Hoefzweer, HELP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:51

Citaat:
[ [url=m/7TgcXy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ygdWkS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is nog steeds flexibel en scheurt nog steeds verder. Geen idee hoe lang het flexibel kan blijven, het verloop van een open bovenkant is wel echt heel anders dan een open onderkant..!

Ze loopt uiteraard ook nog niet goed.



Jeetje! Geloof wel dat dit anders is als bij mijn paard ja.
Laatst bijgewerkt door Coby op 18-01-21 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:58

Ik vond die luier onder zijn voet ook niks, maar zo op die kroonrand ideaal. Maar ik wissel wel dagelijks. Watten mocht ik er niet op doen van de DA. Moest met gaasjes etc werken, maar dat vind ik echt waardeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 23:02

Stamper, bij jou was het gat ook dichtgesmeerd toch?

Gaasjes moest ik hier ook op gebruiken de eerste 3 dagen, maar dit miest ook toen al droog blijven. Het nat houden moest met watten.

Dit is wat er voorheen met de onderkant werd uitgesneden waar ze ook zonder ijzer op kon lopen dus. Ik kan me niet herinneren dat dat ook flexibel is geweest, en van indrogen was dus ook geen sprake (enkel van uitgroeien). Ik denk dat ik gewoon te snel wil nu :')

Afbeelding

Afbeelding

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:02

Nee? Enkel alleen gaas erin gestopt en verband eromheem!

En het mocht niet nat worden.

Anoniem

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:42

Ik heb gisteravond de foto's ook naar de smid van de kliniek doorgestuurd omdat het me toch niet lekker zit, maar hij zegt dat ze slecht loopt door een combinatie van de hoef (''de bovenzijde zat los en was aan het rotten dus moest er af'' (ofwel het ontschoenen wat hij op de kliniek ook al benoemde)) en het oprekken van de pees. Dit gaat nog verder uitdrogen, maar dat duurt best wel lang. Ik moet dus vooral geduld en vertrouwen hebben.. -O-

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:24

Ja, geduld en vertrouwen hou ik ook niet van. Wil t ook gewoon meteen opgelost hebben. Moet t alleen mijn paard nog even uitleggen :') maar wie weet hoe de boel er over een maand weer bij loopt. En over een half jaar. Het zal inderdaad wel goed komen. Alleen jammer dat dat niet vandaag lukt...

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:27

Goh Ts, sterkte hoor. Wat een drama dit, hopelijk komt het gauw goed. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:37

Afbeelding
Afbeelding


Het lijkt nu ook in de kroonrand door te scheuren/ barsten.. of ligt dat aan mij?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:49

Het ziet er wel gek uit, maar ik heb echt geen idee of het normaal is. Zou je de smid eens moeten vragen, denk ik.

Hier komt dinsdag de smid. Ik hoop zo dat het verband eraf mag. Ik kan t niet droog houden en word er gem van. Wel een supersonische laars gemaakt en die lijkt t te doen, maar zo veel mislukte pogingen in de laatste 6 weken. Ben er wel een beetje klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:57

Ik ben inderdaad wel blij dat ik nu niet meer met dat verband bezig ben, verband droog houden in deze nattigheid is niet te doen!

Ik heb pas eind deze maand (31e) weer een afspraak op de kliniek, volgens de smid was het barsten normaal dus dan denk ik dat dit ook normaal is.

Even gecheckt, en ook dit is nog normaal. Ik heb echt te weinig vertrouwen blijkt maar weer :+

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:18

Ik ben al blij met deze weeromstandigheden dat mijn paard er over 2 weken vanaf is! Dan is het gat ook hèlemaal weg.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:20

Dat is wel lekker, Stamper. Dat gat duurt hier nog wel een half jaar (of meer). Maar als dat verband er maar af mag. Lujkt me heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:30



Hier wordt ik stiekem wel heel erg blij van! :D

janouk
Blogger

Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 06:25

Dat snap ik. Fijn

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:07

Ow wat loopt ze goed in dat filmpje!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:30

Ziet er goed uit, !

Hier ook het verband eraf. Ben zo blij! Nu nog hopn dat t niet alsnog gaat ontsteken. Alles is week....
Laatst bijgewerkt door Coby op 18-01-21 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:36

Verband er af scheeld al een hoop zorgen, moet jij buiten ook springschoenen om doen om de hoef te beschermen? Is het bij jou ook zo zacht en vloeibaar zoals het bij mij was in het begin?

Ik vind het wel echt super fijn dat ze eindelijk enigszins goed lijkt te lopen ja! :D
Korte bochtjes nog niet, maar zo goed als dat ze nu loopt heeft ze in geen maanden gelopen! Ik heb haar sinds gisteren van de metacam af om te zien hoe dit zich houdt. Ik was het al aan het afbouwen dus ze liep al op een 200 kilo dosis dus zo goed!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:41

Springschoenen heeft geen zin. Bij Beau zit t gat aan de onderkant van de hoef. Zover komt die springschoen niet.Afbeelding

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:41

Fabster schreef:
Dat is wel lekker, Stamper. Dat gat duurt hier nog wel een half jaar (of meer). Maar als dat verband er maar af mag. Lujkt me heerlijk!


Ja gelukkig wel. Voordeel was dat het zomer was dan groeien haar hoevem snel :)

Zal vd week eens foto posten hoe het nu is.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 05:43

Jotoma schreef:
Oh echt Fabster? Whaha wat onverwachts. Ik zit in het hb topic en lees niets meer dan lovende woorden, dus had een andere aanname over communicatie gedaan :o


Grappig om te horen..gisteren een uur met van Nassau aan de lijn gezeten!! Ik gaf de man een veer en voila zo een uur lang informatie! En ik denk heel zinnige informatie! Fijn gesprek gehad en nog veel gelachen ook! Ik denk dat de benadering veel verschil maakt! Ik ben iig zeer positief en hij wil mijn paard ook nog beslaan als het nodig Is!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:27

Ik kon t ook goed met hem vinden hoor! Maar de meeste ervaringen zijn blijkbaar anders.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:31

Fabster schreef:
Ik kon t ook goed met hem vinden hoor! Maar de meeste ervaringen zijn blijkbaar anders.


Ja dat lijkt er idd op..

melanie0906

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Re: Hoefzweer, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:46

Wij zijn 2 a 3 jaar geleden erg goed geholpen door hun!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:52

Voor mij zijn ze veel te ver weg, en ik vond hem aan de telefoon destijds ook vrij nors. Misschien ook omdat ik geen klant van hem ben hoor :Y)
Maar gelukkig zijn hier ook goede smeden bij de klinieken, al hoorde ik dat de smid waar ik met de White Line Disease heen ging inmiddels uit de running is :oo
Ik twijfelde nog of ik terug moest gaan naar die kliniek, of bij deze kliniek waar ik de foto heb laten maken zou blijven en deze smid te proberen, heb voor het laatste gekozen maar achteraf had ik dus geen keuze het zou hoe dan ook een nieuwe smid worden haha :')

Bijke doet het verbazingwekkend goed sinds een weekje nu! Ze loopt weer haast normaal, ook in draf en galop! Dat krikt mn vertrouwen wel omhoog moet ik zeggen! Eind van de maand gaan we weer terug naar de kliniek, en ik hoop dan ook weer te kunnen rijden met haar (al vrees ik van niet). Ik mocht al wel weer voorzichtig gaan rijden als ze goed zou lopen, maar ik wil eerst dat ze echt helemaal goed loopt, en ook het open-toon ijzer vind ik een beetje eng om mee te gaan rijden.. :+

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:39

Kijk wel uit dat onder het verband de kroonrand niet dubbel gaat zitten. Dan gaat de hoornlaag omhoog groeien ipv naar beneden. Dat heb ik bij mijn paard helaas meegemaakt.