Onze lieve Gijs staat niet zo fantastisch op zijn benen. Maait wat aan de voorkant en staat achter wat nauw.
Toen we hem net hadden vorig jaar liep hij zijn linkerkogel achter steeds open, zelf strijklappen verlengd zodat ze pasten en daarmee ging het eigenlijk prima. Hij heeft ook 1 of 2x zijn kroonrand rechtsachter open gelopen. Dit kwam dacht ik door gebrek aan kracht en vermoeidheid tijdens het vakwerk.
De afgelopen weken is het weer raak. Zijn strijklappen ben ik verloren in het bos dus ik probeerde een poosje zonder, ging goed!
Maar nu loopt hij de afgelopen 2 weken steeds zijn kroonranden open. De hoefsmid houdt er al rekening mee, vorige week heeft hij nieuw beslag gekregen dus ik hoopte dat dat zou helpen. Vandaag weer een rondje gereden, 9 km verharde weg in stap en draf en ik kom terug met dit als resultaat:

En dat aan beide kanten..
Dinsdag komen er weer nieuwe strijklappen, die worden door de winkel verlengd. Misschien helpt dat, dat hij zijn pootjes weer wat wijder neer zet. Ondertussen voel ik me flink rottig, elke keer als ik een rondje gereden heb en ik tref dit aan..

Oh ja, dit is Gijs:

Wie heeft er een idee?
Groetjes,
Maartje