Wat zien jullie, Shetlander in slowmotion

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylke104
Berichten: 1948
Geregistreerd: 16-02-10
Woonplaats: zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 19:24

Bij ons op stal is die mogelijkheid er niet en zou zo 1, 2, 3 niet weten waar ik hier in Zuid Limburg zo snel een oplossing vandaan moet halen (die praktisch en betaalbaar is)

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:00

Hoe is het inmiddels TS?

Sylke104
Berichten: 1948
Geregistreerd: 16-02-10
Woonplaats: zuid Limburg

Re: Wat zien jullie, Shetlander in slowmotion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 21:22

De afgelopen weken waren lastig. Je wilt zo graag dat ze opknapt, maar het besef dat het been niet meer veel beter gaat worden dan nu werd steeds duidelijker. Daarnaast haar longen die steeds meer te leiden hadden onder het vele binnen staan op rust.

Eigen dierenarts laten komen en heel goed gesprek gehad. Alle behandelingen hebbeb nog geen afdoende resultaat, de kans is dan ook klein dat verdere behandeling nog gaat werken. Advies stoppen en naar buiten met die pony. Hij verwacht dan wel een achteruit gang in het been in het begin, maar Sylke zou niet de eerste zijn die toch na verloop van tijd wat opknapt. We blijven wel gewoon doorgaan met de prascend

Advertentie gezet voor andere huisvesting en vele reacties gehad. Ze gaat volgende week verhuizen naar een weitje met paddock en stal in een woonwijk. Daar staan al een pony met pensioen en zij mogen samen gaan genieten van hun pensioen.

Alles wordt voor mij gedaan, dus het zal wennen worden(help opeens heel veel vrije tijd :+ ) staan hele dagen buiten in de nacht op stal met open luik, voldoende frisse lucht.

Ik zal mijn huidige stal gaan missen, maar alles voor de gezondheid van Sylke. Ze mag met pensioen en weer terug paard worden. We zullen zien wat dit met haar gaat doen

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Wat zien jullie, Shetlander in slowmotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:26

Jammer dat de behandeling niet aangeslagen heeft... je hebt je best gedaan... en doet dat nu nog steeds door haar op een fijne pensioenplek te zetten...

Ik hoop dat jullie nog lang mogen genieten van elkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:41

Ach, ik hoop zo dat haar been toch ook nog opknapt en dat ze nog lekker kan genieten met haar weidemaatje. Het is jullie beiden van harte gegund na alles wat je voor haar gedaan hebt.
Ben benieuwd hoe al je vrije tijd je gaat bevallen!

Sylke104
Berichten: 1948
Geregistreerd: 16-02-10
Woonplaats: zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 15:34

Sylke is vandaag verhuisd en officieel met pensioen. Niks hoef en bijna alles mag. Binnen een half uur was de kennismaking met haar nieuw maatje gepiept. Eerst beide in stal, toen heer er even uit en toen los de wei in en samen eten en rollen ....appeltje eitje


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

https://youtu.be/pmCNuNHCr6g

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat zien jullie, Shetlander in slowmotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:53

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Wat ontzettend jammer dat het niet meer beter gaat worden, hopenlijk hebben jullie nog een aantal mooie zorgeloze jaren samen!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Wat zien jullie, Shetlander in slowmotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:41

<3

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Wat zien jullie, Shetlander in slowmotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:19

He wat rot, jullie hebben zoveel eraan gedaan! Ik hoop dat op dit nieuwe plekje flink gaat opknappen

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Wat zien jullie, Shetlander in slowmotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:55

Vanaf begin (stil) gevolgd, en vind het jammer te lezen dat ondanks alles wat jullie geprobeerd hebben er geen verbetering meer zal zijn verder.
Vind het echt wel een dikke pluim waard wat jij voor je pony gedaan hebt en nog steeds doet! Een fijn pensioen geven en nog lekker samen kunnen genieten. Helaas lees je heel veel andere dingen zeker wanneer het een kleine pony betreft, dus echt petje af! Super hoe je voor je pony bent.
Ik hoop dat jullie nog vele jaren samen mogen blijven en kunnen genieten van de andere dingen :)

Sylke104
Berichten: 1948
Geregistreerd: 16-02-10
Woonplaats: zuid Limburg

Re: Wat zien jullie, Shetlander in slowmotion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 07:25

Dankje allemaal.
Ze is nu twee weken verhuisd en ze vindt het heerlijk. Hele dagen buiten en in nacht ook heerlijk frisse lucht. Soms komt ze aangedraafd en zie ik wel dat het niet altijd even makkelijk gaat (minimaal te zien) maar de oren staan er goed bij, dus we wachten af.

Ik zelf voel mij zoals voorspeld een beetje werkeloos. Probeer mij nu een beetje op eigen bedrijf te richten wat ik al enige tijd van de grond af probeer te krijgen.