Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:11

Wauw wat een verandering is te zien, mooi dat je het hebt bijgehouden met foto's dan zie je wel echt verschil

Mag ik vragen waarom die op ijzers staat alleen achter, of had je daar iets over gepost? Ik ben verder niet bekend met dit dus weet ook niet wat de normale gang van zaken is

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:16

Fijn dat hij goed hersteld

Jou haf staat toch ook in een hitactief stal?

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:19

Mooie update! Fijn dat het nog steeds goed gaat.

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 17:42

Shanna schreef:
Jeetje wat gaat dat herstel snel! Ik ben al meer dan een jaar uit de running door een hoefzweer, jullie hebben een veel erger probleem en kunnen alweer gaan opbouwen! Knap hoor! Super fijn moet dat zijn!

Ben je niet bang dat hij zn spieren en lijf verkeerd gaat belasten met alleen achter hoefschoenen + ijzers?


Dankje, zijn we ook echt heel gelukkig mee haha, hoe dichtbij het einde in zicht kwam in het begin van Utrecht en hoe ver we nu alweer zijn!

Dit lijkt voor nu het beste, achter is nog te zacht om zonder schoen te doen en op allebei de slechte voeten een hoefschoen liep hij niet goed, onregelmatig en sloffen.. dus nu ze beide achter zitten lijkt hij een stuk stabieler..
Alles is in overleg met de dierenarts en hij loopt voor nu 100% ook met de schoenen (vandaag is hij bijv. gelongeerd zonder schoenen en ondanks wat steentjes ging dat heel goed) dus we houden alles strak in de gaten qua hoe hij loopt en het eruit ziet :D

Amber_anne schreef:
Wauw wat een verandering is te zien, mooi dat je het hebt bijgehouden met foto's dan zie je wel echt verschil

Mag ik vragen waarom die op ijzers staat alleen achter, of had je daar iets over gepost? Ik ben verder niet bekend met dit dus weet ook niet wat de normale gang van zaken is


Hij staat op alle 4 met ijzers! Alleen hoefschoenen achter omdat hij met aan beide slechte hoeven een schoen, heel onstabiel liep en kreupel ging lopen. Nu ze beide achter zitten loopt hij gewoon goed.. het is even aankijken en hopen dat we snel helemaal zonder schoenen kunnen :j

Bedankt allemaal voor de leuke reacties <3

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:08

Wat een goed nieuws.
Nu rustig aan weer lekker aan de slag

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:34

Ben wel benieuwd hoe het nu gaat! :Y)

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 13:50

sanowa schreef:
Ben wel benieuwd hoe het nu gaat! :Y)


Leuk dat er nog steeds mensen meelezen :D was het min of meer vergeten sorry!

Met onze vriend gaat het super! De dierenarts komt al een week of 3, 4 niet meer. Hij staat weer 24/7 in de groep en zonder hoefschoenen.

Zijn voeten doen het super, zijn goed hard en groeit zoals het hoort!
Zijn voorvoet blijft wel een stukje om in de gaten te houden, deze voet groeit ook wat breed terug dus de smid heeft van de week weer wat weg gesneden zo dat het weer een beetje normale vormen aan neemt haha.

Verder wordt hij weer gereden en gelongeerd. Hij doet het super, conditie is ver te zoeken maar daar wordt hard aan gewerkt :)
Qua vrijheidsdressuur zijn we ook weer terug bij waar we waren en hebben we weer de grootste lol :+

Qua gedrag is meneer enorm veranderd, soms vragen we ons wel is af of we niet de verkeerde haflinger mee hebben genomen :')
Hij is zo lief en braaf, met rijden enorm voorwaarts, komt weer naar het hek gelopen als we hem komen halen en heeft vooral weer zin in alles, echt zo fijn <3

Laatste foto's van zijn voeten van week of 2 terug;

Achter
Afbeelding

Voorvoet voordat de smid er was;
Afbeelding

Voorvoet nadat de smid is geweest niet alles kunnen doen maar hij kan niet te ver en te diep snijden want dan wordt het erg gevoelig dus stukje voor stukje :)
Afbeelding

Van de week voordat hij ging rijden met onze andere bijrijder;
Afbeelding

En vorige week stond die lekker te knuffelen met zn vriend Binky <3
Afbeelding

Het gaat dus super met ons en Aron! Ik ben ondertussen 38+2 weken dus voor mij schiet Het ook eindelijk op haha, kan niet wachten! Dus ik ben niet meer zoveel bij Aron vanwege de zwangerschap maar hij heeft prima naar zijn zin met zn eigenaresse en andere bijrijder dus moet goed komen, kan niet wachten weer lekker te gaan rijden en verder te gaan met VD met hem *\o/*

Jullie allemaal nogmaals bedankt voor alle medeleven, adviezen en tips! Heel blij mee <3

Edit; toevallig net een leuk filmpje gekregen van Aron spelen met de bal met een vriendje. En had nog een filmpje van het compliment oefenen na heeeeel lang, valt nog vreselijk veel aan te sleutelen maar het begin is er iig *\o/*

Spelen;
https://youtu.be/PFd1ULSNLoQ

En het compliment met mij voor het eerst zonder balkje!
https://youtu.be/qPNn77j58lQ

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:09

Maar is hij niet van jou dan ?
Fijn dat het zo fantastisch met hem gaat

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 14:14

little_birdy schreef:
Maar is hij niet van jou dan ?
Fijn dat het zo fantastisch met hem gaat


Nee haha dat staat ook in de OP en is wel wat verwarring over geweest. Ik ben ondertussen alweer 4 jaar zijn bijrijder. Zijn eigenaresse is een vriendin van me en mag hem wel als eigen beschouwen :D

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:17

Ooow zo .
Super leuk toch op deze manier samen van zo’n geweldig paard fe mogen genieten als dat aron is !
Veel succes nog in de toekomst hoop dat deze steigende lijn blijft !

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 14:22

little_birdy schreef:
Ooow zo .
Super leuk toch op deze manier samen van zo’n geweldig paard fe mogen genieten als dat aron is !
Veel succes nog in de toekomst hoop dat deze steigende lijn blijft !


Zeker weten, zou ook niet meer weg willen ben heel blij met Aron en vooral met zijn eigenaresse die heel makkelijk en lief is en waarvan alles mag dus echt ideaal!

Dankjewel, lief van je!

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:10

Wat super fijn dat het zo gaat.
Misschien had hij voor heen wel pijn dat z'n gedrag nu zo veranderd is.

Succes met je zwangerschap! En leuk dat je ons op de hoogte houd

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:41

Al een aantal maanden geleden, maar de vraag, hoe zou de genezing gegaan zijn?, blijft door mijn hoofd spoken. Dus bij deze: Hoe is het nu met Aron?