Hoefschoenen voor ukkie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Hoefschoenen voor ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 13:57

Ik heb een kleine A welsh die al vorderingen maakt met in het tuig beleren, we lopen inmiddels met lange lijnen langs de weg *\o/* Binnen kort hopelijk met karretje.

Maar nu, echt veel mogelijkheden dan langs/over de weg zijn er niet dicht bij huis.
Monstertje word natuurlijk bekapt, maar toch zag ik met 1 keer langs de weg dat zijn hoefjes wel wat te verduren hebben. Zeker achter, daar draait hij wat mee. En er zijn paden met puin waar we over gaan.
Nu is het probleem dat hij met een ander staat, ze donderstralen wat af met hier en daar rake klappen. Ik wil monstertje dus niet op ijzertjes hebben om zijn maat (D pony) te beschermen. Monstertje is de baas :')
Afbeelding

Maar ik zie door de bomen de hoefschoenen niet meer. Er is te veel keuze. :') Veel prijsverschil. Veel soorten materiaal.......
Dus ben ik opzoek naar mensen die al ervaring hebben met hoefschoenen bij ukkies.
Welke hebben jullie.
Hoe bevallen ze.
Welke bevestiging bevalt.
Moeilijk om aan/uit te trekken?
Hoe zit het met verliezen?

Dennis

Re: Hoefschoenen voor ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:01

Wat de mogelijkheden zijn hangt van de maat van zijn voeten af.

Mijn grote maatse shetten lopen super fijn op equine fusions en die verkoop ik ook heel veel voor kleintjes. Zowel echte kleintjes als de wat grotere kleintjes (grote shetten, welshjes enz).

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:42

Fusions zijn de enige die tot heel klein gaan.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:45

Je hebt nu ook de Cute Little Boots van Cavallo. Wellicht is dat iets?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:47

Neem eens contact op met Stephanie van http://www.equischoen.com/nl. Zij heeft mij (en nog steeds) goed geholpen. Geeft meteen reactie, hebben passetjes van verschillende merken, hebben veel op voorraad en versturen ook goed.
Succes met je zoektocht!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:58

Die van de foto in de openingspost zijn duidelijk veel te groot :n _O-

Van de Fusions heb ik ook goede berichten gehoord, succes!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:00

Cavallo heeft cute little boots, maar in 2 hele kleine maatjes, te klein voor deze pony denk ik.
Easyboot mini zijn ook echt heel klein (ik verkoop bijna alleen maar de grootste maat daar van), ook te klein voor deze pony denk ik.

Ik denk dat je uit kom op de equine fusions die hier vaker genoemd worden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 13:46

Shirley schreef:
Die van de foto in de openingspost zijn duidelijk veel te groot :n _O-

O:) Vind je? _O- Hij vond ze wel makkelijk om zelf zijn benen op tillen :')

Dennis hij heeft erg kleine hoefjes volgens de hoefsmid. Als ik hem al op ijzertjes zou willen dan moest de smid zijn kleinste ijzertje nog aardig bewerken voor die er onder zou kunnen. Smurf is maar 1.10.
En opzich vind ik voor nu de achter hoefjes belangrijker omdat hij die naar binnen draait met afzetten. Hier hoef ik/smid dus ook nooit wat af te halen behalve af en toe wat van de straal.

Ok, ga zijn hoefjes eens opmeten.

Zitten er widia puntjes onder die van fusion? Zie ik dat goed?

Cute Little Boots van Cavallo vind ze wel heel schattig <3 Maar of die stoere minimustang van mij daar ook zo over denkt? ~~}>

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:42

Veel smeden denken dat de kleine maatjes van het merk dat ze voeren de kleinste zijn. Maar ik ben nog nooit een pony tegen gekomen met voeten zo klein dat er geen standaard ijzer onder kan. Luxe pony's van onder de 80cm heb ik ijzers voor liggen (of ik ze er onder wil slaan is weer een ander verhaal ;) ). Veel smeden zeggen dat ze niet kleiner hebben omdat ze het niet willen doen.

Equine fusions zijn gewoon met rubber zool. Puntjes zijn van die frummeltjes die je ook aan nieuwe banden heb.

Voor advies mag je mij ook altijd een PBtje sturen.

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:07

Ik had zelf ook een Welsh a waarmee ik mende. Wilde er ook geen ijzers onder en ben toen ook op zoek gegaan naar hoefschoenen. Ik wilde de Cavallo's heel graag, maar inderdaad. Deze waren er niet in kleine maten.

Ik kwam met behulp van een schoenen-passer ook uit bij de Fusions. Hele fijne schoenen waar m'n pony zo op weg liep. Uiteindelijk heb ik ze niet veel gebruikt omdat mijn pony super mooie en harde hoeven bleek te hebben, en ik dus gewoon zonder kon rijden. Pony is een aantal weken geleden verkocht, maar de schoenen heb ik nog.
Dus als je interesse zou hebben in tweedehands Fusion jogging shoes maat 9, stuur me dan een pb ;)

Ik zou sowieso een passervice langs laten komen, want dan weet je zeker of de schoenen passen. Je pony mag trouwens niet net bekapt zijn met schoenen passen. Het beste kun ongeveer 2 weken na de laatste bekap beurt de passervice langs laten komen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 13:24

Dennis ik geloof je. Heb gister zijn hoefjes opgemeten en valt mij nog alles mee. Voor maatje 10 achter 9. Vraag mij af wat de smid dan als kleinste maat in zijn bus heeft liggen dat net niet zou passen. >;)
Of hij wil niet op zijn knieën voor mij _O-

Equine Fusion Ultimate Slim Hoefschoen lijkt ze anders wel te hebben. :?
https://www.horze.nl/hoefschoenen/equin ... 13460.html

Die all terrain ultra slim zien er wel uit als helemaal rubber.

Zou alleen achter hoefschoentjes kunnen?

Pony word achter op straal af en toe snijden niet bekapt. Dat slijt van zelf met lopen op de verharde stukken op de paddock.
Een maatje 9 zou achter moeten passen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:57

De jouwe heeft grotere voeten dan mijn pony's (voor 9 en achter 9 smal) en soort gelijk aan die van de welsh van mijn instructrice (10 en 9).

Hij wil vast liever geen ukken beslaan ;) . Ik hoor die smoes vaak van collega's. Ik heb ijzertjes liggen van voetjes van ong 6,5/7cm brede voetjes, dus VEEL kleiner dan jou pony.

Dat zijn losse puntjes die je er in kan draaien. Niet standaard dus :) .

Alleen achter kan ook prima. Ik heb ook al een klant die ze alleen voor achter heeft. Pony draait iets, achter gevoelig, niet willen lopen. Achter schoentje aan en loopt weer als een speer.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 11:51

Ik heb voor de gein de A welsh merrie van de stalhouder haar pootjes opgemeten. Die heeft platpootjes! :oo 12 voor en 11 achter. :wow: En ze is net zo klein :') 1.10 m.

Oké, goed te weten.

De schoentjes van Cavallo zijn te klein voor mijn monstertje. Helaas.