shirleyp schreef:Geen dry-feet mengen met iets anders (zoals hypozin)! Beide middelen zijn top, maar dry-feet is een chemisch goedje dat je niet moet willen mengen.
Ik vind de rotstraal niet heel schokkend hoor, hier ben je nog wel snel vanaf denk ik. Eerst behandelen met hypozin en ik zou na herstel dry-feet gebruiken als onderhoudsmiddel om de herstelde straal mooi droog te houden. Twee keer per week sprayen is dan genoeg. Het wordt vanaf morgen weer mooi droog weer dus inpakken lijkt me niet nodig. De bacterie gaat juist dood van lucht, dus hoe meer erbij komt hoe beter. Succes!
Edit: de steunsel lijken mij ook wat lang, maar weet niet waarom je smid dit zo doet? Geef hem, voor je een ander gaat zoeken, de kans om uit te leggen waarom hij dit zo aanpakt.
bedankt voor je reactie, ik was inderdaad al bang voor zoiets. Dan doe ik dat inderdaad! Ja qua timing is het weer echt perfect! Ik zal inderdaad eerst even met de smid overleggen.
ual_95 schreef:Een merrie bij ons op stal had dit ook, maar bleek volgens de smid haar straal te wisselen. Niks om zich zorgen om te maken in ieder geval. Kan dat het niet gewoon zijn?
hmm ik heb daar nog nooit van gehoord maar heb me dan ook nog nooit echt verdiept in hoeven. Misschien dat iemand hier daar nog iets over kan vertellen?
Iedereen ontzettend bedankt voor alle berichtjes! Ik was bang voor verwijten of boze reacties maar het is echt geweldig hoe jullie meedenken! Jullie stellen me gerust