Koper schreef:Een anatomisch bekapper is bij voorbeeld iemand die de opleiding tot hoefsmid niet heeft afgemaakt en zich dus dan maar bekapper noemt. En omdat hij (vaak) ook geen goede bekappersopleiding gehad heeft maar zich wel een beetje commercieel in de markt wil zetten noemt hij zich anatomisch bekapper. Het is iemand zonder methode die van alles een beetje doet. Hij verzamelt wat kreten, verzint er zelf een theorie bij en voila. Dan ben je anatomisch bekapper.
PanamaD schreef:Haha koper mooi uitgelegd.
Ik heb dan wel een echte hoefsmid en iets van een natuurlijke bekapper gaat er hier niet in.
Wat je zegt, ook hoefballen is wel iets. Het is natuurlijk het totaal plaatje dat de schoen uiteindelijk wel passend is om de hoef en ballen. Maar mij werd steeds duidelijk gemaakt , de hielen.
Equischoen een bericht gestuurd en die raad mij die pas schoenen aan. Maar weet niet of ik dat wat vind omdat je sowieso je 10 euro niet terug krijgt + verzend en retourkosten. Als ze passen niet erg maar anders wel zonde geld
Anoniem schreef:De grote bij de Belgische grens wonende voormalig PN instructeur bekappergoeroe noemt zijn werkwijze sinds hij zelfstandig opereert ook ineens anatomisch bekappen.
Wat is hij anders gaan doen dan?
Toch ook nog steeds altijd lage hielen en het kwartierboogje- natuurlijk bekappen verhaal?
superpony schreef:Als je een stuk wand laat zitten, heb je eigenlijk geen hoefschoenen nodig, want dan raakt de zool de bodem niet en zal het paard niet gevoelig lopen.
superpony schreef:Als je een stuk wand laat zitten, heb je eigenlijk geen hoefschoenen nodig, want dan raakt de zool de bodem niet en zal het paard niet gevoelig lopen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers