Slechte hoef ex-renpaard

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Youko

Slechte hoef ex-renpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-17 12:59

Hi,

Ik vraag dit namens een vriendin die in het buitenland verblijft. Ze heeft onlangs een paard aangekocht. Haar paard heeft 1 hele slechte hoef, het scheurt en brokkelt af, ziet er echt heel naar uit. Helaas woont ze in Indonesie waar ze niet zo ver zijn met paardenwelzijn. Hoefsmeden en dierenartsen zijn niet zo goed en ze weer niet zo goed hoe ze het moet aanpakken. Ze plakken het nu gewoon dicht met een goedje... Waarschijnlijk is de oorzaak van de slechte hoef voeding en verkeerde training/overbelasting geweest. Hij was actief op de baan als 2-jarige tot 4-jarig leeftijd.

Ik heb een foto toegevoegd van zijn hoef. Ik heb o.a. al supplementen met biotine voorgesteld. Weten jullie nog andere tips? Een goede hoefsmid zou het beste zijn, maar die hebben ze daar niet 123 beschikbaar... alvast bedankt!

*edit: ik zie mijn foto's niet, zal ze vanavond erop zetten als ik achter mijn laptop zit.

Galactica Wadim X Gemini

cobiie

Re: Slechte hoef ex-renpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:41

Belangrijkste is vast te stellen wat het probleem met de hoef is, nu wordt die steeds dicht geplakt maar als die juist opengelegd moet worden gaat het op deze manier zeker niet herstellen.

[o]

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 01:14

Engels volbloeden hebben van nature geen geode voeten. Biotine zal niet veel helpen, een normal diet zal genoeg biotine in hebben. Het gene wat paarden missen vaak in het diet is koper en zinc, deze 2 elementen zijn erg belangrijk voor de bouw en aanmaak van gezonde hoeven.

If you give a horse all that they need, they will give you all that they got

Mijn advontuur naar de Mongol Derby!

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 02:56

Ik weet niet waar je vriendin woont in Indonesiƫ maar ik studeer hier op het moment en ik weet dat er boven Yogyakarta, onder Salatiga een Nederlandse vrouw woont die buitenritten verzorgd met haar paarden.
Zij houdt haar paarden natuurlijk, volgens natural horsemanship en ik zag op haar site dat ze haar paarden natuurlijk bekapt.

Misschien is het een optie om met haar contact op te nemen?

De stal heet Havana horses

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie