Bij de vorige eigenaresse is ze wel eens helemaal nagekeken, maar toen was er niets aan de hand. Of dit waar is weet ik natuurlijk niet, dit heeft ze me verteld, maar ik ga er van uit dat het gewoon waar is. Nu ben ik op het punt aangekomen dat rijden soms zo lastig gaat, en ik eigenlijk nooit echt kan trainen, er is altijd wel wat aan de hand! Heeft ze niet haar dag, dan is het wel weer zo'n dag dat ze de hele tijd omhoog wilt komen, of de aanleuning zo onrustig is dat je er gek van word.
Ze is heel erg makkelijk nagevelijk te rijden met een los teugeltje, met hals strekken gaat haar neus dan ook bijna tot aan de grond, en dan is de aanleuning ook rustig. Zodra je de teugels weer op maat maakt, en ze weer wat hoger ingesteld word begint het hele verhaal van commentaar, en onrustig. 9 van de 10 keer ben ik alleen maar bezig met haar rustig te krijgen, en de aanleuning rustig te houden, trainen voor wedstrijden komt er dan nooit van. Inmiddels is ze al 11 jaar, en heeft ze nog nooit een wedstrijd gelopen. Mijn ambitie is echt wedstrijden starten, maar zo komen we er niet.
Ik vermoed dat er iets in haar rug zit, hier op wil ik haar dan dus ook na laten kijken. Wat voor 'arts' kan ik dan het beste inschakelen? Iedereen zegt wat anders, en ik heb er zelf niet zoveel verstand van, en google maakt me ook niet veel wijzer. Een fysiotherapeut, sport masseur, osteopaat, chiropractor?? Ik weet het echt niet, wie heeft er wat advies voor mij??

Edit: deels zal het ook puur karakter zijn, is in de omgang een hele lieve merrie, doet geen vlieg kwaad, maar onder het zadel is het ook gewoon een echte merrie. Maar er zal heus wel wat lichamelijks iets niet lekker zitten.