Paard loopt niet lekker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:09

Maar ik vind het zo agressief overkomen dat " iedereen die het fout had!"
Mensen proberen mee te denken , omdat JIJ het hier plaatst en om advies vraagt en vervolgens ga je iedereen die advies gaf met de vinger nawijzen ,omdat ze het volgens jou fout hadden .
En vervolgens heel bot lopen doen.
Mijn advies: plaats hier alsjeblieft niks meer als je niet eens kan waarderen dat mensen je proberen te helpen door mee te denken en achteraf lekker vaag te gaan doen!
Beetje waardering voor hulp en advies zou beter zijn. En vertellen wat er wel was en hoe het verholpen was.
Maar door zo vaag te lopen doen, krijg je dit soort reacties

Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:44

Stamper schreef:
Ohja? Het is vandaag 12/3, en jij beweert dat ie alsnog niet geweest is? Knap van je dat je dat zo kan beoordelen..... dus ook geen ataxie of KS. En kan et gewoon nog alles mee doen!


Dat komt omdat wij het moeten doen met de informatie die jij geeft
Jij hebt niet verteld dat de DA is geweest en wat zn bevindingen waren.
Ik weet dat je in 2015 foto;s hebt laten nemen van de rug, maar je hebt niet verteld dat je deze recent nog eens hebt laten overdoen. Het enige dat je hebt verteld is dat je de osteo hebt laten komen.
Op basis van foto's van 3 jaar geleden kan je niet zeggen dat er nu niets aan de hand is.
Dus de vraag is ben je nu RECENT naar de DA geweest of niet? En wat waren dan zijn bevindingen?

Je paard is zo kats-kreupel dat ik me niet kan voorstellen dat er 1 DA is die zou zeggen dat er niets aan de hand is.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Paard loopt niet lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:27

Amen Babootje.

SayaJones

Berichten: 11939
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:32

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het dringende verzoek om netjes te blijven in het topic.
Verwijten naar elkaar heeft geen zin. Er zijn goede adviezen gegeven, het is aan TS zelf of zij daar iets mee doet of wellicht al mee gedaan heeft.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:35

Dan ben ik wel benieuwd wat de veearts dan zei? Wat gaf hij dan als reden dat het beestje er zo bijloopt?!Als iedereen er dan naast zit, dan horen we graag zijn bevindingen ts.

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:35

sanne83 schreef:
Janine1990 schreef:
Heeft jouw fysio rontgenogen dan? Want een paard dat zo loopt zou ik niet behandeld willen hebben zonder dat ik zeker weet dat er niets verkeerd zit van binnen.
Zou je bij jezelf ook niet willen...


Een paard dat zo loopt, kan ook nog gewoon een hoefzweer hebben he ;)
Ben het verder volledig met je eens dat je gewoon een dierenarts erbij moet halen als je paard zo loopt (er zijn ook gewoon dierenartsen die chiro/osteo zijn :D Voor het geval je zelf niet weet of je een DA of een osteo/chiro moet bellen).

Het is echt een misverstand dat een paard die zo loopt, acuut voor duizenden euro's een hele medische molen door moet. Dat is allemaal afhankelijk van de bevindingen bij het klinische onderzoek, ernst van het probleem en de duur van de klachten.


Mee eens!

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:38

Je reageert boos op ons terwijl het blijkbaar goed met je pony gaat?Ik zou in jouw geval dan blij zijn en dat hier van de daken schreeuwen. Plaats even filmpjes dat je pony weer goed loopt en leg even uit dat de sclerose van je pony nu helemaal niet meer terug te zien is in de rug en plaats de foto's hier, of wat dan ook de reden mag zijn dat het nu goed gaat , kunnen we allemaal van leren. Jammer, ik blijf nu achter met het gevoel dat het helemaal niet goed gaat met je pony en dat wij dat niet mogen weten.En nog een sneer na kunnen krijgen omdat jij het ook niet verder wilt onderzoeken en gewoon wilt rijden.. Neem je de moeite om weer filmpjes te plaatsen van je pony in blakende gezondheid met nieuwe foto's dan worden we daar allemaal blij van. Jij toch zelf ook? Nu krijgen we nare vraagtekens. En maken ons grote zorgen om je pony. Het is aan jou de keus of je dat wel of niet wilt doen en met welk gevoel je ons hier wilt achterlaten.

oji

Berichten: 4265
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:48

Maar zijn die foto's van de rug recent TS (dus van nadat deze filmpjes zijn opgenomen)? Of zijn dat de foto's die je vorig jaar hebt laten maken toen je ook al KS vermoedde?

Je reageert boos maar je geeft zo weinig informatie. Je toont filmpjes van een pony die vreselijk loopt, die overduidelijk pijn heeft en vraagt om advies. Maar zelf geef je totaal geen informatie meer waar je mee bezig, welke stappen je ondernomen hebt om te onderzoeken. Je geeft alleen aan de pony is okay, ik kan rijden. Dan is het niet vreemd dat mensen verontwaardigd reageren, als je eerst filmpjes laat zien waarbij de pony overduidelijk niet okay is en iedereen zich terecht zorgen maakt.

Leg dan eens uit welke onderzoeken plaats hebben gevonden sinds die filmpjes gemaakt zijn, en wat de diagnose was. Dan is iedereen misschien gerust gesteld of kan je verder adviseren.

Janine1990

Berichten: 43842
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:10

Janine1990 schreef:
Ik begrijp de reacties eigenlijk heel erg goed... Slecht lezen? Mwah... ik geloof dat dat wel wat meevalt. Dat er hier en daar iets door elkaar wordt gehaald vind ik niet zo heel erg schokkend. Dat gebeurt in elk topic.

Ik vind het beeld dat je in de OP laat zien niet bepaald 'elke scheet'. En ik denk dat vrijwel elke Bokker zijn paard meteen temperatuurt wanneer het gedrag ook maar iets afwijkt... Just to be sure...

Je maakt het topic op dit moment zelf geheimzinniger dan nodig, dat maakt het vrij logisch dat mensen aan je gaan twijfelen. Daarnaast heb je nogal een vreemde volgorde van handelen. Met dit klinische beeld ga je simpelweg eerst naar de kliniek. Het is in mijn ogen vrij schokkend dat je zelf met dit beeld twijfelt of je paard misschien niet lekker loopt... Het niet voelen is één ding, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar het niet zien vind ik best heftig...

Je gaat filmpjes sturen naar DA en zadelmaker, waarbij ik me van dat laatste nog iets kan voorstellen. Die eerste moet je gewoon een afspraak mee maken. Zoals al op de eerste pagina veelvuldig gereageerd wordt is je paard gewoon hartstikke kreupel. Je hoopt vervolgens dat de DA je naar de osteopaat stuurt. Dat doet de DA gek genoeg ook nog volgens een post... Een paar posts later heb je naar aanleiding van een tip van iemand op bokt er een osteopaat bij gehaald. In diezelfde post geef je aan dat 'voor hetzelfde geld de DA ook een osteopaat had aangeraden'.
Zie je hoe vreemd zoiets overkomt? Hoe ongeloofwaardig je jezelf er mee maakt?


Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je hier niet op hebt gereageerd TS, zoals al aangegeven is het nogal onduidelijk voor de lezers wat er is gebeurd en/of geconstateerd. Dat heeft in combinatie met bovenstaande wel de huidige reacties als gevolg.

Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard loopt niet lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:34

En dan blijft het stil...

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Paard loopt niet lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:39

Dat denk ik ook...

Anomien

Berichten: 7403
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:49

*\o/* nou fijn dat de foto’s van de rug goed wAren. Gefeliciteerd ts!!!

En nu? Wat denkt de da nu?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:48

Knert schreef:
*\o/* nou fijn dat de foto’s van de rug goed wAren. Gefeliciteerd ts!!!

En nu? Wat denkt de da nu?



Heb ik wat gemist??

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:12

tylando schreef:
Knert schreef:
*\o/* nou fijn dat de foto’s van de rug goed wAren. Gefeliciteerd ts!!!

En nu? Wat denkt de da nu?



Heb ik wat gemist??

De foto's :+

Anomien

Berichten: 7403
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:17

Stamper schreef:
Ik zal je de rekening laten sturen! Met haar rug is helemaal niks mis mee is gebleken op fotos. En ziet er dus mooi uit!



Eeuhm dit toch? Op 12-3 gepost

Of snap ik het niet -O-

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Paard loopt niet lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:44

Oh oké. Dacht dat er geen foto's waren gemaakt nu en dat het over eerdere foto's ging.
Ik snap het niet meer nu _O-

Janine1990

Berichten: 43842
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:57

Knert schreef:
Stamper schreef:
Ik zal je de rekening laten sturen! Met haar rug is helemaal niks mis mee is gebleken op fotos. En ziet er dus mooi uit!



Eeuhm dit toch? Op 12-3 gepost

Of snap ik het niet -O-


In het verleden werd er sclerose geconstateerd op foto's. Nieuw voor mij dat dit zomaar kan verdwijnen?

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Paard loopt niet lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:24

magische handoplegging misschien?

Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard loopt niet lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:01

Sterker nog, volgens mij heb ik de foto's van toen ergens in een topic langs zien komen.
Het was sclerose, nog geen KS. Maar niet niks aan de hand.
Om te weten hoe de situatie nu is zul je toch opnieuw foto's moeten laten nemen.
En op basis van de recente filmpjes zou ik aan de manier hoe het dier beweegt, niet durven beweren dat er niks aan de hand is.