Hoefzweer, HELP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:52

Ze heeft gelukkig al enige tijd geen verband meer om. Maar toch bedankt voor de tip! Wie weet of het na het volgende kliniek-bezoek weer nodig gaat zijn..!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:20

Wat fijn om te lezen dat het zoveel beter gaat met je paard!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:26

Wiske2 schreef:
Kijk wel uit dat onder het verband de kroonrand niet dubbel gaat zitten. Dan gaat de hoornlaag omhoog groeien ipv naar beneden. Dat heb ik bij mijn paard helaas meegemaakt.


Ik ben even benieuwd, want die van mij had inderdaad ook een beschadiging op de kroonrand van het verband. Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar heb je toevallig een foto? En hoe kom je daar achter dat dat gebeurt en wat doe je eraan? Bij Beau zit daar nu wel een hele rare bobbel. Groeit wel naar beneden, maar denk ook dat dat van die beschadigde kroonrand komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 00:16



Zo liep ze vandaag! Nog niet helemaal perfect, maar toch ben ik erg blij hiermee! *\o/*
(Best lastig filmen ook, ze kwam steeds gelijk op me af/ achter me aan dus enkel beeld van dat ze naar me toe komt lopen :+ )

Wel vond ik een plekje op haar kroonrand/ bovenkant hoef er geirriteerd uit zien, ik vermoed door de springschoenen maar het kan ook de plek zijn waar de zweer is uitgebroken wat nu omlaag groeit? Ze lijkt er verder geen last van te hebben maar ik houdt het toch maar even in de gaten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:24

Dat ziet er echt prima uit!

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:38

Wauw dat ziet er een stuk beter uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:44

Vandaag is ze weer bij de kliniek geweest, en het ziet er onwijs goed uit! De hoef was al mooi gegroeid aan de kroonrand, en ze liep boven verwachting goed! Ze mag dus weer gereden gaan worden (alleen stap en draf, niet teveel neerwaartse druk op de hoef) :D

Wel is er vooral aan de onderkant nog wat aangetaste hoef verwijderd, de andere uitgesneden delen waren nog mooi schoon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:46

Fijn ! Hier hetzelfde nieuws. Osteo en hoefsmid er deze week allebei bij geweest en alles gaat boven verwachting goed. Met dat verschil dat ik
beau toch al niet reed.... :D
Laatst bijgewerkt door Coby op 18-01-21 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:13

Wat staat ze stijl op haar hoef, of lijkt dat door de foto zo?
Fijn dat het zo positief is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:51

Ze heeft inderdaad een enorm stijle hoef, hij is nu echt al flink gezakt. Bij deze een vergelijking voor en na :=
Doordat de voorkant mist lijkt hij wel steiler als dat hij werkelijk is nu, en dat ik scheve foto's maak werkt ook niet heel erg mee :+

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:19

Bij deze een filmpje van hoe ze vandaag loopt. 3 dagen na de smid dus.

Ook is ze vandaag op de paardenweegschaal geweest en is haar lichaamsconditie beoordeeld, ze is 642 kilo en heeft vooral een ronde bouw met veel spieren. Ik dacht dat ze erg vet was geworden na zolang stil staan en in de wei staan, maar daar heb ik me flink in vergist.
Ook omdat iedereen steeds tegen me zegt dat ze nodig op dieet moet en echt veel te dik is (want o.a. kuiltje tussen haar billen), maar het is echt vooral heel veel spier (beoordeeld door een dierenarts). Toch fijn om te weten! :D


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:16

Bij deze een filmpje hoe ze vandaag liep, het gaat weer de goede kant op!

Ze is de 2e fries.


Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 02:03

Super! :)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:49

Fijn zeg dat ze alweer zo goed loopt.

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:55

Gelukkig een goede update.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:22

-O- ijzer kwijt.. met sommige nagels nog in de hoef |o
Wel is de hoef al weer flink gegroeid en loopt ze wel goed (in elk geval niet slechter als met ijzer)! (We blijven positief..)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De smid zou eigenlijk afgelopen weekend zijn gekomen (5 weken na de vorige keer), verplaatst naar volgende week donderdag, en kan momenteel niet. Dus nu de waarnemend hoefsmid gebeld voor een nieuw ijzer en dan komt volgende week alsnog de smid van de kliniek om haar te bekappen en beslaan.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:52

Bekap je haar nu ook om de 4 weken i.p.v. om de 8 weken?
Mijn paard moest ruim een jaar lang om de 4 weken bij bekapt worden vanwege dat gat op de kroonrand.Het duurt ook zeker een jaar voor dat gat weer helemaal weg is,zakt steeds verder naar beneden.

Anoniem

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:21

Ze zit nu om de 5 weken steeds, naar mijn idee net wat te kort omdat ze sowieso 3 weken na bekappen nog niet goed loopt, dan 1,5 a 2 weken best oke, en dan komt de smid weer.

Maar ik vertrouw op de kundigheid van de smid van de kliniek, dus laat de planning aan hem.

Vanmiddag komt een andere smid de schade beperken (enkel nieuw ijzer er onder leggen) tot mn behandelend smid langs kan komen voor bekappen/ behandelen/ beslaan.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:34

Maar je kan het altijd met hem overleggen toch? miss. vind hij het dat het wel een of 2 weken later ook kan? Jij ziet je paard dagelijks lopen,hij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:06

Vandaag is de smid geweest, dit keer lag haar andere ijzer er af, (leve de modder) dus is besloten haar voorlopig zonder ijzers te laten zodat ze toch buiten in beweging kan blijven! :D

De hoef ziet er goed uit, ze loopt wel gevoelig maar dat deed ze met ijzer ook en het is acceptabel, ze ging zelfs weer in draf en galop door het land, dus we zullen zien hoe ze het gaat doen zo!

Het gat is ook weer mooi omlaag gegroeid dus het ziet er goed uit allemaal!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:58

Dat ziet er echt al een heel stuk beter uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:28

Bij deze een filmpje van hoe ze vandaag loopt;


Anoniem

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:22

Ik ben zelf met kerst niet in de gelegenheid geweest om naar stal te gaan dus mn moeder heeft de paarden gedaan (kan niet de hoef schoonmaken dus dat is 2 dagen niet gebeurd), en nu loopt ze nog slechter dan daarvoor.. Ik hoop dat het komt door het vuil wat in de spleet aan de onderkant is gaan zitten dus ik heb haar hoef vandaag extra uitgebreid geweekt en schoongemaakt (al met al een klein uurtje mee bezig geweest), vervolgens ingesmeerd met betadine, en ingepakt met tape als bescherming tegen nieuw vuil en modder. Nu hopen dat het beter gaat, en anders bel ik toch de smid weer op..

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:39

oei.. hopen dat het niks ernstig is!! Het ging zo goed..

Esther_r20

Berichten: 2414
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:19

hoe gaat het nu met de hoef?