Straal bekapt i.v.m. rotstraal, nu kreupel..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: Straal bekapt i.v.m. rotstraal, nu kreupel..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:28

Ik zou de hoefsmid gewoon terug bellen die hebbe. Verstand van de hoeven die kan het ook beter oplossen en eventueel een Da adviseren..

Blubber maakt niet extreem veel uit voor rotstraal mest en urine is de boosdoener rotstraal is namelijk een infectie

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Straal bekapt i.v.m. rotstraal, nu kreupel..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:35

Zou zeker de hoefsmid terug laten komen. Zo kreupel vind ik eerder een hoefzweer. Zeker omdat je ook aangeeft dat hij meer kreupel is op het harde. Als hij in het zand loopt komt er veel meer druk op de staal, dan wanneer hij op het harde loopt.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Straal bekapt i.v.m. rotstraal, nu kreupel..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:36

Ik heb hem net buiten gezet. Ik zag helemaal niks qua kreupelheid. Twee stappen gevoelig.

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:48

Heeft je paard ijzers? Dan zou ik zonder proberen om de doorbloeding in de hoef te verbeteren.

Geen ijzers? Dan iedere dag even stappen op het harde daar worden de stralen harder van en versneld het genezingsproces.

De straal hoort contact te maken met de grond voor grip en als sensor. de staal geeft namelijk een seintje dat hoeven harder of juist niet hard moeten groeien.

Verder goed schoonborstelen niet krabben dan duw je de bacterie verder in de hoef en blauwspray kun je spuiten bacterie dodend dus helpt voor rotstraal maar ook voor het wondje. Wondje is wel bijzonder overigens want bij een gezonde hoefstraal moet je wel 1,5 cm peuteren met je mes voordat je in het leven komt..

Hoe gaat het nu?