Opbouwen na hoefzweer ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Opbouwen na hoefzweer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 19:22

Hoi bokkers!

Even een lang verhaal kort, wij hebben hoefzweer elende..

Ongeveer twee maanden geleden stond Irocco voor het eerst kreupel, op drie benen en hij wilde niét lopen. "Even afwachten" (maandag) Volgende ochtend niks meer te zien. Vreemd. Hele week stil, niks te zien. Zaterdags rijden rustig aan, en op dinsdag weer op drie benen. Potsiedikkie. Weer stil.

Zo ging dit dus drie weken, waarvan ook 1,5 nog tussendoor aan rust. Na laatste keer rijden en weer onregelmatig is hij voor 4 weken op rust gegaan.

Hoefsmid is meerdere geweest en heeft ook meerdere keren uitgesneden, DA is erbij geweest en vertelde dat hij niet meer kan doen dan de smid, en paard is nu al drie weken "goed".
Ik vind hem zelf voorzichtig ogen maar iedereen vind hem hartstikke rad lopen.

Ondertussen al twee weken wel aan het stappen, en nu dus groen licht gekregen om langzaamaan weer op te bouwen, want hij is niet meer kreupel geweest in 4 à 5 weken.

Maar ik vind het zo spannend om weer hem rustig aan het werk te zetten.. Ik ben bang dat als ik hem morgen aan het werk zet (aan de longe) hij maandag weer op drie benen staat..


Nu vroeg ik me dus af, hoelang hebben jullie paarden stilgestaan vanwege hoefzweren, en hoelang en op wat voor manier hebben jullie opgebouwd? Gewoon puur uit interesse.
Mijn smid zei, op het gemakje en in principe moeten er geen problemen zijn, en ik ben zelf van plan zegmaar op te bouwen met om de dag/twee dagen aan de longe telkens een rondje draf toe te voegen aan beide kanten.
Energie is er genoeg en paard vliegt bokkend door de wei, maar ik wil het echt niet "verpesten" voor mezelf.

Groetjes Linda!