:Mloes schreef:Dank voor je reactie!
Op zich hoeft niks meer, vind het ook prima dat we alleen nog stapritjes / wandelingen kunnen maken. Zolang ze maar pijnvrij is inderdaad.
Maar stel we laten een DA komen, hoe zou een revalidatietraject eruit zien bij zo'n oude pony? Ze gaat bijna nooit in een trailer dus die stress zou ik haar al willen besparen. En boxrust gaat 'm ook niet worden, dat wil ik haar niet aandoen (mocht dat een optie zijn voor revalidatie).
Zou het ook niet gewoon beter worden in de tijd?
Veel veeartsen hebben apparatuur om op locatie te kunnen scannen.Als het echt een peesblessure zou zijn,dan kun je een flinke tijd niet rijden.
Mloes schreef:Dierenarts gesproken (Uithof): doen geen scan op locatie dus dan zou ik daarheen moeten. Maar, heel eerlijk van d'r, ze geeft aan dat ze niet zou adviseren dat ik een scan laat maken. Reden met name dat het advies toch rust zal zijn, en aangezien ik niet per se meer hoef te rijden is er ook geen reden om een heel traject in te gaan.
Advies nu is boxrust of op een postzegelstukje wei, en dan zeker wel 12 weken. Door het rennen op de wei houdt ze het herstel gewoon tegen. Probleem nu is dat we strookbegrazing doen en dat de andere paarden soms het hele (lange) pad op en af lopen. Als zij dan ergens halverwege op een stukje wei staat wordt zo sowieso heel onrustig. Lastig dus, even met stalgenootjes overleggen wat we hierin kunnen doen. Sowieso maar overleggen dat als stalgenootje haar paard uit de wei haalt, zij op de paddock gezet wordt (dat is haar grote vriendin, wellicht scheelt dat al rennen).
Wandelen op vlakke ondergrond is goed, en afspuiten ook, dus dat blijven we doen. Mocht ze nou in stap ook slecht gaan lopen, dan wil ze graag langskomen om te kijken wat we kunnen gaan doen. Ze zei wel dat het niet klinkt alsof ze pijn heeft, aangezien ze nog heel vrolijk loopt tijdens wandelingen en in de wei. Dat is wel m'n grootste zorg, als ze maar niet met pijn staat.. Dat antwoord gaan we ook niet krijgen met een scan helaas, betekent nu gewoon dat ik haar heel goed in de gaten moet houden en voorkomen dat ze teveel rent.
Voor nu dus rust houden voor een behoorlijk lange tijd en hopen dat het gaat herstellen t.z.t.!
Gebruikers op dit forum: __Martine__, chinnie, ComscoreBot, greendragon, GumGum Verity, Riviera87, SentiBot, Tzatziki en 19 bezoekers