Gisteren kwam ik op stal en toen zag ik direct dat het rechter achterbeen van mn jonge ruin (4) op slot stond. De knie schoot uit zichzelf weer los. Ik heb gelijk filmpjes gemaakt en naar de dierenarts gestuurd of dit een patella luxatie/fixatie was en of zij mijn dier wilden zien alvorens een eventuele behandeling te starten.
Ik heb gisteren wel getraind en met name veel balken gelopen. Vandaag ook weer gedaan en daarna gewandeld op het harde en de dijk of en af gelopen heen en weer (omwonende zullen wel denken haha).
Vorig jaar november is de osteo geweest en die zei destijds slappe kniespieren, dus veel balken, lange lijnen, stappen op het harde, heuveltje op heuveltje af en km maken. Nu hadden we op onze oude stal zeer beperkte mogelijkheden maar nu staan we 100x beter gestald!
Nu twijfelde ik of de hoefsmid hem niet te stijl bekapt heeft achter.(zie foto's, dit zijn beide achterbenen - sorry voor de kanteling, krijg ze niet recht)
Het achterbeen dat op slot stond.

Het 'normale' achterbeen

Heb mijn vorige hoefsmid ook de foto's al toegestuurd en zal er nog even achteraan bellen wat zij ervan vinden. (paard is nu bekapt door de hoefsmid die alle andere paarden op stal bekapt).
Wat denkt bokt?
Paard staat trouwens hele dagen buiten tot midden in de nacht in een kudde van 7.alles door elkaar en overdag zijn ze op de grote weides en savonds komen ze naar de paddocks waar ze onbeperkt ruwvoer hebben.
Ik overweeg ook om hem een tijdje in de dijkweide te zetten. Dit is een schuine weide (met vlakke stukken) en een eigen meertje. Zou dit goed zijn voor de spieren? Hoelang zal hij er dan moeten staan?