Ik was op zoek naar een leuk springpaard, die ik dressuurmatig ook goed zou doorrijden.
Ik dacht dat ik een goede match gevonden had, tof karakter, super goede sprong, echt mijn ding.
Hij wordt dit jaar 7 en is 1m74 groot. Het is een zangersheide, himself van de broekelij x skippy II.
MAAR: dit paard heeft links voor een lage hiel en zoals het lijkt een ‘platvoet’, wat ze ondergeschoven verzenen noemen. De eigenares zegt dat de hoefsmid dit gewoon goed moet bijhouden... maar ik zie toch op filmpjes dat zijn kogel bij stap (omdat dit makkelijk te zien is) dieper ‘zakt’ dan zijn rechter kogel, dit zorgt natuurlijk voor veel druk op zijn linkerpees, rechts is zijn hoefstand ok.
Normaal zou dit probleem opgemerkt en verholpen moeten worden voor hun 5 jaar...
Op internet vind ik vaak dat dit te verhelpen valt, maar dat je dan makkelijk over een jaar of langer zoeken en proberen spreekt voordat die hielstand en hoefstand normaal is ... of wordt dit nooit meer normaal?
Heeft iemand hier ervaring mee? Met het oplossen van lage hielen? En is dit paard geschikt voor de sport? Hij wordt namelijk verkocht als sportpaard en valt ook in die prijsklasse.... V
Volgende week komt hij op proef en komt de dierenarts, maar ik wou toch even al jullie mening omdat ik er mij blind op staar en ondertussen niet meer weet wat te denken

Ik heb een foto toegevoegd
Groetjes!
Margaux